Prowadzenie blogów firmowych

Czym jest blog? To strona internetowa o charakterze dziennika. Zawiera więc wpisy poruszające jakiś temat. Początkowo blog miał formę dziennika osobistego. Obecnie jest prowadzony już nie tylko na potrzeby osób prywatnych, ale także przez firmy lub na ich zlecenie przez firmy copywriterskie. W czym tkwi fenomen prowadzenia bloga firmowego? Agencja copywriterska MOC SŁOWA (p)odpowiada: blog firmowy to doskonałe narzędzie wspomagające rozwój firmy. To również odpowiednie miejsce dla wysokiej jakości treści wzmacniającej wartość witryny. Niezależnie od branży.

Blog firmowy

Zakładanie blogów firmowych

Prowadzenie blogów firmowych

Redagowanie treści do blogów firmowych

Pisanie bloga dla firm

Blog lekarstwem na...

Zastanawiasz się, jak zwiększyć liczbę odwiedzin na swojej stronie? Prowadzisz firmę, świadczysz usługę i wiesz, że możesz osiągnąć więcej? A może chcesz poprawić wynik sprzedaży w swoim sklepie internetowym, bo jesteś przygotowany na jego rozwój?

Niezależnie od tego, jaki rodzaj usług świadczy Twoja firma, niezależnie od tego, jaki rodzaj asortymentu sprzedajesz w swoim sklepie internetowym, możesz wzmocnić swoją witrynę wyposażając ją w blog, który na chwilę obecną jest bardzo ważnym narzędziem.

Dlaczego bardzo ważnym? Bo blog daje firmie możliwość dużego rozwoju. Nie słyszałeś o tym? Może dlatego, że pewnych tajemnic się nie zdarza, o pewnych rzeczach głośno się nie mówi... Ale my napiszemy, bo lepiej mieć wybór. A żeby mieć wybór trzeba mieć punkt odniesienia. Uchylimy Ci więc rąbka tajemnicy. Otworzymy oczy, a później sam już zdecydujesz czy warto inwestować w założenie i prowadzenie bloga firmowego.

Blog firmowy - co warto wiedzieć przed jego założeniem?

Decydując się na założenie bloga firmowego miej świadomość tego, że uruchamiasz element strony internetowej, który powinien być aktywną częścią witryny. Wpisy na blogu powinny więc pojawiać się regularnie, dzięki czemu czytający Twojego bloga chętnie będą do niego wracali. Będą też czekać na więcej, będą czekać na nowe wpisy. Bo ludzie czytać lubią, ale czytać to, co ich interesuje. Zwróć uwagę na to, że ten, kto chętnie będzie czytał Twojego bloga internetowego, będzie Twoim potencjalnym Klientem. Czy to nie plus dla bloga? Nie zmarnuj tej szansy.

Decydując się na bloga firmowego miej na uwadze oczekiwania użytkownika względem niego. Dodawaj treść, zamieszczaj wpisy, najlepiej regularnie. Autorem tekstów, jeśli masz lekkie pióro i na tyle czasu, by pisać, możesz być ty. Pamiętaj jednak, że treść, aby zachęcała do przeczytania, a nie tylko do jej zeskanowania, musi uwzględniać aktualne potrzeby użytkownika. Musi być dla niego ciekawa, atrakcyjna, zrozumiała. Powinna być również przyjemna w odbiorze, a więc czytelnie zaprezentowana. Można to osiągnąć dzieląc ją na akapity, najlepiej opatrzone podtytułami, wyszczególniając słowa kluczowe stanowiące punkt zaczepienia w trakcie skanowania tekstu oraz mające znaczenie dla wzmocnienia witryny w pozycjach czy stosując wypunktowania.

Decydując się na bloga warto mieć na niego plan, chociaż ogólny. Ustal tematy, które chciałbyś w nim poruszać. Oczywiście na dobry początek, bo o tematy, przy kreatywnym spojrzeniu na sprawę, nietrudno. Ważne, że już wiesz, że blog firmowy to ważny element Twojej strony firmowej. Czas działać!

Nie znasz się na tym, bo jesteś ekspertem w tym, co robisz? Wcale nie musisz z niego rezygnować. Skontaktuj się z nami – zakładanie i prowadzenie bloga firmowego to jedno z działań, jakie wykonujemy, aby pomóc naszym Klientom wzmocnić ich pozycję w internecie i głowach ich Klientów.

Agencja copywriterska MOC SŁOWA podpowiada:

Powołaj do życia bloga firmowego, by dotrzeć do większej grupy docelowej. Określ, jaki rodzaj Klienta Cię interesuje i działaj! Masz moc? My znamy moc słowa.

