You are currently viewing MAM STRONĘ WWW I POTRZEBUJĘ DOBREJ TREŚCI

MAM STRONĘ WWW I POTRZEBUJĘ DOBREJ TREŚCI

  • Post author:

Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, by pozyskać klientów, zwiększyć sprzedaż czy też wykreować wizerunek przedsiębiorstwa jako eksperta w danej dziedzinie. Należy ją umiejętnie wypełnić unikalną i angażującą treścią, która odpowie na potrzeby czytelników. Jak to zrobić?

PO PIERWSZE, SKONCENTROWAĆ SIĘ NA ODBIORCY

To klient i jego oczekiwania są najważniejsze. Skupienie na szczegółach technicznych strony internetowej, choć ważne z punktu zajmowania dobrej pozycji w wyszukiwarce, może doprowadzić do sytuacji, w której będzie ona odwiedzana przez wielu użytkowników, jednak niemal natychmiast opuszczana. Koncentrując się na oczekiwaniach odbiorcy, jesteśmy w stanie zatrzymać go na stronie przez dłuższy czas, a tym samym zachęcić do zakupu produktu lub skorzystania z oferowanych usług.

Zadbajmy zatem o to, by strona WWW była naszą wizytówką, a zarazem odpowiadała na potrzeby klienta. Jeśli znajdzie on wyjaśnienie nurtujących go kwestii, nauczy się czegoś lub zainspiruje, na pewno powróci po nową dawkę wiedzy. Dlatego tak ważna jest regularna publikacja wartościowych, eksperckich tekstów, które rozwieją wszelkie wątpliwości czytelnika związane z konkretnym tematem.

PO DRUGIE, ZADBAĆ O ODPOWIEDNI JĘZYK

Szybkie tempo życia i natłok obowiązków sprawia, że internauta nie ma czasu na szczegółowe przeglądanie strony internetowej w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące go pytania. Jeśli szybko jej nie znajdzie, po prostu pójdzie do konkurencji. Publikowana treść musi zatem spełniać szereg wymogów.

Przede wszystkim użyty język powinien być zwięzły i konkretny, bez „lania wody” i stosowania fachowej terminologii czy skomplikowanych metafor. W przeciwnym razie czytelnik szybko się znudzi. Co więcej, treść należy tworzyć w oparciu o język korzyści, które potencjalny klient zyska, decydując się na współpracę z nami lub kupując nasz produkt.

Zadbajmy także o oryginalność treści poprzez publikację unikatowych artykułów. Kopiowanie ich z innych źródeł nie tylko pozostawia niesmak u odbiorcy, ale przede wszystkim jest nielegalne.

PO TRZECIE, ZADBAĆ O OPRAWĘ WIZUALNĄ TREŚCI

Bloki tekstu nie zachęcą odbiorcy do jego przeczytania. Publikowaną treść należy zatem przełamać nagłówkami, akapitami, pogrubieniami oraz wypunktowaniami. Artykuł o takiej konstrukcji o wiele łatwiej się czyta. Jest bowiem przejrzysty. Dzięki temu czytelnik szybko znajduje informacje, których szuka, co budzi jego zadowolenie.

Publikowaną na stronie WWW treść warto dodatkowo uatrakcyjnić, stosując zdjęcia, grafiki i infografiki. Nie tylko przyciągają one uwagę czytelnika, ale również stanowią doskonałą okazję do wyjaśnienia trudnych pojęć, podkreślenia spostrzeżeń czy też atrakcyjnej prezentacji suchych faktów i liczb.

PO CZWARTE, ZATRUDNIĆ COPYWRITERA

Jak zostało wspomniane, w przypadku stron WWW treść odgrywa niezwykle istotną rolę. Dlatego należy zadbać o jej wysoką jakość. Pojawiające się artykuły i wpisy muszą nie tylko być poprawne pod względem językowym, ale i mieć wysoką wartość merytoryczną. W ten sposób zwiększymy zaufanie wśród obecnych i przyszłych klientów, jednocześnie budując w sieci wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Rzetelnie napisane, eksperckie teksty rozwieją wszelkie wątpliwości czytelników, dostarczając im wiedzy, której szukają. Pozwala to zbudować trwałą relację z odbiorcami naszych produktów i usług.

Warto pamiętać, że z zadaniem tworzenia angażującej treści nie zawsze poradzi sobie pracownik przedsiębiorstwa, nawet ten oddelegowany z działu marketingu, mający świadomość tego, jak odpowiednio wykorzystać kanały komunikacyjne. Problem stanowić mogą dla niego bowiem zawiłości językowe naszej mowy, zaś publikowane artykuły muszą być logiczne i poprawne pod względem składni, ortografii i interpunkcji. To zaś prowadzi nas do przekonania, że tworzenie tekstów warto powierzyć osobie o wykształceniu polonistycznym lub dziennikarskim. Ta zaś niekoniecznie musi znać się na marketingu.
Kogo zatem potrzebujemy? Osoby, która połączy obie profesje, czyli mówiąc w skrócie – copywritera.

Copywriter specjalizuje się on w dostarczaniu wysokiej jakości treści na strony, która spełnia wszelkie stawiane przed nią oczekiwania – nie tylko jest napisana poprawną polszczyzną, ale i angażuje czytelnika, zachęcając go do interakcji oraz subtelnie nakłaniając do zakupu produktów danej marki bądź skorzystania z usług przedsiębiorstwa.

Co ważne, jest to treść unikalna, odpowiednio nasycona słowami kluczowymi, napisana zgodnie z wymogami SEO, co gwarantuje przychylność wyszukiwarki, a tym samym wyższą pozycję naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W ten sposób zyskujemy większą szansę na to, że zostaniemy dostrzeżeni przez potencjalnych klientów.

Strona WWW nie spełni swoich zadań, jeśli będzie uboga w treść. Pamiętajmy jednak, że liczy się nie tyle ilość publikowanych artykułów, co ich jakość. Muszą to być teksty o dużej wartości merytorycznej, eksperckie, poprawne pod względem składni, ortografii i interpunkcji, nakłaniające czytelnika do interakcji. Jeśli sami nie potrafimy ich tworzyć lub mamy zbyt mało czasu na to, skorzystajmy z usług copywritera.