You are currently viewing CONTENT MARKETING I SEO DLA STARTUPÓW

CONTENT MARKETING I SEO DLA STARTUPÓW

  • Post author:

Każdy startup, który poważnie myśli o pozycjonowaniu i marketingu, nie może pominąć kwestii tworzenia merytorycznych i angażujących treści. Content marketing to z jednej strony dystrybucja treści, z drugiej najlepszy sposób na pozyskiwanie mocnych linków. Są to działania ze sobą ściśle powiązane i mogą zagwarantować realizację celów biznesowych innowacyjnego projektu. Jak tworzyć treści i gdzie je publikować, aby zdobyć mocne linki, a w konsekwencji wygenerować z nich ruch do strony, co przełoży się na pozyskiwanie klientów?

CO WPŁYWA NA POZYCJĘ STRONY W GOOGLE?

Na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki Google ma wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest odpowiednia optymalizacja strony w ujęciu umieszczenia na stronie słów kluczowych. Poza tym ważne są krótkie tytuły, o czym wielu zdaje się zapominać, jak i krótki czas wczytywania strony. Oczywiście, bardzo ważne są też treści. W przypadku najpopularniejszej platformy WordPress i jednej z jej wtyczek Yoast SEO, w prosty sposób można określić, czy tekst wraz z tytułem jest odpowiedni pod kątem SEO. Jeśli wszystkie stawiane przez wtyczkę wymagania zostaną spełnione, nie daje to jednak jeszcze gwarancji, że strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google są o wiele bardziej złożone, przez co samo pozycjonowanie jest dość skomplikowane.

TWÓRZ WARTOŚCIOWE TEKSTY DLA STARTUPU

Podstawą do wysokiej pozycji w Google w ujęciu content marketingu są ciekawe, wręcz eksperckie, a przy tym angażujące treści, które zapewnią przewagę nad konkurencją. Ważne, aby odpowiadały one na realne pytania zadawane przez użytkowników, poruszając ważne dla nich zagadnienia. Takie wpisy budzą największe zainteresowanie i powalają na generowanie większego ruchu z Google.

Tworzeniem takich treści zająć się można osobiście. Teksty copywriterskie powinny jednak wyglądać na specjalistyczne, a jednocześnie być pisane prostym językiem, gdyż nie każdy odbiorca będzie specjalistą w danej branży. Dlatego osoby, które nie czują się zbyt pewnie i nie są przekonane, co do swoich umiejętności tworzenia takich wpisów, zlecić to mogą copywriterom z zewnątrz. Optymalnym wyborem wydaje się natomiast wybór agencji marketingowej. Podmiot taki zajmie się tworzeniem angażujących treści, które pisać będą copywriterzy, a jednocześnie będzie mieć pieczę nad całym zabiegiem pozycjonowania, którego częścią jest właśnie marketing treści (content marketing). Zajmujemy się tym w agencji MOC SŁOWA.

GDZIE ROZPOWSZECHNIAĆ STWORZONE TREŚCI DLA STARTUP?

Podstawą działań w zakresie content marketingu jest dystrybucja stworzonych treści. Należy zrobić wszystko, aby gotowe artykuły dotarły do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego ze swoim komunikatem trzeba dotrzeć wszędzie tam, gdzie obecni są potencjalni klienci startupu. Bez konkretnych działań szanse na to, że treści dotrą do grupy docelowej, są niewielkie.

Same możliwości w zakresie dystrybucji takich treści są duże. W dobie XXI wieku, kiedy to większość społeczeństwa ma swoje profile na kanałach Social Media, podstawą jest publikowanie ich w mediach społecznościowych. Doskonałym ich przykładem jest profil na Facebook, do czego niezbędne będzie stworzenie strony startupu na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata. Jednak firmowy Fanpage to nie koniec możliwości. W przypadku Facebooka, ale też Twittera i LinkedIn, wspomóc się również można płatną formą dystrybucji. Plusem takiego rozwiązania jest możliwość dokładnego określenia grupy docelowej, biorąc pod uwagę wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie i inne czynniki, dzięki którym ukierunkowanie takiego przekazu jest proste.

Jednak portale społecznościowe to nie wszystko. Dobrym rozwiązaniem w zakresie content marketingu jest również wysyłka bezpośrednich wiadomości z artykułem za pomocą mailingu i komunikatorów.

Przy rozpowszechnianiu artykułu warto pamiętać, że cykl życia takiej treści nie jest wieczny i sprowadza się do czasu, przez jaki będzie on widoczny na szczycie strony w mediach społecznościowych czy skrzyni odbiorczej. Później treści tacą na świeżości, przez co licznik czytających spada, a pozyskiwanie z nich ruchu na stronę nie jest już tak efektywne, jak miało to miejsce wcześniej. Dlatego też takie artykuły muszą być nie tylko mocne merytorycznie, ale też dodawane regularnie, co pozwala na wypracowanie więzi z odbiorcą. Dobrym pomysłem będzie więc stworzenie do tego celu towarzyszącego stronie bloga.

CONTENT MARKETING A POZYSKIWANIE LINKÓW

Poza merytorycznymi artykułami sukces content marketingu tkwi w pozyskiwaniu linków. Nawet najlepsze treści nie zagwarantują wysokich pozycji, jeśli pominięty zostanie link building, a więc budowanie bazy linków. Największą wartość dla pozycjonowania mają linki pochodzące ze stron o długim stażu i silnej pozycji w Google. W końcu sprawdzi się więc opublikowanie treści na niezależnych, branżowych serwisach, które odwiedzane są przez szerokie grono internautów.

Pamiętać należy bowiem, że link linkowi nie równy, a więc i wartość pozycjonująca jest inna. Dla budowania pozycji strony liczą się jednak każde nowo pozyskane linki, których powinno być jak najwięcej.

Powyższe działania, a więc dobre, angażujące treści i pozyskiwanie linków, to dwa zabiegi, o których należy pamiętać w zakresie content marketingu. Właściwie przeprowadzone pozwolą nie tylko uzyskać chwilową widoczność dla grupy docelowej. Przełożą się też na wzrost organicznego ruchu na stronie startupu i pomogą w budowaniu świadomości marki.

Jak wspominaliśmy, treści nie muszą być pisane w języku technicznym, ale powinny zawierać w sobie jakąś wartość merytoryczną i wyczerpywać dany temat. Ważne, aby dopasować je do tego, czego szukają odbiorcy. Raz będą to więc artykuły w formie poradnika, innym z kolei odpowiedzi na intrygujące odbiorców pytania.

Zlecenie tworzenia takich treści i pozycjonowanie organiczne, zlecić można agencji MOC SŁOWA Jako podmiot o dużym bagażu doświadczenia gwarantujemy działania w pełni bezpieczne i legalne, co przełoży się na naturalny wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania.