You are currently viewing DLACZEGO WARTO PROWADZIĆ BLOGA FIRMOWEGO?

DLACZEGO WARTO PROWADZIĆ BLOGA FIRMOWEGO?

  • Post author:

Coraz więcej przedsiębiorstw prowadzi blogi formowe. I słusznie, bo blog firmowy jest mocnym narzędziem marketingowym. Buduje relacje z klientem, wzmacnia pozycję firmy na rynku, wspomaga działania marketingowe, podnosi wartość witryny, daje możliwość pozyskiwania linków. A Ty? Prowadzisz bloga firmowego?

Blog firmowy to narzędzie, w które przedsiębiorcy coraz częściej i chętniej inwestują budżet firmowy. Ze względu na swój charakter i styl, blog firmowy jest miejscem bardzo lubianym przez użytkowników. Chętnie przechodzą do niego z innych podstron, często wchodzą też bezpośrednio na wpis z wyszukiwarki czy po otrzymaniu linka od znajomych. Bo wpisy blogowe należą do treści chętnie polecanch innym głównie ze względu na to, iż dostarczają one czytelnikom ciekawych porad i informacji na interesujący ich temat. Jakie są główne zalety prowadzenia bloga?

Z KLIENTA POTENCJALNEGO NA DOCELOWEGO

Prowadzenie bloga firmowego daje możliwość przekonania potencjalnego klienta do skorzystania ze znajdującej się na stronie oferty. Jeszcze raz powtórzę: daje możliwość, ponieważ sam fakt posiadania i prowadzenia bloga nie daje takiej gwarancji. W czym tkwi tajemnica? W jakości i przydatności publikowanych na nim treści.
Prowadząc bloga firmowego należy mieć na uwadze przede wszystkim grupę docelową, do której firma kieruje swoje produkty czy usługi. Im lepiej znamy potrzeby, przyzwyczajenia i zainteresowania czytelników, tym ciekawszą i dostosowaną do ich potrzeb treść jesteśmy w stanie im zaproponować. Blog firmowy to miejsce, w którym wpisy powinny pojawiać się systematycznie. Jeden wpis na tydzień lub trzy w miesiącu to minimum. I nie chodzi tu o ilość, lecz o jakość. Im ciekawszy i bardziej aktualny wpis na blogu, tym większe szanse na to, że potencjalny klient stanie się klientem docelowym.

MOŻLIWOŚĆ PROWADZENIA DIALOGU Z KLIENTEM

Blog firmowy daje możliwość komunikowania się z klientem. To coś więcej niż dostarczanie mu tego, czego szukał. To umożliwienie mu zabrania głosu w tej sprawie. Czy to nie zobowiązuje? Poddając analizie prowadzone przez nas blogi firmowe zaobserwowaliśmy, że te systematycznie prowadzone przyspieszają budowanie przyjaznych relacji z klientami. Oddanie głosu drugiej stronie jest możliwością poznania potrzeb swojej grupy docelowej. Komentujący wpisy użytkownicy dostarczają wielu cennych informacji. Zadają pytania, proponują tematy kolejnych wpisów, dzielą się swoimi spostrzeżeniami, inspirują i wyznaczają kierunek rozwoju oraz tematykę bloga.
Każdy wpis opublikowany na blogu i zamieszczony w social media a to kolejny dobry krok, jaki firma może wykonać w kierunku wzmacniania swojej pozycji na rynku. Jeden wpis daje możliwość dotarcia do odbiorcy różnymi kanałami a z doświadczenia i na podstawie zgromadzonych statystyk wiemy, że użytkownicy chętnie udostępniają wpisy blogowe o wysokim poziomie merytorycznym oraz te zawierające cenne wskazówki a często i zapomniane informacje. Budowanie brandu z dobrym wpisem na blogu odbywa się z każdą nowo dodaną treścią.

