Jak pisać dobrze treści na strony www?

08/08/2018 - 13:13
Jak pisać treści na strony internetowe

O popularności i pozycji strony internetowej decyduje przede wszystkim to, czym jest ona wypełniona. Odpowiednio przygotowane treści pozwolą nam w szybki sposób pozyskać szerokie grono odbiorców.

Po co tworzyć treść na stronie?

Otwartym pozostaje pytanie, czym powinny charakteryzować się dobre treści na stronie www. Zanim jednak przejdziemy do przedstawiania odpowiedzi, warto zastanowić się, jaką rolę odgrywają wszelkie teksty publikowane na łamach nasze serwisu.

  • Przedstawienie firmy i oferty. Jest to najbardziej oczywisty powód, dla którego warto przysiąść do opracowania odpowiedniej treści. Atrakcyjne opisy pozwolą na zaprezentowanie naszej działalności, a także oferowanych produktów i usług – warto zrobić to w taki sposób, abyśmy dla klientów lub partnerów okazali się po prostu atrakcyjni.

 

  • Zachęcenie do skorzystania oferty. Oczywiście jakość usług i produktów mówi sama za siebie, jednak prezentacja oferty z pewnością zadziała na naszą korzyść.

 

  • Wyróżnienie się na tle konkurencji. Wiele stron powiela utarte już slogany, że są najlepsi, oferują wysokiej jakości produkty i że to właśnie im warto zaufać. Jeśli do podobnych treści podejdziemy z pomysłem, możemy skutecznie wybić się ponad zalew podobnych tekstów.

 

  • Pozycjonowanie SEO. Wszelkie teksty publikowane na łamach naszej strony www mają na celu również poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu będziemy mogli trafić do szerszego grona odbiorców.

 

Tworzenie i publikowanie treści na własnej stronie www ma ogromne znaczenie marketingowe. Bez wszelkiego rodzaju krótszych i dłuższych tekstów niemożliwe okaże się przyciągnięcie nowych klientów oraz zachęcenie ich do skorzystania z oferty. O czym jednak należy pamiętać, aby wspomniana treść rzeczywiście spełniała swoją rolę?

Treści na stronę internetową a SEO

Zaczniemy od kwestii wpływających na widoczność naszej strony w wyszukiwarkach internetowych. Chcąc znaleźć się na wysokich pozycjach, musimy postawić na realizację odpowiednich technik optymalizacyjnych. Jedną z nich jest SEO copywriting, a więc tworzenie tekstów o konkretnej strukturze, posiadających wybrane słowa kluczowe.

Opracowując takie teksty, musimy pamiętać między innymi o tym, aby były one odpowiednio sformatowane (pogrubienia, akapity, wypunktowania, nagłówki), nie były ani zbyt długie ani zbyt krótkie, a także posiadały wspomniane słowa kluczowe. Mowa tu o frazach, które są wpisywane przez internautów w polu „szukaj” wyszukiwarki. Muszą one być zgodne z profilem naszej strony, a także tematyką tekstów.

Jak przygotować taką bazę słów kluczowych? Możemy posłużyć się własną intuicją, usługami specjalistów lub programami dostępnymi w sieci. Gdy lista będzie gotowa, frazy powinny być umieszczane w tekstach w sposób naturalny – nie mogą znajdować się zbyt blisko siebie ani być wykorzystywane nagminnie.

Ciekawe treści

Zagadnienia SEO są bardzo ważne, gdyż pozwalają nam spełnić wymagania stawiane przez roboty wyszukiwarki. Musimy jednak pamiętać o tym, że nie piszemy wyłącznie dla nich, ale również dla żywych odbiorców. Wszystko to sprawia, że teksty powinny być ciekawe i zostać podane w atrakcyjnej formie.

W przypadku przedstawiania firmy, a także opisów produktów oraz usług, konieczne jest skupienie się na konkretach i przedstawieniu najważniejszych zalet oraz korzyści, na jakie można liczyć decydując się na naszą ofertę. Do tego dochodzą również teksty publikowane na firmowym blogu. Tu pole do popisu jest znacznie szersze.

Warto zająć się tematami, które pozwolą nam postawić się w roli eksperta.
Dzięki temu zbudujemy niezbędne zaufanie, a także wzbudzimy w odbiorcach poczucie, że warto nam zaufać.

Dobry tekst na stronę www, czyli jaki?

W ten sposób możemy przejść do konkretnych wymagań, jakie powinny spełniać treści, by mogły trafić do czytelnika i go zainteresować. Przy określaniu tematu publikacji, powinniśmy dokładnie scharakteryzować grupę docelową, dzięki czemu dowiemy się, co ich interesuje, a także jakie są ich potrzeby.

Czas na treść. Ogromne znaczenie ma już sam tytuł, który powinien być konkretny, ale również zachęcający do przejścia do dalszej części tekstu. Bardzo dobrze sprawdzają się zwłaszcza tytuły z liczbą lub cyfrą (np. „5 sposobów na pisanie tekstów w Internecie”), a także zadające pytanie i obiecujące odpowiedź (np. „Jak pisać treści na strony www?”).

Następnie przechodzimy do leadu, który również powinien zachęcić czytelnika, najlepiej poprzez krótkie nakreślenie tematyki tekstu. Musimy jednak uważać, by nie streszczał on całej treści, gdy może się okazać, że nasz czytelnik nie będzie widział powodu, dla którego powinien zapoznać się z resztą tekstu.

O wartości treści na stronach www decyduje również ich kompozycja. Warto postawić na zasadę odwróconej piramidy, dzięki której najważniejsze informacje odbiorca uzyskuje w pierwszych akapitach. Dzięki temu łatwo dojdzie do tego, czego poszukiwał. Jak już wspomnieliśmy, ogromne znaczenie ma również formatowanie tekstu. Nie zapominajmy więc o śródtytułach, podziale treści na akapity, pogrubieniach, wypunktowaniach etc. Niezwykle przydatne okażą się również wszelkie grafiki i zdjęcia. Wszystko to pozwoli przykuć uwagę czytelnika.

Zadaj pytanie

6 + 11 =