Jak pisać opisy dla sklepów internetowych?

17/09/2018 - 13:06
Opisy i treści dla sklepów internetowych, jak pisać.

Odpowiednie przedstawienie oferowanych produktów to warunek konieczny, jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży. Powinien o tym pamiętać każdy właściciel sklepu online. Otwartym pozostaje jednak pytanie, jak należy się do tego zabrać.

Nie jest to bowiem tak prosta kwestia, jak niektórym może się wydawać. Oczywiście zawsze możemy postawić na suchy opis rodzaju produktu, a także jego parametrów i warunków sprzedaży. W ten sposób nie będziemy jednak w stanie przyciągnąć niezdecydowanych klientów,a to właśnie do nich tego typu opisy są najbardziej kierowane. Osobną kwestią jest również ocena robotów wyszukiwarki Google, które również takie szczegóły analizują.

Czy opisy produktów są w ogóle potrzebne?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna. Konieczność przygotowania odpowiedniego opisu produktu związana jest ze specyfiką handlu internetowego. Skoro klient nie jest w stanie go dotknąć i ocenić wzrokiem, chce otrzymać szczegółowe informacje na jego temat, tak aby mógł stwierdzić, czy jego zakup jest dobrym pomysłem.

Wszystko to wymaga wyszczególnienia kluczowych parametrów technicznych. W przypadku butów będą to między innymi materiały, z których zostały wykonane, opisy laptopów skupią się na najważniejszych podzespołach, telewizorów na przekątnej ekranu i technologii wykonania wyświetlacza etc.

Przedstawienie specyfikacji to jedno. Właściciele sklepów powinni zadbać nie tylko o informowanie swoich klientów, ale również o ich skuteczne zachęcenie, co oczywiście wymaga użycia odpowiedniego języka i technik marketingowych. Połączenie tego typu działań zapewni nam 3 rzeczy:

  • klienci będą wiedzieli, na co się decydują poprzez poznanie dokładnej specyfikacji produktu,

  • odpowiednio przygotowane opisy poprawią naszą pozycję w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu trafi do nas więcej osób,

  • zachęcimy klientów niezdecydowanych.

Jak tworzyć opisy produktów? Najpierw zajmij się układem!

Zanim zaczniemy tworzyć skuteczną marketingową treść, powinniśmy się zastanowić, czy layout naszego sklepu na pewno gwarantuje odpowiednią ekspozycję produktu, jego najważniejszych parametrów, a także wspomnianego opisu.

Oczywiście design sklepu internetowego to sprawa mocno indywidualna, jednak warto pamiętać o kilku fundamentalnych zasadach. Pamiętać należy przede wszystkim o odpowiednim przedstawieniu nazwy produkty – powinna znajdować się na górze strony, zwiększoną czcionką. Poza opisem, umieścić należy zdjęcia produktu, tak aby klient wiedział, co kupuje. Odpowiednio wyeksponowane powinny zostać również takie informacje jak: cena, dostępność produktu, opcje dostawy, najważniejsze parametry.

Poniżej tych informacji umieszczamy właściwy opis. Jeżeli nasz sklep dysponuje takimi opcjami, powinniśmy również w widocznym miejscu umieścić odnośniki do sekcji z opiniami na temat produktu i do ewentualnych informacji dodatkowych.

Przygotowanie opisu produktów

W ten sposób przechodzimy do samej treści. Podczas jej opracowywania, musimy pamiętać o wszelkich zasadach pozycjonowania SEO. Koniecznie muszą znaleźć się w niej przygotowane wcześniej słowa kluczowe, które pozwolą poprawić pozycję danej sekcji i oferowanych produktów w wynikach wyszukiwania.

Nie należy tego bagatelizować, ponieważ, jak wskazują badania, większość internautów podczas realizowania zakupów internetowych korzysta właśnie z wyszukiwarek. Frazy kluczowe muszą zostać umieszczone w sposób naturalny – przestrzegamy przed upychaniem ich w jak największych ilościach, bez ładu i składu. Roboty Google premiują opisy rozbudowane i zróżnicowane. Wstawienie wielu słów kluczowych w jednym miejscu źle wpływa na ocenę naszej strony. Zarówno przez algorytmy wyszukiwarek, jak i naszych klientów.

Oczywiście zbyt długie opisy również nie będą działały na naszą korzyść. Mało komu chce się bowiem analizować tekst składający się z kilku tysięcy znaków. Powinien więc w sposób zwięzły opisywać najważniejsze cechy produktu i wszelkie korzyści płynące z jego wyboru. Jeżeli chodzi o sam język i sposób przygotowywania treści, warto kierować się następującymi zasadami.

  • Duplikowanie treści to najgorsze rozwiązanie – opisy muszą być unikalne, dlatego nie powinniśmy kopiować ich ze stron producentów sprzętu, który sprzedajemy. Dlaczego? W ten sposób roboty Google mogą odfiltrować naszą stronę. Wszystko przez to, że treść zostanie oceniona jako nieunikalna i przez co niepotrzebna. Strona nie będzie więc pojawiała się w wynikach wyszukiwania, co dla wielu sklepów okażą się prawdziwą katastrofą.

 

  • Zrezygnuj z ogólników – wskazywanie na to, że nasze produkty są najlepsze i najwydajniejsze nikogo nie przekona. Należy skupić się na szczegółach, cechach wyróżniających dany towar.

 

  • Analiza oczekiwań i potrzeb odbiorców – jeśli je poznamy, będziemy w stanie wyszczególnić te informację, które są najczęściej wyszukiwanie przez klientów.

 

  • Dostosuj język do konsumenta – jeśli nasze produkty kierujemy do klienta masowego, nie powinniśmy używać języka specjalistycznego, natomiast w sytuacji, gdy prowadzimy sklep dla osób obeznanych w danej branży, posługiwanie się językiem prostym, wskazującym na cechy ogólne również może okazać się niekorzystne.

 

  • Optymalizacja opisów – kolejny raz pojawia się kwestia SEO. Chcąc poprawić pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania, musimy zadbać o to, aby opisy zawierały nazwę produktu, śródtytuły, wypunktowania, grafiki z atrybutem alt, a także były podzielone na akapity.

 

  • Dodatkowe informacje – nie możemy zapominać również o tym, aby przedstawić opcje dostawy, sposoby dostawy czy też możliwości złożenia reklamacji.

Zadaj pytanie

1 + 2 =