Content marketing dla Twojej firmy

19/01/2018 - 17:57
Content marketing dla Twojej firmy

Zastanawiasz się, jak uzyskać przewagę konkurencyjną, zaistnieć w głowach szerokiej grupy odbiorców oraz w wysokich wynikach wyszukiwarek internetowych? Receptą na to jest content marketing tłumaczony na język polski jako marketing treści.

Czym jest content marketing?

Kiedy chcemy o czymś rozmawiać ważnym jest, aby rozumieć zagadnienie będące tematem tych rozmów. Rozpoczynając więc ten wpis warto wyjaśnić, co znaczy pojęcie brzmiące bądź co bądź obcojęzycznie. Co to jest content marketing? Najczęściej zwrot ten tłumaczony jest na język polski jako marketing treści. Łączy on więc dwa słowa, a ściślej rzecz ujmując dwa rzeczowniki: marketing i treść. Czym jest marketing i co należy rozumieć jako treść w kontekście wyżej wymienionego zwrotu?
Najkrótsza definicja marketingu brzmi: zaspokajać potrzeby, osiągając zysk. Biorąc pod uwagę drugi człon nazwy zaspokajanie potrzeb i osiąganie zysku w content marketingu odbywa się przy udziale treści.
Jak podaje Wikipedia content marketing to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów za sprawą publikowania atrakcyjnych, przydatnych i interesujących ściśle określoną grupę odbiorców treści publikowanych i rozpowszechnianych za pomocą internetu, prasy branżowej, folderów, ulotek, katalogów, gazetek, poradników, książek.

Content marketing obejmuje swym zasięgiem między innymi takie materiały jak:

  • artykuły,

  • poradniki,

  • webinaria,

  • podcasty,

  • infografiki.

 

Content marketing a pozycjonowanie

Celem content marketingu jest między innymi budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą przez zaangażowanie i interakcję zachodzącą z obu stron. Nie bez znaczenia pozostaje tu również kwestia pozycjonowania, dla którego content marketing odgrywa dużą rolę.
Strony internetowe biorą udział w wynikach wyszukiwarek internetowych. Im jakość strony wyższa, tym wyższe pozycje można osiągnąć. Na jakość wpływa treść znajdująca się na stronie. To ona rzutuje na to, jakie osiągi na dane frazy kluczowe strona otrzyma. Chcąc więc osiągać wysokie pozycje warto dbać o posiadanie wartościowej, unikalnej, przydatnej dla użytkownika treści, która zaspokoi jego potrzeby.
Treść na stronie jest oceniana przez algorytmy Google sprawdzające jej jakość i wartość. Dziś pierwsze strony w wynikach wyszukiwarek pod dane frazy zajmują strony bogate w treści:

  • unikalne, napisane na zlecenie a nie kopiowane,

  • poprawne pod kątem językowym,

  • przyjazne użytkownikowi – spełniające oczekiwania i potrzeby czytelnika,

  • wartościowe, będące dla użytkownika pomocne,

  • przejrzyste i czytelne – zaprezentowane z myślą o dobrym odbiorze, podzielone na części, ułatwiające znalezienie najważniejszych elementów.

Przeczytaj też:

Algorytmy Google a działania marketingowe Twojej firmy.

Content marketing a osobowość odbiorcy

Marketing treści bazuje na słowie, które jest kierowane do określonej grupy docelowej. Przygotowując content należy więc mieć na uwadze to, co kogo jest on kierowany. W latach 80. XX wieku powstała oparta na teorii wielkiej piątki metoda OCEAN zajmująca się badaniem osobowości. W metodzie tej należy udzielić odpowiedzi na 10 pytań, by na ich podstawie określić profil osobowościowy odpowiadającej osoby.
Metoda OCEAN jest przydatna w content marketingu, ponieważ pozwala ocenić cechy osobowości człowieka. Posiadając tę wiedzę można przygotować treść tak, aby dotrzeć z komunikatem do określonej grupy docelowej.Obecnie jest ona wykorzystywana także podczas opracowywania strategii content marketingowej w social mediach

Zobacz:

Social media marketing

Prowadzenie profilu na Facebooku.

Content marketing a branża

Każda branża ma swoją specyfikę. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną należy uwzględniać potrzeby użytkownika i jednocześnie grupy docelowej, do której kierujemy swoją ofertę. Komunikaty do nich zamieszczane powinny być dla nich zrozumiałe, czytelnie i przejrzyście zaprezentowane, wartościowe i przydatne. Dzięki temu szansa na uzyskanie przewagi konkurencyjnej wzrasta z każdym nowo dodanym contentem.

