Branża informatyczna wyróżnia się ogromnym potencjałem w dziedzinie SEO. Pozwala na prowadzenie niezwykle zróżnicowanych działań, które wpływają na pozycje strony w wyszukiwarkach internetowych.
Niezależnie od tego, czy prowadzimy sporych rozmiarów Software House czy działamy w pojedynkę, zajmując się tworzeniem aplikacji mobilnych lub front-end developmentem – nasze możliwości pozycjonerskie są bardzo szerokie.
POTENCJAŁ WIEDZY
Wszelkie działania powinniśmy skupić przede wszystkim wokół content marketingu. Skorzystać możemy bowiem z tak szerokiej wiedzy specjalistycznej i ogólnej, że regularne publikowanie nie powinno być dla nas problemem. Warto postawić przede wszystkim na różnego rodzaju poradniki, które wyjaśnią najbardziej palące kwestie.
Mogą one dotyczy zarówno tematyki, wokół której obracamy się na co dzień, jak i wspomnianej już wiedzy ogólnej, związanej chociażby z działaniem komputerów. W ten sposób jesteśmy w stanie zebrać wokół siebie sporą grupę czytelników, którzy nie tylko będą generować ruch na stronie, ale być może zainteresują się świadczonymi usługami. Najważniejsze wydaje się być jednak zaufanie, jakie w ten sposób zdobędziemy. Wypowiadanie się z pozycji eksperta to najlepsza taktyka w tej branży.
Oczywiście musimy zadbać o to, aby publikowane treści były unikalne i sprawdzone – ewentualne błędy merytoryczne zostaną wytknięte natychmiast. Skupić musimy się również o naturalne użycie wszelkich słów kluczowych. Warto postawić zwłaszcza na frazy z długiego ogona, które pozwolą poprawić naszą pozycję w wynikach organicznych. Wspomniane poradniki doskonale nadają się do umieszczania właśnie fraz long tail, na przykład w nagłówkach.
POTENCJAŁ PROMOCJI
Niezależnie od branży, w której działamy, planując działania pozycjonerskie musimy uwzględnić tak zwany link building, a więc pozyskiwanie linków z serwisów zewnętrznych, które będą odsyłały do naszej witryny.
W przypadku firm IT i Software House’ów, miejsc, w których takie linki możemy umieszczać jest naprawdę wiele. Warto postawić między innymi na strony branżowe z wysokim wskaźnikiem, a także różnego rodzaju fora internetowe. To także dobre miejsca do realizacji działań sponsorowanych, opartych między innymi na publikacji specjalnych artykułów.
Skoro jesteśmy przy kampaniach sponsorowanych, warto zastanowić się również nad skorzystaniem z możliwości, jakie gwarantuje nam system Google Ads ( Google AdWords ). Jest to metoda skuteczna przede wszystkim na początku naszej działalności, kiedy to zależy nam na „nakręceniu” ruchu na stronie.
Warto pamiętać, że nie tylko zewnętrzne linki mogą wpłynąć na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma również linkowanie wewnętrzne. Umożliwia ono algorytmom wyszukiwarek poruszać się po naszej stronie – w ten sposób oceniają one również rangę konkretnych podstron. Jeśli prowadzi do nich wiele linków, są wyżej oceniane. Linkowanie z „silnych” podstron do strony głównej również może nam pomóc.
Bardzo istotne jest regularne sprawdzanie, czy na naszej stronie nie znajdują się linki zepsute lub nieaktualne. Najgorsza będzie sytuacja, w której do kilku podstron nie prowadzi żaden wewnętrzny link. Jest ona wtedy niewidoczna dla wspomnianych algorytmów. Analizę strony pod tym kątem ułatwią nam liczne narzędzia dostępne w sieci. Na ogromny wybór tego typu rozwiązań mogą liczyć zwłaszcza osoby stawiające swoją stronę na systemie WordPress.
OPTYMALIZACJA A POZYCJONOWANIE STRONY
W ten sposób przechodzimy do kwestii technicznych, które często są pomijane podczas realizowania działań, które mają nam zagwarantować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Skupić należy się na dwóch kwestiach. Pierwsza związana jest z tworzeniem tak zwanej mapy strony, która wskaże algorytmom wyszukiwarki strukturę witryny oraz rangę poszczególnych podstron. Stworzenie takiego pliku nie powinno sprawić nam większego problemu, jeśli jednak mamy wątpliwości, czy robimy to w sposób prawidłowy, warto skorzystać ze specjalnych programów.
Druga kwestia dotyczy zagadnienia User Experience oraz ogólnego działania serwisu. Jeśli poszczególne podstrony będą ładować się zbyt wolno, wpłynie to na ocenę zarówno użytkowników, jak i robotów Google. Wszystko to sprawia, że optymalizacji należy poświęcić sporo czasu. Zwrócić uwagę należy zwłaszcza na publikowaną grafikę, która w wersji nieskompresowanej może znacząco obciążyć witrynę.
Warto przypomnieć, jak duże znaczenie może mieć wypełnienie atrybutu ALT każdego zdjęcia, które znajduje się na stronie. Dzięki temu, algorytmy wyszukiwarek dostaną informację, co na grafice się znajduje. Zostanie ona również indeksowana i przeniesiona do działu Google Grafika, skąd trafić do nas może wielu internautów.