Artykuł sponsorowany to rodzaj reklamy służącej do promowania produktu, usługi czy marki. Jest on zamieszczany w mediach, na blogach lub stronach internetowych poruszających tematykę związaną z daną branżą. Może być napisany pod konkretny produkt, może mieć również charakter tekstu eksperckiego.
CECHY DOBREGO ARTYKUŁU SPONSOROWANEGO
Dobrze napisany artykuł sponsorowany zachęca do przeczytania go w całości. Badania dowodzą jednak, że współczesny czytelnik skanuje tekst i czyta go wyrywkowo. Większość osób czyta wstęp, kolejne treści są czytane jednak fragmentarycznie. Z tego też powodu warto, by najważniejsze treści umieścić na początku a kolejne, te równie istotne umiejętnie wyeksponować, co niniejszym przez pogrubienie czynię.
Mając to na uwadze wypunktuję teraz (umiejętnie) to, co cechuje dobry artykuł sponsorowany i w okrojony sposób rozwinę dane hasła:
- temat – przedstawiony w ciekawy sposób,
- forma – pasująca do tematu i produktu, znaczenie ma tu również samo formatowanie tekstu (nadawanie mu nagłówków, podpunktów, użycie pogrubień istotnych słów),
- długość – długi tekst nie zachęca do czytania, warto dzielić go na akapity, stosować odstępy, urozmaicać grafiką,
- prezentacja – umiejętna, nie w formie typowej reklamy – pisząc artykuł sponsorowany należy pokierować słowem tak, by czytelnik nie czuł presji i nacisku lecz by poczuł chęć skorzystania z danej usługi czy posiadania produktu.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY A POZYCJONOWANIE
Dobry artykuł sponsorowany buduje świadomość marki. Ponadto odpowiednio dobrana treść, mam tu na myśli umiejętne zastosowanie słów kluczowych, generuje też ruch i jest użyteczna w pracach SEO. Mając to na uwadze każdy tekst powinien być unikalny a poruszana w nim tematyka obrana w słowa, które przełożą się na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
Upiec kilka pieczeni na jednym ogniu – to sztuka, którą możemy się poszczycić…
GDZIE I JAK ZAMIESZCZAĆ ARTYKUŁ SPONSOROWANY?
Artykuł sponsorowany może być zamieszczony na stronie internetowej, blogu, w portalu – miejscach tematycznie związanych z prezentowaną w nich branżą na czas określony lub dożywotnio. Z uwagi na ten fakt stanowią świetną możliwość na zaprezentowanie swojego produktu, usługi, brandu szerokiej grupie docelowej zainteresowanej daną tematyką. Im zatem ciekawiej temat zostanie przedstawiony, tym większe szanse na skuteczność przeprowadzonej kampanii. Przed przystąpieniem do napisania artykułu sponsorowanego warto zdobyć kilka cennych informacji, w tym przede wszystkim kim jest Klient, do którego kierować będziemy słowa. Poznając go dobry copywriter będzie wiedział, jak dotrzeć do niego i osiągnąć zamierzony cel, którym jest takie zaprezentowanie tematu, by po przeczytaniu artykułu nie mógł przestać o nim myśleć…