Prowadzenie blogów firmowych i jego zalety

31/05/2016 - 16:49
MOC SŁOWA - Prowadzenie blogów firmowych i jego zalety

Zainteresowany tematem Klient szuka w Internecie informacji, które będą sprawdzone. Co więc robi? Szuka. Kiedy przestaje? Często wtedy, gdy znajduje to, co go usatysfakcjonuje. Co możesz zrobić jako właściciel firmy? Zlecić założenie firmowego bloga!

Blog firmowy to obecnie element strony, w którą warto ją wyposażyć. Głównie po to, by szukający oferty Klient, odwiedzając naszą stronę, powiedział, nawet sam do siebie: „znalazłem to, czego szukałem” i pozostał naszym Klientem, najlepiej stałym, zadowolonym, polecającym nas innych.

ZALETY PROWADZENIA BLOGA FIRMOWEGO

Blog firmowy to miejsce służące do zamieszczania ciekawych wpisów. Dzięki nim wzrasta szansa na:

  • tworzenie pozytywnego wizerunku firmy – podtrzymywanie kontaktu z Klientem przez systematyczne dodawanie wpisów nie związanych wyłącznie z branżą, jak choćby opowiedzenie historii firmy (tak zwany storytelling) pozwala na bliższe poznanie marki i ocieplenie stosunków między nią a Klientem,

  • budowanie i wzmacnianie więzi z Klientem – publikowanie nowych wpisów na blogu zachęca Klienta do odwiedzania strony, gdyż widzi, że firma dba o to, by dostarczać Klientom wartościowych i rzetelnych artykułów, które go interesują,

  • wyróżnienie się na tle konkurencji – publikacje o charakterze eksperckim są dla Klienta informacją o tym, że tej firmie można i warto zaufać. Dobry artykuł, filmik instruktażowy – dzięki nim marka staje się bardziej wiarygodna i profesjonalnie podchodząca do swojej pacy- a wyróżnienie się w oczach Klienta to klucz do sukcesu,

  • promocja firmy w Internecie – przedstawiając produkt czy usługę możemy umiejętnie ją zareklamować i wypromować zwiększając tym samym liczbę Klientów docelowych,

  • pozycjonowanie strony internetowej – wartościowe wpisy na blogu to zbiór cennych słów kluczowych, które mają wpływ na pozycjonowanie strony. Google docenia strony, na których treść jest aktualizowana, ta sama treść wyświetlana na stronie od dłuższego czasu nie jest dobrze odbierana ani przez wyszukiwarki, ani przez odwiedzających ją Użytkowników będących potencjalnymi Klientami,

  • linkowanie do strony – Klienci znajdujący tekst ekspercki chętniej przekazują go innym. To dla nas korzyść, o której należy pamiętać, gdyż daje to możliwość rozpowszechniania teksu w sieci, a to prowadzi do zwiększenia odwiedzin na stronie.

Każdy ma swoją historię. Marka również. Ostatnimi czasy opowiadanie historii, czyli tak zwany „storytelling” stało się dość powszechnym zjawiskiem. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż każdy z nas woli wiedzieć, z kim ma do czynienia. Bez względu na to czy decydujemy się na skorzystanie z usługi, czy też dokonujemy zakupów przez Internet, czujemy się pewniej, jeśli wiemy, kto stoi po drugiej stronie. Dobrze dlatego opowiedzieć o swojej marce na blogu firmowym, a że warto w niego zainwestować mówi wielu ekspertów z dziedziny marketingu, którzy wiedzą doskonale o tym, że dobry, rzetelny, unikalny content jest bardzo istotnym elementem, dlatego firmy w niego inwestujące zyskują i zyskiwać będą.

Zadaj pytanie

2 + 14 =