Teksty dla sklepu internetowego

Sprzedaż online stale rośnie. Ten rodzaj zakupów praktykowany jest przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy a także ze względu na możliwość wyboru i kupienia niemal w każdym miejscu i o każdej porze. Jako Klienci jesteśmy na to przygotowani. Posiadamy telefony z dostępem do Internetu, wielu z nas korzysta także z tabletów. Dzięki nowoczesnym urządzeniom mobilnym możemy kupować nawet jadąc tramwajem. A czy Twój sklep internetowy jest przygotowany na potrzeby współczesnego użytkownika i Klienta?

Sklep internetowy a potrzeby użytkownika

Klient wszedł na stronę Twojego sklepu. Co robi? Szuka. Szuka produktu, szuka promocji, szuka informacji, czasami szuka, choć do końca nie wie czego (niektóre kobiety wiedzą na ten temat coś więcej...). Jest w Twoim sklepie, bo chce coś kupić. Na przykład – ekspres do kawy. Nie wie jednak jaki. Wie za to, że ma robić dobrą kawę, latte też, co zdradza, że jego potrzeba nie jest do końca sprecyzowana. Masz szansę na zaproponowanie mu swojego asortymentu.

Inną możliwością jest to, że Twój Klient wie co chce kupić. Na przykład – ekspres do kawy marki JOT, model BE11. Bo na przykład pił kawę u znajomego i czuł „niebo w gębie”. Czy kupi w Twoim sklepie? Jest w nim, więc szanse są duże...

Jak z potencjalnego Klienta zamienić go w Klienta docelowego?

W sklepie stacjonarnym, aby wyeksponować produkt potrzebujesz niejednokrotnie mebli, czasem wieszaków. W sklepie internetowym ważną rolę odgrywa treść. Tu każde słowo ma swoje zadanie a nawet i miejsce. Potencjalny klient zmienia się w docelowego, gdy spędzając czas na stronie czuje się przyjemnie i działa intuicyjnie. Taki efekt można uzyskać dobrze dobranym słowem. Mocą słowa.

p.s. Najważniejszą maksymą sprzedażową jest nieoczekiwane rozwiązanie. Klient nie chce kupić produktu. On chce go posiadać, by mu w czymś pomógł. Kupuje go po to, by rozwiązał jego problem. Znajdź problem swoich Klientów i zaproponuj ich rozwiązanie. Kiedy to zrobisz, liczba zamówień znacznie wzrośnie.

Agencja copywriterska MOC SŁOWA - pisanie i wdrażanie profesjonalnej treści do sklepu internetowego

Bez względu na to czy Klient wchodzi na stronę sklepu internetowego i już wie co chce kupić, czy jeszcze nie wie, Twój sklep internetowy powinien być zaprojektowany tak, by liczba odwiedzających i kupujących była sobie bliska. Przekonaj go dobrą treścią na stronie!

Agencja copywriterska MOC SŁOWA - pisanie i wdrażanie profesjonalnej treści do sklepu internetowego

Sklep to przede wszystkim produkt. To on jest głównym bohaterem w sprzedaży online. Co liczy się dla Klientów? Cena? Owszem, jednak nie zawsze to ona jest decydująca. Dowodem tego może być wynik eksperymentu „Significant objects”. Jego autorzy zakupili na pchlim targu 200 produktów. Średnia cena zakupu wyniosła 1,25 dolara. Na zakupy towaru, jak szybko można obliczyć, wydali 250 dolarów. Za ile sprzedali cały towar? Dla wielu może się to okazać niesamowitym wynikiem, ale po sprzedaniu całego asortymentu uzbierała się kwota 8000 dolarów. Nie, nie pomyliłam się z ilością zer. W czym tkwiła tajemnica takiej marży? Autorzy eksperymentu zdradzili ją – było nią dopisanie każdemu sprzedawanemu produktowi historii.

To właśnie ona – historia, inaczej opis produktu, znajdujący się w karcie produktu może decydować o zakupie. Tak więc, właścicielu sklepu internetowego, miej na uwadze tę cenną informację. Inwestuj nie tylko w dobry produkt, kładź nacisk nie tylko na szybką realizację zamówień, ale przede wszystkim – wyeksponuj swój towar dobrą treścią, która zainteresuje, zachęci, przekona do zakupu większą liczbę użytkowników, to znaczy zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Wyposaż go w profesjonalne pod względem treści i User Experience karty produktów, które zawierać będą fachowo napisane opisy produktów. To na pewno wyróżni Twój asortyment!

Karta produktu w sklepie internetowym

Produkt jest głównym bohaterem w sprzedaży online. Poza nim ważnych jest jeszcze kilka elementów sklepu internetowego. Jednym z nich jest karta produktu.

Agencja copywriterska MOC SŁOWA podpowiada:

Profesjonalne zaprojektowanie karty produktu z uwzględnieniem UX, napisanie chwytliwych mikrotreści dla sklepów internetowych, czytelne rozmieszczanie treści na stronie a także ciekawy opis produktu tworzą mocną kartę produktu. To jeden z kroków w kierunku zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym oraz wzmocnienia pozycji witryny w wyszukiwarce.

Obecnie zakupy można zrobić niemal wszędzie. Taką możliwość dają nam innowacyjne narzędzia mobilne, na które każdy ceniący się sklep internetowy powinien być przygotowany. Co pomaga osiągnąć wysoką sprzedaż? Niewątpliwie – dobry tekst na stronie, który:

  • przyciągnie uwagę kupującego,
  • rozwieje jego wątpliwości,
  • wyróżni sklep na tle konkurencji,
  • przekona użytkownika do wyboru tej a nie innej oferty,
  • uwzględni jego wyświetlanie na każdym urządzeniu z dostępem do internetu,
  • pomoże rozwiązać jego problem.

