Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego warto?

04/02/2018 - 12:15
Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego warto?

Jeżeli chcemy, aby nasza strona internetowa była widoczna w sieci, musimy przeprowadzić odpowiednie pozycjonowanie SEO. Realizowane jest ono zarówno w ujęciu szerokim, jak i lokalnym. Nowe i niewielkie firmy stacjonarne powinny zainteresować się przede wszystkim drugim wariantem.

W ich przypadku przeprowadzenie pozycjonowania na całą Polskę okaże się po prostu nieopłacalne. Oczywiście mowa tu przede wszystkim o przedsiębiorstwach realizujących swoje usługi stacjonarnie. Firmy prowadzące na przykład sprzedaż online będą bowiem chciały dotrzeć do klientów z całego kraju i spoza jego terenu. Sprawdź już teraz naszą ofertę pozycjonowanie stron internetowych.

W innym przypadku powinniśmy skupić się wyłącznie na tych klientach, którzy są w stanie do nas dotrzeć. Mowa więc o osobach mieszkających i przebywających na naszej ulicy, w naszym mieście, ewentualnie województwie. Dotyczy to między innymi salonów kosmetycznych, sklepów branżowych czy chociażby zakładów fryzjerskich. Firmy te, podczas promowanie swojej strony internetowej, będą skupiały się na pozycjonowaniu lokalnym.

Na czym polega lokalne pozycjonowanie WWW?

Realizacja lokalnego pozycjonowania stron internetowych jest możliwa dzięki dobrze znanym funkcjom wyszukiwarek. Mowa oczywiście o geolokalizacji, dzięki której wyświetlane wyniki wyszukiwania są dostosowywane do naszego obecnego położenia. Jeśli więc, przebywając w Krakowie, w wyszukiwarce Google wpiszemy frazę „salon fryzjerski”, na początku wyświetlone zostaną firmy działające właśnie na terenie Krakowa.

To jednak nie wszystko, bo otrzymamy również ich dokładne położenie, a także spersonalizowaną trasę, dzięki której dotrzemy na miejsce w możliwie najkrótszym czasie. Oczywiście, wiele osób stwierdzić może, że takie działania wyszukiwarki naruszają naszą prywatność, ponieważ zbiera ona informacje o naszym aktualnym położeniu, niemniej jednak zgodzić należy się, że jest to dla wielu spore udogodnienie. Nie da się bowiem ukryć, że funkcja ta jest bardzo korzystna – zarówno dla nas, ponieważ możemy szybko wyszukać interesujące nas miejsca, jak i dla samych przedsiębiorców, którzy w ten sposób są w stanie zasygnalizować swoją obecność potencjalnym klientom.

Jak przeprowadzić pozycjonowanie lokalne?

Skoro wiemy już, na czym polega lokalne pozycjonowanie stron internetowych, warto zastanowić się, co zrobić, aby nasza firma była wyświetlana na możliwie najwyższych miejscach. Dojść do tego możemy poprzez realizację kilku niezbędnych czynności. Oto niektóre z nich:

  • wizytówka firmy – w specjalnym systemie „Google Moja Firma” mamy możliwość stworzenia bezpłatnej wizytówki, w której znajdą się najważniejsze informacje dotyczące naszej działalności (nazwa firmy, lokalizacja, dane kontaktowe, godziny otwarcia, ocena). Będzie ona wyświetlana właśnie w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. Pamiętać należy, że bez wizytówki nasza firma nie będzie wyświetlana,

  • budowanie dobrej opinii – dzięki wizytówce, nasi klienci mogą wystawić nam ocenę graficzną (w formie gwiazdek), a także tekstową. Warto więc zadbać o to, aby były one jak najwyższe. Każdy internauta ma bowiem do nich dostęp – wiele osób właśnie na tej podstawie podejmuje decyzję o skorzystaniu (lub nie) z usług danej firmy,

  • optymalizacja strony internetowej – widoczność w wyszukiwarkach to jedno, zadbać musimy także o to, aby nasza strona była wyświetlana na jak najwyższej pozycji, a nie na piątej czy dziesiątej stronie wyszukiwania. Pomóc nam w tym może odpowiednio przeprowadzona optymalizacja – zarówno na stronie, jak i poza nią.

Tak zwana optymalizacja on-site związana będzie z zapełnianiem naszej strony treścią, która będzie dotyczyła danej lokalizacji. Mowa tu o dokładnym adresie oraz nazwie miasta. Musimy pamiętać także o nasyceniu treści odpowiednimi słowami kluczowymi, które będą wpisywane w polu „szukaj” wyszukiwarki. To już zadanie dla profesjonalnej agencji content marketingowej potrafiącej wykorzystać moc słowa w działaniach marketingowych. Optymalizacja off-site oparta jest natomiast na link biuldingu (zdobywanie linków przekierowujących na naszą stronę) oraz opracowywaniu i przeprowadzaniu kampanii internetowych (na przykład na portalach społecznościowych).

Zalety pozycjonowania lokalnego

Dbanie o to, aby nasza firma i strona internetowa kojarzone były z lokalnymi wynikami wyszukiwania niesie za sobą mnóstwo korzyści. Najbardziej oczywista dotyczy możliwości zwiększenia liczby klientów, którzy nas odwiedzają. Zgodnie z raportem instytucji Gemius badającej polski rynek e-commerce, 53% wszystkich polskich internautów (jest ich łącznie 26,5 mln) wykorzystuje Internet do zakupów. Pokazuje to, do jak dużej grupy odbiorców możemy trafić. Co więcej, znacząca większość (około 80%) wszystkich użytkowników poszukujących usług lokalnych, po pewnym czasie skorzystała z oferty jednej z wyświetlanych firm. Najczęściej wyszukiwane są restauracje, sklepy, punkty usługowe (fryzjer, salon kosmetyczny etc.), a także miejsca kojarzone z rozrywką, kluby fitness oraz siłownie. Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie lokalne może mieć więc znaczący wpływ na wyniki finansowe Twojego przedsiębiorstwa. Wszystko to sprawia, że naprawdę warto się nim zainteresować.
Przy okazji pamietać warto, że pozycjonowanie wspomaga profesjonalna treść na stronie. Jeśli więc chcesz zwiększyć ruch w swoim biznesie, poprawić wizerunek firmy, zbudować pozytywne relacje ze swoimi Klientami i użytkownikami Internetu zadbaj o unikalny i skierowany do swojej grupy docelowej content. Moc słowa skutecznie do niej dotrze. Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami.

 

Raport Gemius:
https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-po...

Zadaj pytanie

1 + 0 =