Content marketing dla sklepów internetowych

05/09/2016 - 16:38
MOC SŁOWA - Agencja copywriterska

Twój sklep internetowy nie sprzedaje tyle, ile byś sobie życzył? Klienci porzucają koszyk? A co zrobiłeś w kierunku wyeksponowania swojej oferty? Co mówi treść zawarta w Twoim Sklepie? Jest unikalna, ciekawa i aktualizowana, czy raczej wieje nudą i schematem powielanym przez Twoją branżę?

Sklep internetowy to narzędzie, którego zadaniem jest przedstawienie dostępnej oferty z możliwością składania w nim zamówień. Aby do tego zachęcić oraz utrzymać stały kontakt z Klientem, sklep powinien być dla niego przyjazny i intuicyjny, a więc czytelny. Wiele zależy od znajdującej się w nim treści. Z tego też powodu content marketing dla sklepów internetowych odgrywa tu ważną rolę.

SKLEP INNY NIŻ WSZYSTKIE

W tym miejscu warto przytoczyć słowa stanowiące myśl przewodnią agencji marketingowej Gapper: Pierwsze wrażenie robi się tylko raz! Jakie wrażenie na Twoich potencjalnych Klientach robi Twój sklep?
Agencja marketingowa Gapper: „Niezależnie od tego, na której podstronie Twojego sklepu internetowego Klient się znajdzie, powinien czuć się, jak to się zwykło określać, przyjaźnie. Dobry nastrój przede wszystkim!”
Jak to osiągnąć? Aby nie przedobrzyć, odradzam natłok informacji. Klient znajdując się na stronie w pierwszej kolejności ją skanuje. Jeśli w trakcie wykonywania tej czynności coś przyciągnie jego uwagę – zostanie na niej i zacznie zgłębiać informacje. Jeśli jednak strona okaże się nieatrakcyjna – zamknie ją. Aby użytkownik zyskał miano Klienta należy zatem przyciągnąć jego uwagę czyniąc stronę atrakcyjną.
Istotne jest wspomnienie w tym miejscu przykazania google: treść na stronie internetowej ma być unikalna, ciekawa i aktualna. Pamiętajmy zatem o tym, by nasz sklep internetowy żył, to znaczy, by treść na stronie, zwłaszcza głównej, była aktualna. Baner z bożonarodzeniową promocją z unikalnymi życzeniami? - świetny pomysł, pod warunkiem, że nie wyświetla się on w lutym, bo skoro luty, pamiętać warto, by Klienci mieli możliwość kupienia walentynkowego zestawu w "serduszkowej" promocji, ważnej do wyczerpania zapasów....

CONTENT MARKETING DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH – WYEKSPONUJ ASORTYMENT TREŚCIĄ

Hasła reklamowe, promocje i inne słowa zwracające na siebie uwagę
Asortyment – najważniejszy element każdego sklepu internetowego. Bez względu na to, czy w sklepie internetowym można kupić odzież, sprzęt komputerowy czy też zdrową żywność, asortyment powinien być przedstawiony w sposób, który zachęci do jego kupienia. Promocje tematyczne, produktowe lub inne zachęcą do skorzystania, nawet jeśli do sklepu trafiliśmy po zupełnie inną rzecz. Z przeprowadzonych badań wynika, że często, to domena kobiet, korzystamy z promocji, by skorzystać z kolejnej promocji, jaką jest darmowa dostawa. A że eksponować trzeba umieć, warto skorzystać z mocy słowa i stworzyć ciekawe hasła promocyjne, które będą witać Klientów wchodzących na stronę główną sklepu i przypominać o sobie także w innych miejscach...

 

Karta produktu i opis produktu
Każdy chcący dokonać zakupu Klient trafia na podstronę o nazwie karta produktu. To bardzo ważna podstrona każdego sklepu internetowego.
Co się na niej znajduje? Oczywiście wszystko to, co dotyczy jej bohatera. Poza zdjęciem, które oczywiście jest tu również ważne, Klient sklepu powinien otrzymać możliwie najpełniejsze informacje dotyczące rzeczy, zakupem której jest zainteresowany. Im ciekawiej karta produktu zostanie przedstawiona, tym większe szanse na zwiększenie sprzedaży. Wydawać by się mogło, że to oczywiste, niemniej jednak wiele sklepów, zdaje się, o tym zapominać lub popełnia ten błąd z niewiedzy...
Pamiętajmy - treść unikalna, ciekawa i aktualna. Jeśli więc w Twoim sklepie opis jest skopiowany ze strony producenta, sam jej wygląd odbiega swym estetycznym rozmieszczeniem od obowiązujących norm i poczucia smaku lub znajdują się w nim produkty, których w ofercie już nie masz – czas na zmiany i porządki.
Od czego zacząć? Jeśli nie od zmiany całego sklepu – a często to lepsza inwestycja niż próba ratowania tonącego statku, zmianę warto rozpocząć od produktów sprzedających się najlepiej.
Dla przykładu:
Praktiker – market budowlany dla zaradnych, jak można przeczytać w internecie, po miesiącu od wprowadzenia zmian do opisów najlepiej sprzedających się produktów zaobserwował poprawę efektów. Ruch z google wzrósł o 120% po wybraniu słów kluczowych, sama zaś sprzedaż asortymentu z nowymi opisami wzrosła 3-krotnie.

Opisy produktów przygotowane przez agencję copywriterską to usługa, na którą decydują się sklepy internetowe świadome tego, że fachowo przygotowana treść to nie tylko większa sprzedaż, ale również łatwiejsza droga do uzyskania wyższych pozycji w wyszukiwarce. Słowa kluczowe, unikalna treść, ciekawa prezentacja to klucz do sukcesu.

Blog w sklepie internetowym – budowanie więzi z Klientem
Im użytkownik spędza więcej czasu na stronie, tym większe szanse na to, by został Klientem. Budowaniu relacji z Klientem sprzyja blog, którego nie powinno zabraknąć w dobrym sklepie internetowym. To doskonałe miejsce na zaprezentowanie nowej kolekcji lub pojedynczego produktu czy na przedstawienie Czytelnikowi interesującego tematu związanego z naszą branżą.

Ciekawie, unikalnie, atrakcyjnie – prowadzenie bloga w sklepie internetowym to już kolejna propozycja content marketingu dla e-commerce. Nasza agencja copywriterska poza opisami produktów, nazwami dla nich oraz hasłami reklamowymi proponuje także teksty marketingowe, które zainteresują, przyciągną i zwrócą uwagę na produkt zachęcając do jego zakupu.

Daj możliwość wypowiedzenia się swoim Klientom
To wciąż działa – możliwość poznania opinii innych Klientów sklepu wciąż liczy się dla wielu potencjalnych Klientów. To także sposób na unikalną treść. Dlaczego zatem z tego rezygnować? To także sposób na skorzystanie z marketingu szeptanego...

Sklep internetowy to narzędzie do zarabiania pieniędzy. Zainwestuj w dobrą treść i wyróżnij się na tle konkurencji.

 

Zadaj pytanie

6 + 12 =