Treść na stronie a statystyki

Chcesz, aby oferta w Twoim sklepie zachęcała do kupowania? Zainwestuj w treść, która po przeczytaniu skłoni Klientów do kliknięcia w magiczny przycisk z koszykiem. Taka treść nie może być nudna, banalna i nieprofesjonalnie napisana.

Treść w sklepie internetowym powinna wzbudzać zainteresowanie Klienta – szybka wysyłka, atrakcyjne ceny, owszem, ale ubrane w słowa, których Klient nie przeczyta na innych stronach oferujących podobny asortyment. Chcesz sprzedawać dużo? Wyróżnij się na tle konkurencji, bądź ekspertem w swojej branży, przekaż Klientowi coś więcej niż słowa, które można znaleźć w wielu sklepach.

Google kładzie nacisk na treść, którą stale poddaje analizie, dokonując klasyfikacji stron Nie oddalaj się w rankingach. Zadbaj o unikalną i wartościową treść pamiętając, by była ona przedstawiona Twojemu Klientowi czytelnie na każdym urządzeniu, z którego będzie wchodził na stronę Twojego sklepu internetowego.

Teksty copywriterskie dla sklepów internetowych - oferta

Każdy sklep internetowy to dla copywritera ocean możliwości. Tu liczy się kreatywność, świeże spojrzenie a także umiejętność dopasowania słów do grupy docelowej.

Jaką ofertę agencja copywriterska MOC SŁOWA może zaproponować właścicielom sklepów internetowych?

Opisy produktów do sklepu internetowego

Sklep internetowy to przede wszystkim produkt, bez którego nie byłoby sprzedaży. To on jest dla nas głównym bohaterem, któremu należy poświęcić szczególne miejsce w dziele pt. „Sklep internetowy”. Po jego przeczytaniu Klient powinien kliknąć w koszyk i przejść do realizacji zamówienia. Jak to osiągnąć? Tworząc pomysłowe, twórcze i niebanalne opisy produktowe. Opisy produktów nie powinny być skopiowane ze strony producenta. Poza danymi technicznymi każdy sklep internetowy powinien posiadać własne, unikalne treści e-commerce, które wyróżnią sklep na tle konkurencji i przekonają jego grupę docelową do zakupu danego asortymentu.

Pamiętacie eksperyment „Significant objects”, o którym pisałam wyżej? Stworzenie historii, innowacyjne przedstawienie produktu to klucz do sukcesu.

Agencja copywriterska MOC SŁOWA:

Stworzyć opis produktu może każdy, kto umie pisać. Stworzyć opis produktu, który przyciągnie uwagę kupującego, rozwieje jego wątpliwości, wyróżni produkt, skłoni do zakupu – to zadanie dla pomysłowych, twórczych i kreatywnych copywriterów znających się na mocy słowa.

Małe ale ważne, czyli mikrotreści w sklepie internetowym

W dziele pt. „Sklep internetowy” występują również inni bohaterowie, można ich nazwać drugoplanowymi, którzy, biorąc pod uwagę dzieło jako całość, są również ważni. Takimi bohaterami w sklepie internetowym są treści, które powinny zaistnieć, aby zwiększyć szansę na wejście do karty produktu. To tak zwani naganiacze lub też mikrotreści. Jest ich całkiem sporo. Każdy z nich ma swoje zadanie i miejsce. Należą do nich między innymi:

  • kategorie produktów (kolekcje) i nazwy produktów (naming),
  • treści wprowadzające do danej kategorii produktów,
  • hasła i slogany reklamowe (naming),
  • treści na banery reklamowe i akcje promocyjne.

W sklepie internetowym znajduje się wiele miejsc, w których treść odgrywa ważną rolę. Weźmy pod uwagę na przykład same przyciski (buttony) znajdujące się na banerach. Być może wielu wydają się one mało znaczące. Ich zadanie, jakim jest często wezwanie do działania, ma ogromne znaczenie. Również i one mają wpływ na efekty sprzedaży.

Kup teraz, zobacz ofertę, przeczytaj również – każdy Klient znajdujący się w sklepie internetowym powinien czuć się w nim przyjaźnie a poruszanie się po nim powinno być intuicyjne. Temu właśnie służą między innymi przyciski CTA. To także treść – mała, za to jaka ważna.

A co z koszykiem zamówień?

Porzucony koszyk to bolączka wielu sklepów internetowych. Dlaczego Klienci rezygnują z zakupu nawet po tym, gdy wybiorą już produkt i dodadzą go do koszyka? Jedną z przyczyn jest zawiły proces składania zamówienia. Również i na tym etapie należy zadbać o dobre samopoczucie Klienta odpowiednio dobierając słowa, czyniąc zapis przejrzystym a sam proces składania zamówienia intuicyjnym. To zadanie, w którym również się sprawdzamy.

Agencja copywriterska MOC SŁOWA:

Profesjonalne treści do sklepu internetowego czynią go wyjątkowym, wyróżniają go spośród innych, zwiększają zainteresowanie produktem, budują świadomość sklepu jako marki, mają wpływ podczas klasyfikacji witryny decydując o rankingu w wyszukiwarce – przynoszą same korzyści. Masz produkt i potrzebujesz dobrych tekstów na stronę swojego sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami!

Zadaj pytanie

14 + 4 =