Jak promować swoją firmę w sieci?

Promowanie swojej firmy, jej usług i produktów jest dziś możliwe bez wychodzenia z siedziby firmy. Ułatwia to internet, z którego warto korzystać. Marketing treści w internecie dotyczyć może nie tylko firmowej strony internetowej. Działania marketingowe można prowadzić w social mediach, serwisach tematycznych, na forach internetowych czy w innych miejscach, które dają możliwość oferowania swojego biznesu. Niebywale przydatny okazuje się w tym content marketing. Za pomocą treści można budować relacje z grupą docelową, docierać z informacją o produkcie czy usłudze, wzmacniać pozycje strony w wynikach wyszukiwarek internetowych.

Content marketing a prowadzenie blogów firmowych

Blog firmowy to świetny kanał do wzmacniania świadomości marki, budowania pozytywnych więzi z odbiorcą, przekazywania wartościowych i przydatnych informacji, prezentowania swoich produktów czy usług, wzmacniania widoczności strony w wynikach wyszukiwarek internetowych, poprawy ruchu na stronie, docierania do coraz szerszej grupy odbiorców.
Wszystko to jest możliwe. Warunkiem osiągnięcia takiego stanu rzeczy jest jednak systematyczne prowadzenie bloga, a więc regularne publikowanie wartościowej, unikalnej, czytelnej i przydatnej treści. Chcąc ją przygotować warto zdać się na agencję content marektingową, która znając tajniki pisania treści o charakterze perswazyjnym napisze ją tak, by spełniła ona swoje podstawowe zadanie marketingowe.

Przeczytaj również:

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie blogów firmowych i jego zalety.

Content marketing gdzie zlecić napisanie tekstów?

Treść można napisać samemu. Samemu można też ściąć włosy, upiec urodzinowy tort czy naprawiać samochód. Z jakim skutkiem? To zależy przede wszystkim od umiejętności osób wykonujących tę czynność. Jeśli jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie niekoniecznie będziemy w stanie napisać wartościowy tekst, który przełoży się na wzmocnienie wizerunku w sieci, pozyskanie nowych klientów, poprawie widoczności w sieci, uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Podobnie rzecz ma się z naprawą samochodu. Można go naprawiać samodzielnie, ale nie każdemu uda się go naprawić. Jeśli się na czymś nie znamy, nikłe szanse na uzyskanie zadowalających rezultatów.
Chcąc posiadać dobre treści, które pozwolą osiągnąć wyżej wymienione cele warto zgłosić się do agencji content marketingowej, która przygotuje je dla nas w profesjonalny sposób. Nasza agencja content marketingowa współpracuje w wieloma firmami. Oferujemy między innymi:

  • pisanie i prowadzenie blogów firmowych,

  • prowadzenie profili w social mediach,

  • pisanie artykułów sponsorowanych,

  • tworzenie tekstów SEO,

  • pisanie ofert sprzedażowych,

  • przygotowywanie treści na strony internetowe,

  • pisanie treści do sklepów internetowych,

  • pisanie opisów produktów do sklepów internetowych,

  • przygotowywanie treści reklamowych.

Oferujemy również wsparcie marketingowe oraz tłumaczenie treści w ponad 40 językach. Specjalizujemy się w lokalizacji językowej i lokalizacji oprogramowania, czyli dostosowywania treści do grupy docelowej operującej określonym językiem.

Content marketing ile kosztuje?

Cennik usług agencji content marketingowej nie jest sztywny i zależy przede wszystkim od powierzonych nam zadań. A możemy, bo potrafimy, zrobić naprawdę dużo. Każde zlecenie wyceniamy indywidualnie biorąc pod uwagę specyfikę zamówienia. Naszymi atutami jest przede wszystkim doświadczenie sięgające 2004 roku, które zdobyliśmy kreując marki własne i swoich klientów oraz otwarte głowy. W naszym teamie pracują nie tylko copywriterzy. Współpracujemy z developerami, grafikami, dlatego możesz zlecić nam nie tylko napisanie treści, ale również wykonanie strony internetowej, aplikacji webowej, aplikacji mobilnej.

Prowadzisz lub zarządzasz firmą, która potrzebuje wsparcia marketingowego? Skontaktuj się z nami. Zapraszamy Cię do współpracy.

Nasze słowa mają swoje zadanie.
Ty je wytyczasz, my je realizujemy.

Zobacz ofertę

Moc słowa:

„Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie,
użyj trzech!”

Jonathan Carroll

Zadaj pytanie

4 + 1 =