Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

19/07/2016 - 09:41
MOC SŁOWA - Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Wysoka konwersja na stronie produktowej to dla jej właściciela coś, czego życzę każdemu właścicielowi dobrej witryny. Oznacza ona bowiem, że zainteresowany tematyką poruszaną na stronie Użytkownik znalazł nas w tłumie. To już dużo (a nic nie dzieje się bez przyczyny), niemniej jednak to jeszcze nie oznaka osiągnięcia celu. Ważne jest to, by Użytkownik po znalezieniu strony i wejściu na nią, zechciał na niej pozostać i by spełnił nasze oczekiwanie – został naszym Klientem – zadowolonym z wyboru, najlepiej rzecz jasna – stałym i polecającym nas innym – kolejnym zadowolonym Klientom...
Rzecz do przeskoczenia, czyli możliwa do wykonania, jeśli poznamy pewną tajemnicę....

Kilka sekund – tyle mamy na to czasu. I robimy to sami przeglądając strony internetowe, a tak często nie bierzemy pod uwagę w odniesieniu do naszej witryny. POPATRZMY NA WŁASNĄ STRONĘ INTERNETOWĄ OKIEM KLIENTA, Użytkownika, który znalazł nas wśród wielu stron o podobnej tematyce. Co widzi? Jak zareaguje skanując stronę – zamknie ją czy się nią zainteresuje?
Konwersja na stronie to coś, na czym zależy każdemu jej posiadaczowi najbardziej. Z racji tego warto popatrzyć na nią oczami Użytkownika, który otwierając ją poddaje ją skanowaniu. Dopiero po tej czynności przechodzi dalej lub ją zamyka. Jak sobie pomóc, by ograniczyć do minimum tę drugą możliwość?

SPOSOBY NA WZROST KONWERSJI NA STRONIE PRODUKTOWEJ

Karta produktu to ważny element w e-Commerce, gdyż to produkt jest głównym bohaterem w sprzedaży. Stańmy się zatem Klientem w swoim sklepie i zobaczmy, jak został nam zaprezentowany asortyment?

WYEKSPONOWANIE PRODUKTU I NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI O NIM

Wchodząc na stronę produktową uwaga Użytkownika powinna zostać skupiona na … produkcie a następnie intuicyjnie powinna przekierowywać nasz wzrok na kolejne ważne elementy – przycisk call-to-action, informację o promocji, bezpłatnej dostawie itp.

SKUPIENIE UWAGI NA PRODUKCIE

Głównym bohaterem karty produktu jest on sam. Poza wyposażeniem karty w dobry opis produktu, ważnym elementem w karcie jest jego wizualne zaprezentowanie, najlepiej na kilku zdjęciach produktowych, z różnych perspektyw.
DLACZEGO WARTO POŁĄCZYĆ SŁOWO Z OBRAZEM?
Klient dzięki temu szybciej przekona się do produktu, gdyż będzie miał możliwość nie tylko przeczytania o nim, ale i zobaczenia go z różnych stron.
DAJMY SZANSĘ WYKAZAĆ SIĘ NASZYM KLIENTOM.
Świetnie jeśli damy możliwość zobaczenia produktu nie tylko w profesjonalnie przygotowanych zdjęciach, ale również w trakcie jego użytkowania. Tu sprawdzają się filmiki instruktażowe oraz zdjęcia prezentujące go w użyciu, np. na zdjęciach osób, które już produkt kupiły. Dołączając opinię otrzymujemy kolejne punkty.

DOBRZE ZAPROJEKTOWANY SYSTEM SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

Mówiąc o wzroście konwersji nie należy pomijać kolejnego etapu składania zamówień, jakim jest przejście do koszyka. Badania dowodzą, że na tym etapie następuje aż 7 porzuceń na 10.
Tu liczy się precyzyjne i czytelne rozplanowanie treści, którą warto ograniczyć do minimum, nie zapominając jednak o możliwości kontynuowania zakupów. 
Co Klient chce tu otrzymać? Podsumowanie zamówienia, koszty transportu, formy płatności a wszystko podane w intuicyny sposób, który pozwoli mu dokonać zakupów w dobrym nastroju.

Dobrze zaprojektowana karta produktu powinna uwzględniać potrzeby użytkownika. Nie może zatem zabraknąć wiedzy z zakresu UX. Nasza agencja copywriterska oferuje treści na strony sklepów internetowych, w tym:

  • przyciągający uwagę Klienta naming (nazwy dla produktów),
     
  • atrakcyjne hasła reklamowe,
     
  • profesjonalne opisy do karty produktu.

Zadaj pytanie

2 + 0 =