Treści na strony www

Strona internetowa – czy istnieje jeszcze firma, która jej nie ma? Być może, ale skoro nie ma jej w sieci wielu potencjalnych Klientów się o niej nie dowie. Wiele biznesowych stron internetowych gdzieś jednak w sieci jest. Wiele nowoczesnych, wiele również i takich, które powstały kilka a nawet kilkanaście lat temu.

Strona internetowa a wizerunek firmy

To, jak prezentuje się Twoja firma w sieci wpływa na odbiór Ciebie jako firmy w oczach potencjalnych Klientów. Od wizerunku strony internetowej zależy więc czy użytkownik a także Twój potencjalny Klient zainteresuje się ofertą a następnie skorzysta z Twojej usługi, czy nie. Jak Cię widzą, tak Cię piszą – mówi przysłowie. My zwykliśmy mówić: „jak Cię widzą, tyle zarabiasz” (bo wiele w tym prawdy).

Strona internetowa to ważny element firmy. W czasach, gdy dostęp do internetu umożliwiają nam już nie tylko komputery stacjonarne i laptopy, ale również tablety czy telefony komórkowe posiadanie firmowej strony internetowej daje możliwość pozyskania nowych Klientów oraz sprawną z nimi komunikację. Strony internetowe, aby jednak skłaniały do skorzystania z oferty, powinny uwzględniać potrzeby współczesnego użytkownika. Czy kupując produkt, na przykład karmę dla psa, wybierzesz nowoczesny sklep, którego oferta wyświetla się czytelnie na ekranie Twojego urządzenia, czy taki, gdzie zmuszony jesteś ją przewijać, dopasowywać a poruszanie się po sklepie nie jest intuicyjne?

Czy wiesz, że wyższą sprzedaż odnotowują sklepy przystosowane do ich wyświetlania nie tylko na komputerach, ale także na innych urządzeniach? Czy zdajesz sobie sprawę, że wtedy Twoja witryna jest też lepiej traktowana przez roboty? Podobnie jest ze stronami firm świadczących usługi. Dopasuj wygląd swojej strony internetowej do wszystkich urządzeń, na których może być ona przeglądana a wtedy zauważysz i odczujesz, co dały te zmiany Twojej firmie.

Każda strona internetowa ma swoich odbiorców, tak zwaną grupę docelową, która wyłania się z wchodzących na stronę użytkowników. To, jak wielu odwiedzających zainteresuje się ofertą czy produktem w dużym stopniu zależy od tego, jak zostaną one zaprezentowane. Zainteresuj, zaciekaw, uczyń produkt/usługę wartościową, przekonaj, że warto. Co pomaga osiągnąć postawiony sobie cel? Dobra treść na stronie.

Jak zaprezentować swoją firmę na stronie?

Jednym z elementów każdej strony internetowej jest podstrona „o nas”. Co zastanawiające, często zaniedbywana a przecież to właśnie na niej, jak nigdzie indziej możemy zaprezentować swoją firmę tak, by odwiedzający ją użytkownik znalazł to, czego szuka. To właśnie ona, podstrona o nas, ma przekonać Klienta, że oto właśnie skończyły się jego poszukiwania – wreszcie znalazł to, czego szukał. Na przykład zespół ludzi, w dodatku ekspertów, którzy znają się na tym, co robią, i którzy pomogą mu osiągnąć cel.

O nas (o firmie, kim jesteśmy lub jeszcze inaczej nazywane) to strona o tym, jak mogę Ci pomóc. To właśnie tak naprawdę interesuje wchodzącego na nią użytkownika.

Jak możemy Ci pomóc?

Pomożemy Ci uzyskać status eksperta w Twojej branży:

  • byś mógł zarabiać więcej,
  • by wzrósł ruch na Twojej stronie,
  • by wzrosła sprzedaż w sklepie internetowym,
  • by poprawić wizerunek Twojej firmy,
  • by wzmocnić świadomość Twojej marki,
  • by zrealizować postawiony sobie cel.

