Firmowa strona internetowa vs fanpage na Facebooku

31/05/2017 - 11:11

Prowadząc firmę chcesz, by Twoja oferta docierała do szerokiego grona odbiorców. W tym celu promujesz ją na różne sposoby. Wielu polskich i zagranicznych przedsiębiorców wykorzystuje do tego zadania internet. Umożliwia on dotarcie z ofertą do szerokiej grupy klientów poszukujących oferowanych usług czy produktów za jego pośrednictwem. W tym celu pomocna okazuje się firmowa strona internetowa a także fanpage na Facebooku.

Firmowa strona internetowa

Firmowa strona internetowa to jedna z najtańszych form reklamy ułatwiających dotarcie do szerokiej grupy zainteresowanych ofertą klientów, zlokalizowanych często dalej niż tylko lokalnie.
Za sprawą podania na niej adresu, danych kontaktowych i rejestrowych strona internetowa podnosi wiarygodność firmy. Pozwala też skutecznie promować swoją ofertę i być konkurencyjnym w stosunku do firm z tej samej branży. Pracuje całodobowo i wzmacnia wizerunek firmy, jeśli przedstawiona na niej treść jest czytelna, przejrzysta i pomocna użytkownikowi. Jako narzędzie firmowe daje też możliwość aktualizowania i poszerzania oferty. Pozwala wyróżnić działalność na rynku i dotrzeć do każdego zainteresowanego ofertą użytkownika internetu.

Jak sprawić, by firmowa strona internetowa zachęcała do działania?

Samo posiadanie firmowej strony internetowej nie gwarantuje jednak wzrostu zysków. To narzędzie, które daje taką możliwość pod warunkiem odpowiedniego pokierowania nią. Aby firmowa strona internetowa mogła przynosić korzyści powinna być przede wszystkim profesjonalnie zaprojektowana. To bardzo istotne, aby poruszający się na niej użytkownik mógł z niej korzystać w intuicyjny sposób. Dobrze czujący się na stronie użytkownik chętniej poświęca swój czas a im dłużej na niej pozostanie, tym większe szanse na to, że skorzysta z zaproponowanej na niej oferty.

Kolejną ważną kwestią na firmowej stronie internetowej jest sama treść. Jasne komunikaty, chwytliwe wezwania do działania, czytelna i przejrzysta oferta, ciekawe zaprezentowanie firmy, dobrze zredagowane opisy produktów w sklepie internetowym sprzyjają budowaniu dobrego wizerunku firmy, budują pozytywne relacje z potencjalnymi klientami i zachęcają do tego, by zostali klientami docelowymi.

Firmowa strona internetowa to również doskonałe miejsce do prezentowania się z pozycji eksperta w swojej branży i osiągania przewagi konkurencyjnej. Profesjonalnie napisana treść wymaga znajomości zasad marketingowych, dlatego, podobnie jak w przypadku tworzenia samego narzędzia, warto, by content był przygotowany przez agencję copywriterską mającą doświadczenie w content marketingu.

Z tak przygotowanym narzędziem w postaci profesjonalnie zaprojektowanej firmowej strony internetowej zawierającej unikalną, wartościową, czytelną i dobrze rozplanowaną treścią można przejść do jej promowania w sieci. Mocny fundament jest w stanie wzmocnić pozycję strony w wyszukiwarkach i uczynić ją konkurencyjną na tle innych stron tej samej branży. Dzięki temu atrakcyjnie zaprezentowana oferta jest w stanie zaspokoić potrzeb rynku. Systematyczne działania marketingowe, stała opieka nad stroną, regularne prowadzenie bloga firmowego to klucz do bycia liderem w swojej dziedzinie.

Firmowa strona internetowa jest siedzibą firmy w Internecie. Od nas samych zależy to, jak będzie się ona prezentowała grupie docelowej. Im lepsze wrażenie na niej zrobi, tym więcej firma może zyskać, bo jak zwykliśmy mówić: „jak Cię widzą, tak zarabiasz”.

Firmowa strona internetowa – dlaczego warto ją mieć?

Zakładając firmę lub prowadząc ją od lat możesz zastanawiać się czy Twojej firmie potrzebna jest strona internetowa. Firmowa strona internetowa to jak siedziba firmy, tyle że w sieci. Od niej, jej zawartości i tego, jak się prezentuje w dużej mierze zależy to, jak firma jest odbierana przez użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą. Bo skoro Cię znajdują warto, byś zrobił na nich dobre wrażenie. W przeciwnym razie niezainteresowany użytkownik zamknie Twoją stronę i będzie szukał dalej. Jeśli jego uwaga zostanie skupiona na Twojej firmowej stronie internetowej szanse zysku rosną.

Jakie są zalety posiadania firmowej strony internetowej?

  • Firmowa strona internetowa to najtańsza forma reklamy – pozwala dotrzeć do szerokiej grupy klientów docelowych.

  • Pracuje 24h/dobę, 7 dni w tygodniu – gwarantuje stałą gotowość do prezentowania oferty, przekazywania cennych informacji oraz nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami, na przykład za sprawą formularza kontaktowego.

  • Pozwala poznać firmę nieco bliżej, co umożliwia budowanie wizerunku firmy oraz pozytywnych relacji z klientem.

  • Umożliwia aktualizowanie informacji, dodawanie ofert oraz, co bardzo istotne, wyróżnienie marki na tle konkurencji.

