Kiedy tracisz pozycje, analizujesz statystyki. Kiedy spada sprzedaż, zastanawiasz się dlaczego. Kiedy dbasz o wizerunek swojej firmy, analizujesz, myślisz, działasz. Bardzo dobrze. Tak trzeba. Podejmuj decyzje w sposób świadomy, wtedy Twój biznes nabierze wiatru w żagle. Nie trać potencjału swojej marki! Przeczytaj koniecznie.
JAK CIĘ WIDZĄ, TYLE ZARABIASZ
Przyjrzyj się swojej stronie internetowej. Jaka jest – każdy, kto na nią wejdzie, widzi. A teraz mam do Ciebie kilka pytań:
- Czy jesteś z niej dumy?
- Czy jest w niej coś, co chciałbyś zmienić/ udoskonalić/ ulepszyć?
- Czy uważasz, że Twoja strona spełnia oczekiwania współczesnego użytkownika, będącego jednocześnie Twoim potencjalnym Klientem?
- Czy to, co i jak mówi jest dla użytkownika przyjemne? Jeśli nie wiesz, odpowiedz na pytanie pomocnicze: Czy to, co użytkownik ma na niej znaleźć (bo wchodzi na stronę w konkretnym celu) jest przedstawione tak, że nie będzie miał z tym kłopotu?
- Jak strona jako całość i każdy jej element prezentuje się na każdym urządzeniu, na którym może zostać wyświetlona?
CO MÓWI TWOJA STRONA INTERNETOWA?
Przyjrzyj się swojej stronie raz jeszcze. Tym razem jednak zrób to wnikliwiej. Szczególną uwagę skup na treści. Przeczytaj ją i zobacz, jak się prezentuje. Czy czcionka i jej rozmiar jest przyjemna dla oka? Czy każdy tekst ładnie się prezentuje? Uważasz, że nie ma to znaczenia w odbiorze strony? Ma. I to zarówno w odbiorze przez użytkownika, który jest potencjalnym Klientem, jak i robotów, które klasyfikują ją w rankingach.
A tak na marginesie – kiedy ostatnio czytałeś to, co mówi Twoja firma do Klienta, który poznaje ją na podstawie podstrony „O nas”? Czy od momentu napisania słów, które można tam przeczytać nie wydarzyło się nic, o czym warto byłoby umiejętnie wspomnieć Twojemu Klientowi? Nie warto? Nieprawda! Wpis „O nas” powinien być, raz na jakiś czas, odświeżany. Każdy dzień, tydzień, miesiąc, rok, a co dopiero kilka lat, dają FIRMIE wiele możliwości rozwoju, zmian, odnoszenia sukcesów. Poinformuj zręcznie swojego potencjalnego Klienta o tym, jak dobry jesteś. Aktualizuj słowa, które do niego kierujesz. Dzięki temu w jego oczach wiele zyskasz. Stąd już bliska droga do tego, by Ci zaufał. Jeśli jesteś tego wart, dlaczego nie powiesz o tym swojemu Klientowi?
ODKURZ KĄTY, WYMIEĆ PAJĘCZYNY
Odwiedź każdy kąt swojej strony. Wścibski robot może wejść wszędzie a użytkownik, którego potrzeba nie zostanie zaspokojona, raz na zawsze wykreśli Cię ze swojego rankingu. Szkoda, bo mógł zostać Twoim dobrym Klientem, polecając Twój produkt czy usługę kolejnym zainteresowanym. Buduj świadomość marki profesjonalną treścią na stronie. Prezentuj się zawsze wtedy, gdy masz mu coś nowego do powiedzenia – rób to. Zatem, czy od momentu zamieszczenia treści, która znajduje się na stronie nie masz nic nowego do powiedzenia swoim Klientom? Jeśli się rozwijasz, na pewno masz. To rada, którą warto wykorzystać. Dlaczego? Ze względu na użytkownika (potencjalnego Klienta), którego potrzeby się zmieniają oraz na wyniki, jakie Twoja strona uzyska, kiedy jej zawartość będzie ponownie sprawdzana.
STRONA INTERNETOWA A POTRZEBY UŻYTKOWNIKA
Firmowa strona internetowa to narzędzie, za pomocą którego użytkownik może zmienić się w Klienta. W bajkach metamorfozie sprzyja pocałunek. Dzięki niemu ropucha zamienia się w przystojnego księcia a księżniczka budzi się ze snu, w który wpędziła ją wstrętna wiedźma. Co sprzyja metamorfozie strony internetowej? Zmiana interfejsu (wyglądu), w tym poprawa rozmieszczenia treści. Co zadowoli użytkownika? Znalezienie tego – po co na nią wszedł. Co uczyni go twoim Klientem? Przekonanie go, że warto Ci zaufać i że to, czego szukał znalazł. Twój produkt pomoże mu rozwiązać problem, z którym się boryka.
Zastanów się więc, co chcesz zaprezentować i zaproponować swojemu Klientowi? Popatrz na swoją stronę jego oczami. Następnie zaprezentuj mu to, po co przyszedł do Ciebie, w sposób czytelny, intuicyjny, przejrzysty i atrakcyjny. Kiedy przekona się, że znalazł to, czego szukał, zaprzyjaźni się z Twoją stroną. To spowoduje, że będzie się czuł zobowiązany i chętniej skorzysta z tego, co mu na niej prezentujesz. Tak działamy jako użytkownicy. Teraz tę informację przełóż na własną stronę firmową. Zwiększenie zysków gwarantowane.