Napiszemy dla Ciebie treści na stronę www, które:

  • zwiększą ruch na stronie,
  • przyciągną uwagę Klientów,
  • rozwieją jego wątpliwości,
  • wyróżnią Cię na tle konkurencji,
  • wzmocnią Twoją pozycję,
  • sprawią, że będzie można (bo będzie co i gdzie) przeczytać.

Krótkie ale bardzo ważne
rola mikrotreści na stronie internetowej

Teksty na stronie internetowej znajdują się nie tylko w zakładce „o nas”, „oferta” , „referencje” czy „portfolio”. Strona internetowa zawiera wiele innych treści, które, choć krótkie, dlatego są one nazywane mikrotreściami, mają duże znaczenie i swoje zadanie. Sprawdź ofertę, dodaj do koszyka, przeczytaj również – to tylko niektóre z nich.

W skład mikrotreści wchodzą m. in.:

  • slogany reklamowe,

  • nagłówki,

  • opisy kategorii,

  • wezwania do działania.

Są krótkie, niemniej jednak tu liczy się każde słowo. Ich zadaniem jest „naganianie” na treści dłuższe, bo chwytliwy tytuł zachęca do przeczytania artykułu, natomiast skuteczne wezwanie do działania do jego wykonania.

„Poznaj nasze nowości i zachwyć wszystkich swoim wyglądem”

I co, nie kupisz? Zwłaszcza jeśli i tak planowałaś kupić kilka kosmetyków kolorowych (a kiedy Kobieta ich nie potrzebuje?)

Domyślasz się co się stanie, kiedy słowa połączysz z grafiką? Zainteresowanie użytkownika wzrasta. Pod warunkiem, że każdy element będzie spójny. Uwierzcie, na Klientach dużego wrażenia nie zrobi wakacyjna promocja z jesiennym liściem w tle, nawet jeśli cena produktu będzie pozornie atrakcyjna...

Jest tyle możliwości, by Twoja strona internetowa zyskała rozgłos...
Nie trać czasu – działaj i daj działać innym (czytaj: swoim Klientom).

Zacznijmy od prezentacji

Świeżo, ciekawie, pomysłowo

Przez wiele lat, kiedy treści na strony internetowe były pisane nawet przez tych, którzy wykonywali strony (informatycy, programiści) lub przez samych właścicieli, ich dzieci czy sąsiadkę potrafiącą ładnie pisać, podstrona „o nas” była często powielana.

Analizując strony internetowe na wielu z nich można przeczytać to samo:

  • jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą (…),
  • zatrudniamy wykwalifikowanych pracowników (…),
  • dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym (…),
  • nasza praca to nasza pasja (…).

Lepiej aby niczyje oczy nie utrwalały już więcej tych zbitek słownych. Prawda jest taka, że naczytaliśmy się ich już tyle razy, że nam spowszechniały. Mówiąc innymi słowy są oklepane, wyświechtane, wytarte. Nie zamierzam jednak w tym miejscu podważać żadnego z tych słów, ani tym bardziej czyichś kompetencji, niemniej jednak zwroty zacytowane powyżej stały się już na tyle codzienne, że nie robią na nas żadnego wrażenia.

Chcesz zaistnieć w głowie odwiedzającego Twoją stronę użytkownika?

Wyróżnij się – przedstaw się tak, by powiało świeżością. Twoje szanse na osiągnięcie celu rosną z każdym zdaniem.

Brak Ci pomysłu? Nie załamuj rąk – masz nas – MOC SŁOWA jest z nami, może być i z Tobą.

Opowiedz nam swoją historię – my ubierzemy ją w słowa, dzięki którym czytelnik Cię zapamięta i chętniej skorzysta z Twojej oferty. Użytkownik lubi wiedzieć kim jesteś, co robisz. Opisując działania firmy kreujesz ją jako aktywną markę potrafiącą dopasować się do potrzeb rynku.

Czy to nie lepsze od prężnie rozwijającej się firmy zatrudniającej wykwalifikowanych pracowników stale podnoszących swoje kwalifikacje?

Jak udowodnić wartość swojej marki na stronie internetowej?