Blog firmowy - receptą na wzmocnienie wizerunku marki

Wiemy, jak wiele firm ma dobry produkt i wieloletnie doświadczenie. Znamy niejedną markę, która potrzebowała odpowiedniego wsparcia. Bo żeby zaistnieć w roli eksperta trzeba czegoś więcej. Trzeba być otwartym na zmieniające się trendy. Trzeba być elastycznym i umieć się dostosować do zmieniających się potrzeb użytkownika. Trzeba zaistnieć w jego głowie i być w danej branży na czele. Wtedy będziesz postrzegany jako ekspert i znaczący na rynku gracz. Bo jak coś robić, to robić to najlepiej – jak mówi Gapper – agencja marketingowa. Tylko wtedy Twoje działania mają sens.

Zakładanie i prowadzenie blogów firmowych - oferta agencji copywriterskiej MOC SŁOWA

Firmowe strony internetowe podążające za potrzebami współczesnych użytkowników prezentują już nie tylko firmę (podstrona o nas), jej produkt (usługę) czy dane firmowe (kontakt). Firmowe strony internetowe, o których więcej możesz przeczytać tutaj są również miejscem, w którym użytkownik ma możliwość poznania tematyki związanej z daną branżą szerzej. A Klient znajdujący cenne informacje na stronie uznaje firmę za godną uznania. W konsekwencji chętniej korzysta z jej usług. Nie strać tej szansy – stwórz kanał, dzięki któremu Twoja firma zyska w oczach użytkowników Twojej strony internetowej. Załóż bloga firmowego i prowadź go systematycznie. Jeśli zadanie to nie jest Twoją mocną stroną, bo jesteś ekspertem w swojej dziedzinie – skontaktuj się z nami.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy a zwiększenie liczy odwiedzin na stronie

Blog firmowy ma ogromny zasięg – dobry wpis przyciąga uwagę potencjalnego Klienta, który pod jego wpływem chętniej korzysta z oferowanej na stronie usługi lub dokonuje zakupu produktu. Ciekawy wpis jest także często przesyłany dalej, udostępniany kolejnym potencjalnym Klientom. Jeden dobry wpis może przyczynić się zatem nie tylko do zwiększenia liczby odwiedzających stronę, ale także do zwiększenia zainteresowania usługą czy produktem. Domyślasz się zatem, jaką moc zyskujesz za sprawą regularnie prowadzonego bloga?

Wprowadzasz nową kolekcję? Poza dodaniem jej na stronę warto zaznaczyć jej obecność dobrym wpisem, w którym przedstawione zostaną nie tylko nowości, ale także ich atuty. Po przeczytaniu takiego wpisu na blogu trudno będzie się oprzeć zakupowi...

Blog firmowy a pozycjonowanie

Wpisy na bloga mają postać artykułów. Artykuły składają się ze słów a słowa są ważne z punktu widzenia pozycjonowania strony. Wpisy na bloga firmowego mogą przecież (a nawet powinny) zawierać słowa kluczowe. Te z kolei są istotne nie tylko dla użytkownika, ale również dla robotów sprawdzających zawartość strony pod względem merytorycznym. Chcesz zyskać i być wyżej? Zainwestuj w dobrą treść, wartościowy content.

Prowadzenie bloga firmowego daje także możliwość linkowania wewnętrznego. Dzięki niemu czytelnik ma szansę na przeczytanie innych wpisów. Linkowanie wewnętrzne jest również istotne dla pozycjonowania strony.

Agencja copywriterska MOC SŁOWA podpowiada:

Dobrze zaplanowana kampania contentmarketingowa, w tym prowadzenie bloga firmowego ma znaczenie dla pozycjonowania strony w intrenecie.

Blog firmowy a zwiększenie liczby odwiedzin na stronie

Regularne publikowanie ciekawych i dobrych merytorycznie wpisów na blogu firmowym buduje autorytet marki. Zarówno w oczach Klientów, jak i konkurencji. Wysoka jakość treści w połączeniu z wysoką jakością świadczonych usług, bo to musi iść w parze, to klucz do zyskania miana eksperta w swojej dziedzinie. To z kolei przekłada się na wzrost odwiedzin na stronie przez zainteresowanych ofertą. Ekspertem nie zostaje się z dnia na dzień. Taki status buduje się systematycznym tego udowadnianiem. Także słowem.

Sprawna aktualizacja oferty, wzrost odwiedzin na stronie, budowanie świadomości marki, zaistnieje w głowach Klientów, podniesienie rangi w branży. Blog firmowy to wiele korzyści. Skorzystaj i Ty!

Zadaj pytanie

6 + 1 =