Jak zwiększyć ruch na blogu firmowym?

17/07/2018 - 17:07
Jak uzyskać większy ruch na blogu firmowym?

Prowadzenie bloga znajduje się na liście działań marketingowych wielu firm, niezależnie do tego, w jakiej branży działają. Sama jego obecność nie spowoduje jednak pożądanych efektów. Musimy również zadbać o to, aby cieszył się on odpowiednią popularnością.

Blog firmowy pełni bardzo ważną rolę w promocji firmy, a także oferowanych produktów i usług. Jest elementem tak zwanego content marketingu, którego zadaniem jest przyciągnięcie potencjalnych klientów ciekawą, atrakcyjną treścią.

Wpisy publikowane na blogu dotyczyć mogą między innymi działalności przedsiębiorstwa, konkretnych rozwiązań, a także interesujących kwestii branżowych. Najważniejsze jest jednak to, aby czytelnik, odwiedzając stronę, mógł wynieść z prezentowanych treści coś pożytecznego. Dzięki temu budujemy niezbędne zaufanie klientów, a także stawiamy się w pozycji eksperta. Wszystko to pozytywnie wpływa na naszą pozycję w branży i zainteresowanie klientów.

Nie każdy blog okaże się przydatny

Powyższe korzyści z prowadzenia firmowego bloga mogą nas dotyczyć tylko wówczas, jeśli jest on faktycznie odwiedzany przez Internautów. Dotarcie do odbiorców jest jednym z najtrudniejszych wyzwań, przed jakim staniemy realizując tego typu działania marketingowego.

Jeśli ruch na naszym blogu nie jest zadowalający, powinniśmy rozważyć podjęcie kilku niezbędnych kroków, które ułatwią nam dotarcie do odbiorców, a także ich przyciągnięcie. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich.

Pozycjonowanie bloga w wyszukiwarce Google

Zaczniemy od działań absolutnie kluczowych dla promocji bloga i innych stron internetowych. Wielu potencjalnych klientów może bowiem dotrzeć do nas poprzez wyszukiwarkę Google, wpisując w niej konkretne frazy. Warto zadbać więc o to, aby pojawiły się one również na naszym blogu. Znacząco poprawi to naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Żeby jednak stało się to możliwe, musimy skompletować listę fraz kluczowych, które mogą być wykorzystywane przez naszych odbiorców (keyword research). Kolejnym krokiem będzie umieszczenie ich w treści bloga – przede wszystkim w tworzonych tekstach, ale również w opisie czy też metadanych.

Oczywiście to nie wszystkie działania SEO, na które należy się zdecydować. Warto zadbać również o pozyskiwanie innych stron linków odsyłających do naszego bloga, a także o odpowiednią optymalizację strony w oparciu o wymagania stawianego przez roboty Google.

Aktywność w Internecie

Chcąc ściągnąć nowych czytelników na bloga, musimy wyjść z nim poza naszą stronę. Pierwszym miejscem, do którego należy się udać, będą portale społecznościowe. Założenie profilu w serwisie Facebook, Twitter czy też Google+ pozwoli dotrzeć do nowej grupy potencjalnych odbiorców, a także skutecznie wypromować sam blog, jak i poszczególne wpisy.

Najważniejsze w działalności na portalach społecznościowych jest to, aby była ona regularna. W ten sposób podtrzymamy wieź z czytelnikami. Gdzie jeszcze warto się udzielać? Między innymi na stronach branżowych, forach i innych blogach. Obecność w nich, prowadzenie dyskusji, a także zostawianie linków odsyłających do naszego bloga pozwoli na jego skuteczne wypromowanie. Dzięki temu możemy mieć pewność, że ruch na stronie zostanie zintensyfikowany.

Informowanie o nowych wpisach

Do ponownego zajrzenia na bloga firmowego zachęcimy czytelników poprzez wpisy na portalach społecznościowych, a także korzystanie z dostępnych narzędzi, które wysyłają komunikaty o nowych treściach. Spośród nich wymienić należy między innymi:

  • newslettery – okażą się przydatne do podsumowań ostatniej aktywności na blogu, a także wskazywania na to, co jest warte przeczytania,

  • kanał RSS – za jego pomocą możemy informować o nowościach na blogu,

  • web push – kolejny system powiadomień, które są wyświetlane w przeglądarce.

Współpraca z innymi stronami i bloggerami

Bardzo często poszczególni twórcy oraz firmy promują siebie na zasadzie wzajemności. Najczęściej polega to na publikowaniu niewielkich banerów odsyłających do konkretnej strony lub wskazywaniu adresów blogów w treści wpisów.

Wszystko to pozwoli nam ściągnąć część odbiorców naszego partnera, co oczywiście doprowadzi do zwiększenie ruchu na stronie.

Publikacja wartościowych treści

Najlepszym sposobem na przyciągnięcie nowych odbiorców na firmowego bloga jest oczywiście tworzenie atrakcyjnego contentu, który będzie odpowiadał potrzebom czytelników. Jak już wspomnieliśmy, rolą content marketingu jest zachęcanie poprzez przydatność publikowanej treści. W ten sposób budujemy zaufanie, czego efektem będzie zwiększone zainteresowanie nasza firmą oraz proponowanymi produktami i usługami.

Warto dbać o to, aby na blogu pojawiały się materiały zróżnicowane nie tylko względem treści, ale również formy – poza artykułami, możemy tworzyć również materiały filmowe, rozmaite grafiki, podcasty czy też raporty i poradniki. Wszystko to sprawi, że nasz blog będzie odwiedzany częściej i przez większą grupę osób.

Zadaj pytanie

2 + 9 =