BLOG FIRMOWY SPOSOBEM NA POZYSKIWANIE LINKÓW DO STRONY

Przydatna dla czytelnika treść lubi być przekazywana dalej. Co robisz, gdy przeczytasz o nowym kremie, profesjonalnych kredkach czy świetnej aplikacji? Ja często kopiuję link i wysyłam go do tych, którzy mogliby być zainteresowani. Niektórzy udostępniają w social media, wielu wspomina o tym, co przeczytało, kiedy spotka się ze znajomymi. I tak oto wieść z nowego wpisu niesie się do kolejnych potencjalnych klientów. Twoja w tym głowa więc, by dawać jak najwięcej możliwości do tego, by mogła być ona przekazywana dalej. I blog firmowy taką możliwość daje. To forma inbound marketingu – strategii marketingowej polegającej na opracowaniu takich działań, które umożliwią odbiorcy samodzielne znalezienie tego, co w danej chwili go interesuje. Co ważne – forma ta jest znacznie przyjaźniejsza dla współczesnego użytkownika od outbound marketingu, którą reprezentują między innymi billboadry, pop-upy czy spoty reklamowe. Inbound marketing buduje relacje z klientem, obustronne zaangażowanie oraz świadomość marki. Czy trzeba tu jeszcze czegoś więcej?

DŁUGI OGON I WYŻSZE POZYCJE

Skoro była już mowa o linkowaniu, warto pozostać w kręgu statystyk i rankingu domeny. Każdy wpis na blogu to nowa i unikalna treść a także nowa podstrona. Dla Google to znak, że firma dba o swoich klientów a takich warto wzmacniać. Strony, które systematycznie dodają wartościową treść mają więc szansę na uzyskanie wyższych pozycji w wyszukiwarce.
Blog firmowy to narzędzie umożliwiające budowanie tzw. długi ogon fraz kluczowych, które odpowiadają zapytaniom, jakie wpisują, czy nawet już wypowiadają, użytkownicy wyszukiwarki. Każda branża posiada swój słownik z charakteryzującymi ją słowami kluczowymi. Przy odpowiednim zoptymalizowaniu strategii marketingowej można skorzystać z potencjału każdego wpisu ba blogu. Warto więc już na etapie projektowania bloga firmowego określić cele i strategie a następnie wdrażać je po opublikowaniu każdej treści, na wiele możliwych sposobów. Dbamy o to prowadząc blogi firmowe naszych klientów, dla których nie tylko piszemy content, ale również przeprowadzamy content marketing.

POZYCJA LEADERA W SWOJEJ BRANŻY

Każda branża ma swoich leaderów – firmy, z którymi dana branża jest kojarzona. Ulubiona firma kosmetyczna? Mocna marka sprzętu komputerowego? Brand odzieżowy wybierany przez Ciebie najchętniej? Ulubiona czekolada? To właśnie leaderzy z różnych branż. Co decyduje o Twoim wyborze? Najczęściej zaskarbiona sympatia.
Systematyczne prowadzenie bloga firmowego kreuje pozycję eksperta w danej branży. A w biznesie nie należy być skromnym. Blog firmowy pozwala prezentować firmę w taki sposób, by odbiorca wpisu myślał o niej ciepło i przyjaźnie. Opowiedzenie ciekawej historii z życia firmy, których każdy zgromadził zapewne całkiem sporo, pozwala spojrzeć na firmę z innej perspektywy. Zaprezentowanie swoich mocnych stron i atutów to nie przechwalanie się lecz upewnienie czytelnika w przekonaniu, że właśnie znalazł firmę, której może zaufać. To zobowiązuje, niemniej jednak stanowi jeden z elementów, na którym każdy biznes się opiera. Bo jak coś robić to robić to dobrze – zwykliśmy mówić w naszej agencji.