  • Stanowi narzędzie marketingowe, które, odpowiednio pokierowane, może znaleźć się w wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych.

  • Jest miejscem, do którego zainteresowani klienci mogą być odsyłani z innych miejsc w internecie (np. z fanpage`a czy for dyskusyjnych), dzięki temu wzrasta ruch na stronie.

  • Firma jest jej właścicielem, dlatego może ona swobodnie wprowadzać w jej obrębie zmiany.

  • Możliwość uzyskania cennych statystyk za pośrednictwem narzędzia Google Analytics dotyczących autentycznych sytuacji, w tym ruch na stronie, śledzenie drogi użytkownika, czas i liczba odwiedzin.

Fanpage na Facebooku

Fanpage to strona na najpopularniejszym portalu społecznościowym Facebooku.

Fanpage na Facebooku pozwala zamieszczać wpisy i promować firmę, markę, wydarzenia. Każdy, kto ma konto na Facebooku może zobaczyć zamieszczony przez firmę wpis. Kto go nie ma, nie może tego zrobić. Profil na Facebooku umożliwia również sprawną aktualizację i zamieszczanie nowych treści widocznych w obrębie osób, które polubiły fanpage`a. Podobnie jak strona internetowa fanpage na Facebooku jest również formą reklamy, z której warto korzystać, dlatego my również go posiadamy:https://www.facebook.com/mocslowa/

Fanpage na Facebooku może być prowadzony przez osobę z firmy. Często jednak przedsiębiorcy zlecają jego prowadzenie firmom z zewnątrz, głównie ze względu na doświadczenie w promowaniu firm w sieci. Wymaga to bowiem wiedzy oraz poprawnego kreowania wizerunku. Ze względu na to, iż fanpage są do siebie podobne, ważną kwestią pozwalającą się wyróżnić jest umiejętność uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Doświadczone agencje prowadzące fanpage swoich klientów są w stanie skutecznie to osiągnąć.

Oficjalny fanpage firmowy na Facebooku – zalety

Oficjalny fanpage firmowy na Facebooku to dodatkowy kanał, przez który można docierać do potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą. Udostępnianie ciekawych, przydatnych, atrakcyjnych informacji daje wiele możliwości marketingowych, jest bowiem skuteczną formą reklamy. Na fanpage`u udostępniać można:

  • zabawne filmiki nawiązujące do branży,

  • interesujące infografiki,

  • wpisy odsyłające do artykułów zamieszczanych na firmowych stronach internetowych.

Fanpage firmowy to miejsce, z którego warto odsyłać swoich potencjalnych klientów do firmowej strony internetowej, która należy do firmy. To pozwala budować silną markę i jej wizerunek oraz mocne pozycje w wyszukiwarkach. Wzrost ruchu na stronie jest pożądany przez każdego przedsiębiorcę. A uzyskać można go przez profesjonalnie napisaną treść, która będzie na stronie estetycznie zaprezentowana. Użytkownicy cenią sobie bowiem przydatne, ciekawe i dobrze zaprezentowane komunikaty.

Firmowa strona internetowa vs oficjalny fanpage na Facebooku

Firmowa strona internetowa to siedziba firmy w Internecie. Pozwala zaprezentować ofertę oraz firmę swoim potencjalnym klientom. Ułatwia ich pozyskiwanie i jest dostępna 24h/dobę dla każdego, kto ma dostęp do internetu. Należy do firmy, dlatego to ona ma decydujące zdanie w jej sprawie. W obrębie firmowej strony internetowej można wprowadzać zmiany graficzne i merytoryczne, co pozwala na wyróżnienie firmy na tle konkurencji, wyeksponowanie swojej oferty, zmianę lub wymianę zamieszczonej treści. Firmowa strona internetowa daje też możliwość nawiązywania interakcji z użytkownikiem, który może skontaktować się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Przed założeniem strony na Facebooku warto zapoznać się z polityką prywatności tego portalu społecznościowego. Dowiedzieć można się z niego między innymi tego, iż w chwili zamieszczenia treści na oficjalnym fanpage`u jej właścicielem staje się Facebook, który ma prawo do posługiwania się tym, co zostało na nim opublikowane.

Inaczej wygląda też sprawa wyglądu fanpage`a. Każdy fanpage jest do siebie podobny. Jedyne, co je odróżnia to zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Jeśli więc decydujemy się na jego posiadanie warto dobrać je tak, by pozytywnie się wyróżnić.

Inaczej też prezentuje się kwestia zasięgu i dostępności treści umieszczanej na Facebooku. Dostęp do niej ma ten, kto jest jego użytkownikiem, nie jak w przypadku firmowej strony internetowej każdy, kto ma dostęp do internetu. Osoba, która nie ma więc konta na Facebooku, a takie osoby istnieją, ma więc ograniczone możliwości poznania oferty. Jako narzędzie internetowe Facebook obciąża też znaczniej niż firmowe strony internetowe przeglądarki spowalniając pracę komputera.

 

Firmowa strona internetowa oraz fanpage na Facebooku to znakomita forma reklamy. Warto dlatego posiadać je obydwie i systematycznie nimi zarządzać.
Potrzebujesz pomocy w:

  • stworzeniu profesjonalnej strony internetowej dla swojej firmy,

  • założeniu fanpage`a na Facebboku,

  • zredagowaniu treści, które przyciągną uwagę Twoich potencjalnych Klientów?

Skontaktuj się z nami. Zapraszamy do współpracy.

 

Zadaj pytanie

5 + 0 =