Jak udowodnić użytkownikowi, że warto nam zaufać? Żadne słowa, zwłaszcza chwalące samego siebie nie przekonają go tak, jak referencje dotychczasowych Klientów. Bo nic nie przekonuje bardziej niż dowody. A to też słowa. Można je wzmocnić dewizą firmy, którą można, w odpowiednim miejscu, wyeksponować. Można wiele. Liczy się dobry pomysł i dobry (czytaj: trafny) przekaz.

Agencja reklamowa Gapper robi to na przykład tak:

Przedstawiając swoje portfolio, które jest również dowodem tego, że warto skorzystać z ich usług (między innymi wykonywanie strony internetowej, akcje marketingowe) pisze: „Robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze”. Efekty ich pracy możesz zobaczyć tutaj. Bo jak coś robić, to robić to dobrze, można przeczytać dalej.

JAK ZWIĘKSZYĆ LICZBĘ ODWIEDZIN NA STRONIE I USPRAWNIĆ KOMUNIKACJĘ Z UŻYTKOWNIKIEM?

Jest takie jedno miejsce na stronie internetowej, które powinno być systematycznie prowadzone. To blog firmowy. Stanowi ono idealne miejsce na prowadzenie komunikacji ze swoimi Klientami.

Wartościowa treść, ciekawe tematy, nawiązywanie do pokrewnych zagadnień – wszystko to buduje rangę firmy do rozmiarów eksperta. Im ciekawszy temat, im świeższe spojrzenie na bliskie firmie zagadnienie, tym większe szanse na dotarcie z ofertą do szerszej grupy odbiorców. Bo dobry wpis jest często przekazywany dalej. Chętnie jest on udostępniany innym potencjalnym Klientom.

Dobra treść na stronie ma również znaczenie podczas procesu klasyfikacji witryny przez Google, które kładzie nacisk na treść. Ocenie podlega jej wiarygodność, rzetelność, stopień zaawansowania, długość, unikalność, poprawność językowa oraz autorytet.

Wzmocnij wartość witryny powołując do życia blog firmowy

Wykorzystaj jego moc. Zainteresuj się tematem, bo warto: Zakładanie i prowadzenie blogów firmowych.

Czego oczekuje użytkownik?

To, co lubi użytkownik to czytelność, przejrzystość oraz intuicyjność. Poruszanie się po stronie internetowej ma być dla niego przyjemnością. Obecnie, gdy są one przeglądane także na urządzeniach mobilnych (telefonach czy tabletach), zadbać warto także o to, by witryna była przygotowana do wyświetlania jej na każdym rodzaju ekranu. To ważne także z punktu widzenia pozycjonowania strony.

Chcesz pozyskać szerszą grupę Klientów? Zależy Ci na poprawie ruchu na stronie? Dostosuj swoją witrynę do każdego urządzenia, na którym może być ona przeglądana. Czy treść ma z tym coś wspólnego? Oczywiście, że tak, bo i ona ukazuje się oczom użytkownika. W tym wypadku liczy się nie tylko samo słowo i jego znaczenie, choć i ono jest ważne (tytuł, lead zachęcą lub nie do przeczytania całości), ale również jego graficzne rozmieszczenie a nawet rodzaj czcionki.

Popatrz chociażby na tekst, który czytasz jako na całość. Czy bez podtytułów, wypunktowań i pogrubień byłby dla Ciebie interesujący i wart przeczytania?

Czy treści na Twojej stronie są przygotowane na potrzeby współczesnego użytkownika?
Jeśli nie, zmień to i nie trać więcej potencjalnych Klientów!

Treść na stronie internetowej, jej zawartość, znaczenie, skojarzenia, nawiązania a także rozmieszczenie, jakość, wiarygodność, długość, unikalność mają wpływ na odbiór witryny przez użytkownika. Ale nie tylko. Treść i wspomniane wyżej czynniki mają znaczenie w procesie klasyfikacji witryny przez Google. Czy wobec takich wytycznych można pozostać obojętnym?

Masz produkt, w który wierzysz? Jesteś ekspertem w swoje branży? Masz pomysł na sukces?

Potrzebujesz wzmocnienia, wyróżnienia i zaistnienia w głowach Klientów!
Potrzebujesz dobrych tekstów copywriterskich!

Skontaktuj się z nami

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z nami

Zadaj pytanie

4 + 9 =