You are currently viewing CONTENT MARKETING DLA HOTELI I PENSJONATÓW

CONTENT MARKETING DLA HOTELI I PENSJONATÓW

  • Post author:

Promocja w sieci w przypadku hoteli i pensjonatów powinna przybrać formę opartą na marketingu treści (content marketingu). Obecność w rozmaitych serwisach rezerwacyjnych oraz standardowe reklamy mogą okazać się bowiem niewystarczające.

Nie jest tajemnicą, że ogromna część gości hotelowych interesujących placówek szuka właśnie przez Internet. W wielu przypadkach suche rekomendacje czy też zwykłe przedstawienie oferty nie sprawi, że wybiorą oni właśnie nasz hotel lub pensjonat. Klienci szukają bowiem potwierdzenia wysokiej jakości, a także wszelkich dowodów na to, że mają do czynienia z podmiotem poważnie traktującym swoją działalność. Wszystko to zagwarantować może właśnie dobrze przygotowany i przeprowadzony content marketing.

NA CZYM POLEGA MARKETING TREŚCI W HOTELARSTWIE?

Mówiąc krótko, markieting treści w hotelarstwie powiązany jest z tworzeniem treści atrakcyjnych pod względem merytorycznym, dzięki czemu okażą się one przydatne dla potencjalnego klienta. Nie mogą być to zwykłe, nachalne reklamy. Co więcej, w większości przypadków wszystkie tego typu przekazy wcale nie mają charakteru promocyjnego.

Chodzi bowiem o to, aby zainteresować odbiorcę, a także spróbować stworzyć zaangażowaną społeczność, która zechce brać udział w tworzeniu wspomnianych treści. Już samo to pozwala znacząco zwiększyć naszą renomę.

JAK I GDZIE REALIZOWAĆ DZIAŁANIA CONTENT MARKETINGOWE?

Oczywiście otwarte zostaje pytanie o najbardziej przydatne formy wykonywania omawianych czynności promocyjnych. Wspomnieć należy między innymi o:

  • artykułach – w wielu przypadkach doskonałym pomysłem może okazać się uruchomienie firmowego bloga, na którym publikowane będą ciekawe teksty trakujące między innymi o atrakcjach obszaru, na którym położony jest hotel bądź pensjonat czy też przedstawiające historię tego miejsca. Konieczne jest znalezienie tematów, które mają szansę zainteresować naszych odbiorców,
  • materiałach filmowych – dzisiejsza technologia pozwala na tworzenie naprawdę atrakcyjnych filmów. Wykorzystanie dronów lub nowoczesnych kamer zdecydowanie podniesie ich jakość,
  • działalności na portalach społecznościowych – są one obecnie podstawowymi narzędziami komunikacyjnymi, nie tylko w hotelarstwie. Dzięki nim możemy cały czas utrzymywać relację z naszymi odbiorcami,
  • serwisach tematycznych – blog powiązany bezpośrednio ze stroną hotelu bądź pensjonatu to niejedyny sposób na przedstawienie merytorycznych, ciekawych treści. Możemy stworzyć również osobny serwis, który niekoniecznie będzie odwoływał się do hotelu. Jego tematyka powinna natomiast skupiać się wokół naszej branży.

Działania content marketingowe związane są także z ciągłym przypominaniem o firmie klientom, którzy mieli już okazję skorzystać z naszych usług. Warto odpowiednio wyeksponować wszystkie opinie i recenzje na temat pobytu w placówce, wykorzystać wspomniane już portale społecznościowe do publikowania informacji z życia hotelu oraz różnego rodzaju zdjęć i filmów, a także publikować treści na rozmaitych portalach branżowych.

Najważniejsza w tym wszystkim wydaje się być regularność. Content marketing polega na ciągłym utrzymywaniu kontaktu z odbiorcami. Każda cisza komunikacyjna działa na naszą niekorzyść – warto o tym pamiętać.

ISTOTNA AUTENTYCZNOŚĆ W CONTENT MARKETINGU DLA HOTELI I PENSJONATÓW

Dzisiejszy internauta jest mocno wyczulony na fałsz i próbę manipulacji, dlatego wplatanie w przekaz content marketingowych standardowych schematów reklamowych może okazać się nietrafionym pomysłem. Kreacja w sieci powinna opierać się na treściach autentycznych, przedstawiających prawdziwe problemy i tematyki.

Zasada ta dotyczy najmniejszych nawet detali. Skoro chcemy podzielić się jakąś grafiką czy też zdjęciem, powinno zostać ono wykonane przez nas, a nie ściągnięte z darmowych banków plików. Konieczne jest zrozumienie, że wizerunek budowany jest w sposób wielopłaszczyznowy. Nie możemy sobie pozwolić na bagatelizowanie pewnych kwestii.

Zarówno nasza strona internetowa, jak i profil na portalu społecznościowym czy też blog powinny charakteryzować się pewnego rodzaju unikatowością. Tworzenie wszystkiego „na oko” lub wedle utartych schematów nie jest związane z działaniami opartymi na marketingu treści. W każdym przypadku warto skorzystać z wyjątkowości miejsca, w którym znajduje się nasz hotel bądź pensjonat. To w końcu ono w dużej mierze przyciąga klientów.

Zalety content marketingu związane są przede wszystkim z możliwością stworzenia szerokiej, zaangażowanej społeczności, która będzie skupiona wokół naszej firmy. W ten sposób gwarantujemy sobie długofalowy efekt, owocujący wzrostem zainteresowania naszymi usługami. Żeby jednak do tego dojść, konieczny jest odpowiedni plan działania, oparty na autentycznych i unikalnych treściach. Wydaje się być to najlepszą drogą do sukcesu, także w hotelarstwie.