Content marketing dla B2B

08/05/2017 - 16:42
Content marketing dla firm

Co to jest content marketing?

Zacznijmy od najważniejszego – wytłumaczenia znaczenia słów. Czym jest content marketing? Z angielskiego content to treść. Najkrótsza definicja marketingu, jak podaje Wikipedia, brzmi z kolei tak: „zaspokajać potrzeby, osiągając zyski”. Content marketing, inaczej marketing treści to więc zaspokajanie potrzeb i osiąganie zysków za pomocą treści. A treścią są słowa, które budują krótsze i dłuższe komunikaty kierowane do odbiorcy w określonym celu. Może być nim na przykład zaspokajanie potrzeby klienta i osiąganie zysków.

Co znaczy B2B?

B2B to skrót pochodzący od angielskiego „business-to-business, określenia oznaczającego transakcje między co najmniej dwoma firmami. Inną relacją jest relacja B2C, odnosząca się do kontaktu firma – klient indywidualny. Jeśli zatem prowadzisz firmę lub nią zarządzasz i interesuje Cię współpraca z naszą agencją content marketingową nasze relacje odbywać się będą na stopie B2B, co, jak wiesz, ma wiele korzyści.

Content marketing dla B2B

Korzyści z relacji content marketing dla B2B jest wiele. Najważniejsza to taka, że decydując się na współpracę z profesjonalną agencją content marketingową masz pewność, że postawiony, często wspólnie, cel zostanie osiągnięty. Bo jeśli prowadzisz firmę nie musisz znać się na tym, jak budować komunikaty do swoich klientów. Od tego jesteśmy właśnie my. Dlatego jedno z naszych haseł brzmi właśnie tak:

„Nasze słowa mają swoje zadanie. Ty je wytyczasz, my je realizujemy”.

Jak wygląda sprawa content marketingu w praktyce? Wszystko zależy od branży. Opowiemy krótko na przykładach, których jesteśmy autorami.

Content marketing dla producenta mebli na wymiar

W ramach projektu dla jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy następujące działania:

  • treść na stronę internetową – projektowanie strony internetowej wymaga wzięcia pod uwagę treści, którą strona musi posiadać. Duże znaczenie ma w tym miejscu nie tylko sama ich jakość, ale również jej graficzne rozmieszczenie. Swoim klientom oferujemy dlatego nie tylko przygotowanie treści na stronę internetową, ale również wykonanie samego narzędzia. Dzięki wspólnej pracy nad projektem jesteśmy w stanie stworzyć nowoczesne strony internetowe, które w danej branży będą rozpoznawalne, przez co przynoszące zyski dla ich właścicieli. Bo "jak Cię widzą, tak zarabiasz".

  • naming i hasło reklamowe – na potrzeby projektu stworzyliśmy również nazwę dla brandu oraz hasło reklamowe mające na celu poinformowanie klientów, czym zajmuje się marka. Tak powstała nazwa "Armadi" oraz hasło reklamowe: "Twój wymiar mebli". Prosto, przejrzyście i łatwo do zapamiętania. Dziś oklejony bus Armadi można spotkać na ulicach Wrocławia i Dolnego Śląska. Przyciąga uwagę, bo i w jego projektowaniu maczaliśmy palce...
    Nazwy i slogany reklamowe to gra słów, którą MOC SŁOWA lubi dość mocno. Spod naszego pióra wyszły między innymi takie nazwy i hasła jak:
    Azuko – Fabryka Dobrych Wnętrz,
    Amadu – Laboratorium Snu,
    nazwy dla produktów upcyclingowej kolekcji toreb 8bag,
    nazwy zabiegów estetycznych Nutri Estetica.

Content marketing dla sklepów internetowych

Content marketing dla B2B wykorzystywany jest również w przygotowywaniu treści do sklepów internetowych. Jeden z naszych projektów, tym razem w wersji angielskiej, dotyczył przygotowania treści dla brandu 8bag. To, co go wyróżnia to unikalność każdej torby. Jedna z kolekcji - upcycling bazuje na materiałach, które zwiedziły spory kawał świata: plandece samochodowej, pasach samochodowych i poduszkach powietrznych. To hołd złożony Matce Ziemi. MOCY SŁOWA powierzone zostało:

  • stworzenie treści na stronę sklepu internetowego,

  • wykonanie opisów produktów,

  • zaprojektowanie haseł reklamowych,

  • nadanie torbom nazw i sloganów reklamowych,

  • zredagowanie tekstów do katalogu produktowego,

  • wykonanie infografiki o tematyce up-cycling.

Dlaczego content marketing jest ważny?

Content marketing dla firm jest bardzo istotną sprawą. Za pośrednictwem słów, często zamieszczanych w sieci, firmy mogą pozyskiwać nowych klientów, budować świadomość marki, przypominać o sobie, być pomocnymi dla potencjalnych klientów.

W obrębie tworzenia treści na strony internetowe nasza agencja content marketingowa przygotowuje:

  • treść na stronę internetową w obrębie strony głównej  oraz podstron (o firmie, oferta, kontakt),

  • wpisy na bloga firmowego,

  • treści marketingowe do produktów reklamowych, np. do katalogów produktowych, opakowań produktowych,

  • artykuły sponsorowane,

  • teksty copywriterskie,

  • hasła i slogany reklamowe,

  • teksty marketingowe na potrzeby klienta.

Czy wiesz, że treść jest tym, co potrafi skłonić klienta do wyboru? Takie zadanie zapewnia między innymi:

  • dobra nazwa marki lub produktu,

  • chwytliwy slogan reklamowy,

  • dobrze skonstruowana historia marki,

  • treść przekazująca wartości, misję marki,

  • przydatny wpis na blogu firmowym,

  • przejrzyście zaprezentowana treść na stronie, opakowaniu, w katalogu,

  • infografika stanowiąca połączenie słowa z obrazem,

  • artykuł sponsorowany.

Content marketing a inbound marketing

Marketing treści wykorzystywany jest w inbound marketingu. To określenie marketingu przychodzącego, a zatem strategii, w której to potencjalny klient znajduje ofertę i zgłasza się do firmy. Jeśli zatem klient przeczyta dobrze napisany artykuł sponsorowany o zabiegach estetycznych, pozna korzyści z nich płynące a ponadto zorientuje się, że z takich zabiegów może skorzystać w swoim mieście – zainteresowanie nimi na pewno wzrośnie. Do produktu czy marki przekona się chętniej, a nawet zaprzyjaźni się z nią, kiedy na firmowej stronie internetowej pozna misję marki a z jej historii dowie się znacznie więcej o niej samej. Oferta firmowa okaże się też bardziej konkurencyjna, kiedy zostanie przedstawiona w czytelny i przejrzysty sposób a sam klient będzie poprowadzony intuicyjnie oraz odpowiednio wezwany do działania.

Treść, content, słowa. Jakby nie nazwać komunikatów skierowanych do odbiorcy, mają one swoje zadanie i cele. Każde z nich ma też swoje znaczenie i sens. Stąd też nazwa naszej agencji content marketingowej MOC SŁOWA. Wierzymy bowiem, że słowa mają swoją moc. Czasem wystarczy jedno lub dwa, by wyraziło więcej niż tysiąc. Potrzebujesz profesjonalnego contentu? Skontaktuj się z nami. Poznajmy się bliżej. Zbudujmy wartościowy content.

Zadaj pytanie

2 + 0 =