Content marketing to marketing treści i strategia, której celem jest pozyskanie Klientów przez dostarczanie mu atrakcyjnych oraz przydatnych publikacji. Jakie zadania stawiane są content marketingowi, co go cechuje, jakie są jego rodzaje – o wszystkim tym przeczytasz poniżej.
CONTENT MARKETING DEFINICJA
Content marketing to określenie dla martektingu treści a więc wszelkich publikacji zamieszczanych w Internecie, jak i poza nim. Mianem tym nazywane są bowiem nie tylko artykuły, infografiki, evideo, raporty czy podcasty, ale również ulotki, foldery reklamowe czy katalogi.
Celem content marketingu jest pozyskanie Klientów za sprawą publikowania treści, w wyżej wymienionej postaci, które powinna cechować atrakcyjność oraz przydatność. Dzięki temu budowana jest długotrwała relacja z odbiorcą, dochodzi do interakcji oraz obustronnego zaangażowania i obopólnych korzyści.
CONTENT MARKETING – ZADANIA
Podstawowym zadaniem content marketingu jest dostarczanie wiarygodnych i wartościowych informacji dla czytelnika oraz rozpowszechnianie treści w nim zawartych szerszej grupie docelowej. Tak zwane przekazywanie dalej ma wpływ na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Warto dlatego zdać sobie sprawę, że im ciekawiej temat zostanie przedstawiony, tym większym zainteresowaniem będzie się cieszył prezentowany w nim produkt czy usługa. Z doświadczenia wiemy przecież, że jeśli coś wzbudzi w nas zainteresowanie, tym chętniej kopiujemy link i przesyłamy go dalej.
Content marketing jest wykorzystywany w Inbound marketingu, który dąży do tego, by być odnalezionym przez potencjalnych klientów.
CONTENT MARKETING BLOG
Blog to jedno z narzędzi, które daje możliwość umiejętnego zaprezentowania produktu, usługi czy tematu z myślą przewodnią: zainteresuj tak, by skłonić czytelnika do wykonania zamierzonej akcji.
To także doskonałe miejsce na budowanie świadomości marki, czynienia jej atrakcyjną, ciekawą, przyjemną, zapamiętywaną. Sprawne pokierowanie słowem prowadzi do celu. Tworząc więc stronę internetową warto zadbać o jego obecność a wpisy na nim czynić ciekawymi i atrakcyjnymi, co jest gwarancją zwiększania ilości Klientów zainteresowanych tematem.
CONTENT MARKETING W JĘZYKU POLSKIM
Content marketing, jako marketing treści bazuje na słowie. Słowo to, aby content marketing był wartościowy, winno być ciekawe dla osoby go czytającej. Poznając zatem potrzeby Klienta docelowego możemy stworzyć tekst, który spełni oczekiwania czytelnika.
Agencja copywriterska Moc słowa specjalizuje się w pisaniu artykułów o różnym charakterze i tematyce, między innymi w języku polskim. Współpracujemy z agencjami marketingowymi, wykonujemy również zlecenia dla Klientów indywidualnych.