BLOG FIRMOWY A CONTENT MARKETING

Bloga prowadzi się po to, by budować świadomość marki i pozytywne relacje z klientami. Ale to nie jedyny powód, dla którego warto systematycznie dodawać treść na bloga. Każdy wpis to nowy content i nowa podstrona. A to już bardzo wiele w content marketingu. Przemyślana strategia i odpowiednio zaprojektowana kampania marketingowa wykorzysta moc każdego wpisu i przyniesie korzyść firmie, która inwestuje w nowe treści. Dobra strategia to myślenie kilka kroków do przodu, wykorzystywanie wielu kanałów i możliwości. Świeża treść jest dobrym i pomocnym narzędziem w działaniach marketingowych.
Publikuj na blogu przynajmniej dwa razy w miesiącu. Każdy wpis podnosi statystyki, ułatwia pozyskiwanie nowych leadów, podnosi rangę firmy, wartość domeny i liczbę odwiedzin, buduje świadomość marki, promuje produkt, zdobywa nowych użytkowników i potencjalnych klientów. Systematyczne prowadzenie bloga daje wszystkie te możliwości.

ZALETY PROWADZENIA BLOGA FIRMOWEGO*

100% klientów uważa swoje blogi za użyteczne

96% unikalnych linków z blogów firmowych

67% zwiększenie odwiedzin po rozpoczęciu blogowania

73% więcej leadów w sektorze B2B

92% więcej leadów w sektorze B2C

(* wyniki na podstawie badań agencji copywriterskiej Moc słowa).

JAK PROWADZIĆ BLOGA FIRMOWEGO?

Zwiększenie ruchu i liczby odwiedzin, wzmacnianie pozycji firmy w branży, poprawa widoczności witryny w wyszukiwarkach, wzmocnienie działań content marketing, pozyskiwanie linków do strony to tylko niektóre z zalet prowadzenia bloga firmowego. Super – zakładam bloga – pomyślisz. Ale to nie wystarczy. Usłyszałam kiedyś historię, którą podzielę się z Wami w tym miejscu. Dwaj fizjoterapeuci po ukończeniu studiów postanowili założyć biznes. Wynajęli lokal, wyposażyli go w potrzebny sprzęt, roznieśli ulotki. W oczekiwaniu na klientów, oddając się grze w Counter-Strike`a myśleli, jakie samochody kupią sobie za rok czy dwa…. Dlaczego przypomniała mi się ta historia właśnie teraz? Ponieważ nie chciałabym, abyś w tym miejscu pomyślał(a), że założenie bloga zagwarantuje Ci wszsytko to, o czym była mowa powyżej. Tak jak wspomnianym fizjoterapeutom rozdanie ulotek nie zagwarantowało pozyskanie tylu klientów, by w ciągu najbliższych dwóch lat mogli kupić sobie wymarzone samochody, tak założenie bloga nie gwarantuje podniesienia statystyk tylko po jego założeniu. Aby to uzyskać należy konsekwentnie i systematycznie publikować nowe, świeże, atrakcyjne, przydatne, uniklane treści.

Blog firmowy to narzędzie, które daje wiele możliwości pod kilkoma warunkami. Oto te według mnie najważniejsze:

  • przed założeniem bloga miej na niego plan
  • określ grupę docelową, do której chcesz kierować swoje komunikaty,
  • określaj cele każdego wpisu publikowanego na blogu,
  • prowadź blog systematycznie, nie zaniedbuj go,
  • proponuj swoim czytelnikom wyłącznie atrakcyjne i przydatne dla nich treści,
  • promuj swoją markę i produkty w przyjemny dla odbiorcy sposób,
  • zabieraj głos w sprawie ważnych wydarzeń z branży,
  • słuchaj, co mają do powiedzenia Twoi odbiorcy,
  • publikuj treści o rożnym charakterze i w różnej formie,
  • dbaj o wysoki poziom merytoryczny zamieszczanej treści,
  • pisz w sposób zrozumiały dla odbiorcy, zamieszczaj w sposób czytelny i przyjazny dla oka,
  • podejmuj ciekawe tematy, proponuj praktyczne porady, bądź przydatny i pomocny.