Pod uwagę weź również to, jak prezentuje się Twoja strona na każdym urządzeniu mobilnym, z którego może być przeglądana.
Czy jest responsywna i mobilna?
Czy cała jej zawartość dostosowuje się do każdego ekranu?
Czy nie trzeba klikać, zmniejszać, powiększać, bo dostosować ją do ekranu, który ją wyświetla?
Jako użytkownicy jesteśmy przygotowani na to, by przeglądać strony internetowe już nie tylko na ekranach komputerów stacjonarnych czy laptopów. Nowoczesne urządzenia mobilne, w tym smartfony i tablety stanowią dla nas duże udogodnienie. Mamy je pod ręką i coraz chętniej z nich korzystamy (bo przecież między innymi po to je kupiliśmy). A jak Twoja strona wyświetla się na ekranie Twojego własnego telefonu? Widziałeś ją na innym urządzeniu? Czy każda treść daje się przeczytać bez konieczności dostosowywania wyświetlania strony do urządzenia, na którym jest przeglądana? Nie trać w oczach użytkowników, gdyż od tego zależy nie tylko to, czy polubi Cię on sam, ale również to, jak dasz się poznać robotom sprawdzającym strony internetowe.
Treść na stronie jest ważna z punktu widzenia zaistnienia witryny w rankingach wyszukiwarki internetowej. Taką informację można przeczytać w wytycznych zamieszczonych na blogu Google, które pojawiły się po wdrożeniu jednego z algorytmów.
Jak wzmocnić swoją witrynę w rankingu?
Uwaga Google zostaje skupiona na treści i jej: wiarygodności, rzetelności, unikalności, poprawności językowej. Ocenie podlega również to, czy zamieszczona treść pomaga użytkownikowi w znalezieniu tego, czego szuka, tzn. czy po wpisaniu zapytania, frazy, słów kluczowych otrzymuje on to, czego szukał.
Więcej o wytycznych Googli w artykułach:
Algorytmy Google a działania marketingowe dla Twojej firmy.
Niezapowiedziana kartkówka szalonego profesora Widmo.
PO CO JESTEM POTRZEBNA NA TWOJEJ FIRMOWEJ STRONIE?
Słowa towarzyszą nam każdego dnia. Kiedy mamy komuś coś do przekazania – używamy ich. Tworzymy komunikaty. I właśnie temu służy także strona internetowa. Przekazywać komunikat jej użytkownikowi. Jeśli więc, za jej pośrednictwem, przekazujesz użytkownikowi strony informację o swojej usłudze, zrób to tak, aby zainteresowany usługą użytkownik stał się Twoim Klientem. Jeśli prowadzisz sklep internetowy – przygotuj go tak, by przynosił on duże zyski. Ale o sprzedaży online będzie nieco niżej. „Jak coś robić, to robić to dobrze (a jeszcze lepiej – najlepiej)”, jak zwykło się mówić w agencji brandingowej Gapper. Podpisuję się pod tymi słowami.
Jaka treść na firmową stronę internetową? Zastanów się:
- co chciałbyś przekazać swojemu Klientowi,
- czym chciałbyś go przekonać do skorzystania z Twojej usługi,
- po czym pozna, że jesteś ekspertem w swojej branży,
- jak możesz mu pomóc?
Zapisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. To, co zostanie zaprezentowane użytkownikowi na stronie internetowej decyduje o jego reakcji. Przedstaw się z jak najlepszej strony, ale adekwatnie do świadczonej przez siebie usługi, gdyż rynek i rzeczywistość szybko to zweryfikuje. Obiecuj więc to, co jesteś w stanie wykonać.
Powierz zaprezentowanie siebie specjalistom. Ekspertom, którzy wiedzą, jakich słów użyć, by użytkownik przeczytał to, po co wszedł na stronę; którzy tak zaprezentują treść, że będzie zachęcała do jej przeczytania, których doświadczenie, wiedza i kreatywne spojrzenie przełoży się na Twój sukces.
PO CO JESTEM POTRZEBNA W TWOIM SKLEPIE INTENTEOWYM?
Czy jestem Ci potrzebna w sklepie internetowym? Jasne, że tak! Jak zamierzasz przekonać użytkownika do zakupu produktu? Samo zdjęcie to za mało. Użytkownik chce wiedzieć o nim coś więcej – z czego jest wykonany, jakie są jego parametry. Interesuje go również to, jak wygląda realizacja zamówienia, ile zapłaci za przesyłkę. Jest również ciekawy, kim jesteś, zatem chętnie dowie się czegoś więcej o sklepie, w którym się znalazł.
Buduj status swojego sklepu wartościową treścią. Wzywaj do działania, przekazuj ważne komunikaty, twórz ciekawe hasła promocyjne, uczyń swój sklep przyjaznym dla użytkownika. Zamień go w Klienta, dbaj o to, by wrócił. A może jakaś sztuczka na polecenie asortymentu jego znajomym?
MOC SŁOWA jest z nami, może być i z Tobą.
Na koniec mała podpowiedź z naszej strony. Jeśli Twój sklep internetowy posiada zaciągniętą treść – np. opis produktu ze strony producenta, radzimy zmienić. Zduplikowana treść nie wróży niczego dobrego. Treść na stronie, zgodnie z wytycznymi Googli, powinna być unikalna (kolejne wytyczne: wartościowa, wiarygodna, rzetelna, poprawna językowo, przydatna użytkownikowi).