You are currently viewing TEKSTY COPYWRITERSKIE DLA E-COMMERCE

TEKSTY COPYWRITERSKIE DLA E-COMMERCE

  • Post author:

Internet stał się naszym chlebem powszednim, wielu z nas nie wyobraża sobie już dnia bez „połączenia się”.

– Co my robiliśmy, gdy go nie było? – zapytają Ci starsi.

– Jaaaaak to nie było? – zapytają zdumieni młodsi.

Internet jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, stał się również świetnym narzędziem do sprzedaży i zakupu produktów czy usług. Prowadzisz biznes? Wykorzystaj moc internetu!

Sprzedaż w internecie wciąż rośnie, podobnie jak ilość sklepów internetowych. Dzięki temu Klient ma możliwość wyboru miejsca, w który dokona zakupu. A co decyduje o jego wyborze? Składa się na to kilka elementów, ale najważniejszym jest atrakcyjność oferty i chodzi tu nie tylko o aspekt cenowy, ale i o sposób jej podania.

Wchodząc na stronę internetową, bez względu na to, czy jest to sklep internetowy, portal czy strona firmowa, Użytkownik zwraca uwagę na wygląd. I choć wygląd, ktoś może powiedzieć, to nie działka copywritingu, nie do końca się z tym zgodzę, gdyż nawet najlepszy jakościowo tekst może nie zachęcać do jego przeczytania, kiedy strona zostanie zeskanowana i uznana za nieatrakcyjną (z prostego powodu: nie spodobała się…a skoro się nie spodobała – szukam innej… – wciąż piszę o stronie internetowej).

SKLEP INTERNETOWY – JAKA TREŚĆ?

Aby móc zaproponować Państwu ofertę na copywriting do sklepu internetowego lub używając innych słów „copywriting w e-commerce” zadaliśmy sobie podstawowe pytanie:

– Po co jest sklep internetowy?

Punkt widzenia, jak wiadomo, zależy od punktu siedzenia, zatem odpowiedzi może być kilka. Dwie z nich to:

– Po to, żeby kupować – powiedzą Klienci, zwłaszcza Panie, zaczynając wizualizować wyszukanie nowej torebki, bo żadna nie pasuje do tych sandałków kupionych na wyprzedaży w zeszłym lecie….

i

– Po to, żeby sprzedawać – powiedzą przedsiębiorczy Panowie i zaradne Panie, wspólnie widząc własny, bliżej lub dalej sprecyzowany cel….

Klient może trafić na stronę sklepu na stronę główną lub na podstronę, np. do kategorii produktu czy też na kartę produktu. Bez względu na to, gdzie się znajdzie, powinien się tam poczuć na tyle dobrze, by  chciał on dokonać zakupu. Wpływ na to w dużej mierze ma odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych elementów.

W sklepie internetowym główną rolę odgrywa produkt. To jemu należy się szczególna uwaga, by mógł się zaprezentować najlepiej, jak może, by zyskał obraz skarbu.

Skarb – to, co dla jednych nim jest, na drugich może w ogóle nie zrobić wrażenia. Obierając to innymi słowami: jedni powiedzą ŁAŁ (w tym wypadku: tak, to jest to, czego szukałam, kupuję), drudzy: ALE LIPA, trzeci w ogóle nie zauważą, jeszcze inni powiedzą: FAJNY, ALE… możliwości jest wiele, jak wiele typów ludzi i stanów, w jakich się znaleźli.

Wracając jednak do skarbu i reakcji na niego. Przed przystąpieniem do wykonania opisu skupiamy uwagę na Klientach, których reakcja brzmi: ŁAŁ, kupuję. To właśnie Klient docelowy a określenie tego kim jest i co lubi, skoro jego reakcja na produkt jest właśnie taka, jest potrzebna do tego, by stworzyć dla niego taki opis produktu, który ukaże mu go jako skarb, a więc rzecz, którą che kupić jako wyjątkową, potrzebną, przynoszącą wiele korzyści, potrzebną każdego dnia lub tylko na specjalne okazje….

Wiedząc do kogo kierowany jest produkt agencja copywriterska Moc słowa jest w stanie skonstruować taki opis produktu, który przekona grupę docelową do zakupu przedmiotu z oferty, co przełoży się na wzrost zainteresowania produktem (innymi słowy na konwersję) a to z kolei na zwiększenie sprzedaży. Oto przecież chodzi, by sklep sprzedawał możliwie najwięcej…