Opis produktu – jaki powinien być?

20/05/2016 - 16:40
MOC SŁOWA - Opis produktu – jaki powinien być?

Prowadząc sprzedaż internetową warto zdać sobie sprawę z tego, iż nasz comiesięczny obrót, a tym samym i zysk, zależny jest od tego, jak zostanie zaprezentowany produkt, który kierujemy do Klienta.

I choć Klient ma możliwość zadzwonienia lub wysłania maila, by do takiej reakcji doszło, najpierw musi nastąpić zainteresowanie produktem. A skoro Użytkownik najpierw skanuje wzrokiem stronę, nasz produkt winien zaprezentować się dla niego atrakcyjnie

Co jako agencja copywriterska proponujemy?

Z racji tego, iż mamy doświadczenie nie tylko w pisaniu, ale i w prowadzeniu sprzedaży internetowej, wiemy, jak zaprezentować produkt i, co ważne z punktu widzenia UX - jak rozmieścić treść na karcie produktu, by poruszający się po niej Klient miał ułatwione zadanie (i płynnie przeszedł do koszyka, a następnie przez kolejne kroki aż do otworzenia drzwi kurierowi, który wręczy  mu przesyłkę z zamówionym towarem). Taka nasza sztuczka...

Prezentując produkt starajmy się, by:

  • treść była unikalna i dopasowana językowo do Klienta docelowego,

  • ułatwiała dokonanie wyboru,

  • wzbudzała potrzebę jego posiadania,

  • była przedstawiona w atrakcyjny i czytelny sposób.

Opis produktu w sklepie internetowym nie powinien być nudny, szablonowy i przede wszystkim skopiowany od producenta czy konkurencji.

Dobry opis produktu cechuje unikalność pod względem treści i ciekawy sposób jego zaprezentowania, co wyróżni sklep na tle konkurencji.

Opis produktu powinien ponadto być krótki i rzeczowy, napisany przystępnym językiem i skonstruowany tak, by ukazać atrakcyjność oferowanego produktu.

Tworząc opis produktu należy wziąć pod uwagę Klienta docelowego, a więc to, kim jest osoba, która będzie chciała posiadać asortyment z naszego sklepu (lub którą łatwo do tego przekonać).

Przed przystąpieniem do wykonania takiego opisu warto wykonać sobie zarys, który będzie fundamentem do stworzenia wartościowej prezentacji produktu.

Opis produktu powinien być rozmieszczony tak, aby wszystko w nim było czytelne i zachęcało do całościowego przeczytania.

Nawet najlepiej napisany tekst może nie zachęcać do przeczytania, gdy nie będzie atrakcyjnie rozmieszczony.

Dodatkowo jego atrakcyjność wzrośnie, jeśli Klient będzie miał możliwość zobaczenia produktu w użyciu. Pomocne mogą być tutaj zdjęcia a także filmiki, które dodatkowo mogą zaprezentować funkcjonowanie/pracę produktu. Po zobaczeniu dobrze wykonanego filmiku Klient nie powinien mieć już wątpliwości czy dany produkt jest dla niego.

Karta produktu w sklepie internetowym to bardzo ważny element w e-commerce a dobry opis oraz fachowe rozmieszczenie treści na tej podstronie mają spory wpływ na efekt sprzedaży. Warto dlatego, by zadanie to zostało oddane w dobre ręce.

Zadaj pytanie

1 + 0 =