Media społecznościowe od dłuższego czasu stały się głównym narzędziem komunikacyjnym dla wielu firm. Pozwalają one jednak nie tylko na podtrzymywanie kontaktu z odbiorcami, ale również na reklamowanie swojej działalności. Doskonałym na to przykładem jest Facebook.
Swoje narzędzia promocyjne udostępnia on zarówno firmom, jak i indywidualnym twórcom, którzy chociażby prowadzą swój fanpage bądź chcą wypromować konkretną stronę internetową. Ich wykorzystanie może przynieść realne korzyści w postaci poszerzenia kręgu odbiorców treści, zwiększenia ruchu na stronie, a nawet poprawienia wyników finansowych. Polecamy także naszą usługę Prowadzenie Fanpage Facebook.
Na pewno generowanie ruchu przez reklamy Facebook Ads jest w wielu przypadkach dobrym rozwiązaniem, co udowadniają kolejne dane popularności serwisu. Zgodnie z przeglądami Market Snapshot przeprowadzanym przez Facebook, na przełomie 2016 i 2017 roku ponad 15 milionów polskich internautów odwiedzało portal w każdym miesiącu. Potencjał reklamowy jest ogromny. Nic więc w tym dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na realizację kampanii marketingowych z użyciem właśnie Facebooka. Jak zrobić to dobrze? Poniżej przedstawiamy Wam wskazówki, które okażą się przydatne na początku przygody z omawianymi narzędziami reklamowymi.
Na początek załóż konto na Facebooku
Oczywiście żadne działanie marketingowe nie mogą zostać rozpoczęte bez posiadania konta i strony na Facebooku. Może być to profil firmowy lub konto indywidualne, do którego podpięty zostanie przygotowany fanpage.
Oczywiście pamiętać musimy o tym, aby nasza strona została w odpowiedni sposób opisana. Mowa tu między innymi o nazwie firmy, najważniejszych informacjach z zakresu profilu działalności, a także stosownych odnośnikach.
Odwiedzamy menedżer reklam
Gdy nasze konto i strona są już gotowe, możemy w końcu wejść w świat social media marketingu. Na początek przechodzimy do menedżera reklam – by się tam udać, wystarczy w rozwijanym menu (strzałka w prawym górnym rogu ekranu) wybrać sekcję „utwórz reklamy”.
Naszym oczom ukaże się rozbudowane narzędzie podzielone na sekcje. Z lewej strony możemy zapoznać się z podsumowaniami wszystkich prowadzonych przez nas kampanii, a także odwiedzić kategorie „zestaw reklam” oraz „reklama”, w których określimy wszystkie szczegóły naszych działań. Na głównym ekranie projektujemy reklamę.
Określenie celu kampanii Facebook
Na początek zostaniemy poproszeni o wskazania naszego celu marketingowego. Jest to bardzo ważna decyzja, ponieważ wpływa na rodzaj podejmowanych działań. Wszystkie dostępne cele zostały podzielone na 3 kategorie:
- świadomość – w tym miejscu możemy określić, czy interesuje nas bardziej rozpoznawalność marki (reklamy zostaną pokazane osobom potencjalnie zainteresowanym naszą działalnością) czy zasięg (określamy częstotliwość wyświetlania reklam),
- działania – sekcja ta pozwala na zwiększenie ruchu na docelowej stronie www lub aktywności na fanpage, a także wypromowanie filmów i aplikacji, stworzenie listy kontaktów oraz zachęcenie osób do kontaktowania się z nami poprzez Messenger,
- konwersja – cele skierowane dla firm działających na rynku e-commerce. Pozwalają zwiększyć sprzedaż lub zachęcić klientów do odwiedzania strony sklepu lub placówki stacjonarnej.
Szczegóły reklamy na Facebooku
Skoro wiemy już, jakiemu celowi ma służyć nasza reklama, możemy przejść do kolejnej sekcji, w której określamy szczegóły kampanii.
Polega to między innymi na wskazaniu grupy docelowej. Facebook pozwala zdefiniować odbiorców pod kątem lokalizacji, wieku, płci, języka oraz zainteresowań. Dzięki temu możemy dokładnie określić, do kogo trafi nasza reklama.
Portal ułatwia zadanie marketingowe, dlatego możemy mu powierzyć wybór umiejscowienia reklam. Warto jednak podjąć tę decyzje samodzielnie. Nasze treści mogą być promowane na Facebooku, Instagramie, a także w sieci reklamowej Audience Network. W kolejnym kroku określamy długość trwania kampanii oraz budżet, jaki chcemy na nią przeznaczyć – możemy wskazać kwotę całkowitą lub zdecydować się na rozliczanie dzienne.
Co ważne, należy określić także sposób naliczania opłat. Do wyboru są dwa warianty – CPC (cost per click – opłata za kliknięcie w reklamę) oraz wyłącznie za wyświetlenia.
Promocja strony czy postu?
Poza określeniem wszystkich szczegółów, koniecznie musimy podjąć decyzję, czy zależy nam na promowaniu samego fanpage czy może interesuje nas wyłącznie reklama danego postu lub wydarzenia.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by obie te metody połączyć i realizować kampanię kompleksową. Może ona skupić się również na promowaniu strony zewnętrznej lub przygotowanych filmów.
Przekaz
Ostatnim krokiem okaże się zdefiniowanie tekstu reklamy, który będzie składał się z nagłówka, opisu oraz docelowego adresu URL, który ma być promowany (może być to fanpage, strona internetowa, artykuł etc.). Do tego wszystkiego możemy dodać również zdjęcie
Musimy zadbać o to, aby reklama nie tylko dobrze się prezentowała, ale również była w stanie zainteresować potencjalnych odbiorców.
Menedżer reklam na Facebooku gwarantuje dostęp do wielu przydatnych narzędzi, które pozwalają w sposób skuteczny wypromować firmę lub inną działalność. W przypadku realizowania wielu kampanii reklamowych, z pewnością będziecie w stanie odkryć ich możliwości.