Content marketing w e-commerce - rola treści w sklepie online.

19/08/2016 - 12:22
MOC SŁOWA - Agencja copywriterska

Zakupy przez internet – korzystamy z nich bardzo chętnie. Co przekonuje nas do wybrania tego a nie innego sklepu? Cena? Nie zawsze. Oferta? Często te same produkty dostępne są w wielu sklepach. Co więc decyduje o wysokiej sprzedaży w sieci? Ci, którzy wiedzą, często wolą milczeć. My tę tajemnicę zdradzamy: sekret tkwi w treści i jej atrakcyjności. Dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie.

Eksperci z Sociomantic Labs prognozują, iż wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w roku 2016 do blisko 36 mld zł., w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się a liczba sklepów internetowych wzrośnie o 7% przekraczając poziom 23,5 tysiąca. W 2020 roku sklepów internetowych będzie już ponad 30 tysięcy. Jak przy tak dużej konkurencji utrzymać się na rynku i odnotowywać wysoką sprzedaż internetową?

JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM?

Wchodząc na stronę sklepu internetowego warto popatrzeć na nią oczyma Klienta i odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:

  • co widzisz wchodząc na stronę główną,

  • jak zaprezentowany jest produkt,

  • czy realizacja zamówienia jest sprawna i intuicyjna,

  • co przekonuje do złożenia zamówienia właśnie tutaj,

  • jak czujesz się spędzając czas na stronie?

Jak dowodzą przeprowadzone badania powracający klient wydaje zazwyczaj kilka razy więcej niż nowy klient a wartość jego koszyka rośnie z każdym zamówieniem. Powracający oznacza zadowolony. A kiedy takim jest? Co wpływa na pozytywny odbiór sklepu?
Na powodzenie w sprzedaży internetowej składa się kilka elementów, w tym:

  • chwytliwe hasła reklamowe,

  • zwracające uwagę wezwania do działania,

  • łatwe w odbiorze i czytelne informacje dotyczące kosztów wysyłki,

  • wskazówki dotyczące składania reklamacji i zwrotu towaru,

  • stały kontakt mailingowy ze strony sklepu.

Aż 90% użytkowników oczekuje personalizacji w działaniach marketingowych, 70% użytkowników czuje komfort, gdy reklama skierowana jest bezpośrednio do nich. W zapomnienie odchodzą więc bezosobowe reklamy produktów. Sama personalizacja dotyczy również kontaktu z klientem, w tym komunikację mailową oraz obsługę klienta.

CONTENT MARKETING W SKLEPIE INTERNETOWYM

Oferując swoim klientom produkt należy zadbać o to, by spędzający na stronie sklepu potencjalny klient czuł się na niej przyjemnie. Badania dowodzą, że im dłużej jest na niej, tym większa szansa na zrealizowanie zamówienia.
Ze względu na to, iż może on trafić na różne podstrony sklepu należy go zoptymalizować tak, by poruszanie się było intuicyjne i przyjazne. Niezależnie zatem od tego, gdzie się znajdzie, nie powinien mieć kłopotu ze znalezieniem tego, czego szuka. To zadanie dla elementów nawigacyjnych, które powinny być czytelne i widoczne, dzięki czemu unikniemy zamknięcia strony wiążącej się z utratą klienta.

To, co szczególnie istotne to również sama karta produktu. Przeglądając ofertę sklepów wciąż można jeszcze spotkać skopiowane opisy produktów ze stron ich producentów. Nie są one ani atrakcyjne dla klientów, ani dobre pod kątem pozycjonowania sklepu internetowego. Opis, zdaniem ekspertów w dziedzinie SEO powinien być unikalny, zdaniem ekspertów marketingowych – oryginalny, atrakcyjny i pomysłowy a także fachowo zaprezentowany.
Przedstawiając produkt należy wyeksponować to, co go wyróżnia. Uwagę użytkownika należy przyciągnąć eksponując produkt zgodnie z zasadą:

CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ

pamiętając również o tym, iż klient będzie darzył nas zaufaniem, jeśli uwidocznimy informację na temat gwarancji oraz zwrotu towaru.

Nawet najlepszy jakościowo opis nie zachęci klienta do jego przeczytania, jeśli nie uwzględnimy jeszcze kilku innych, równie ważnych kwestii. Nie należy zapominać o randze:

  • dobrego fontu,

  • odpowiedniego rozmieszczenia tekstu na stronie,

  • uatrakcyjnieniu tekstu elementami graficznymi.

 

Z raportu e-commerce przeprowadzonego w 2015 roku wynika, że lepsze treści na stronie zachęcają do częstszych zakupów on-line.
Jeśli sklep internetowy zawiera wiele produktów, zmianę opisów warto rozpocząć od produktów topowych. Zmieniając opisy warto jednocześnie sprawdzać efekty, a więc to, czy konwersja się zwiększyła.

Analizując sklep warto sprawdzić również sam etap składania zamówienia. Przed wrzuceniem produktu do koszyka nie zapomnijmy poinformować klienta o kosztach wysyłki, możliwościach płatności oraz czasie realizacji zamówienia. Brak takiego komunikatu powoduje często porzucenie e-koszyka.

Z racji tego, iż jest to proces dość powszechny szerzej o tym zjawisku w innym wpisie: Dlaczego Klienci porzucają e-koszyk?

Będący w sklepie internetowym potencjalny klient powinien otrzymać od nas maksimum informacji , które zachęcą go do dokonania zakupów właśnie w tym miejscu. Pamiętajmy również o mocy przycisków call to action, o których więcej we wpisie: Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?
A Klienci są różni, inaczej zachowują się kobiety, inaczej mężczyźni, o czym napisaliśmy w artykułach, do przeczytania których zachęcamy:

Kobieta na zakupach w sieci,

Mężczyzna a zakupy w sieci.

Nasze słowa mają swoje zadanie.
Ty je wytyczasz, my je realizujemy.

Zobacz ofertę

Moc słowa:

„Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie,
użyj trzech!”

Jonathan Carroll

Zadaj pytanie

3 + 3 =