Content marketing dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich

03/05/2018 - 09:09
Content marketing dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich

Branża beuty doskonale nadaje się do realizowania działań promocyjnych w oparciu o content marketing. Dzięki nim jesteśmy w stanie przekonać do siebie klientów, a także stworzyć szeroką społeczność, która razem z nami będzie opracowywać atrakcyjne treści.

Prowadząc salon kosmetyczny bądź fryzjerski, nie powinniśmy ograniczać się wyłącznie do standardowej reklamy internetowej. Dysponujemy bowiem ogromnym potencjałem, a także dostępem do zróżnicowanej wiedzy eksperckiej, na podstawie której możliwa jest realizacja skutecznego marketingu treści.

Na czym on polega? Na przekazywaniu przydatnych informacji w przystępnej formie. Dzięki niej odbiorcy będą kojarzyli nas pozytywnie, a do tego zechcą razem z nami współtworzyć content, który w końcu przyjmie formę szerokie banku wiedzy.

Cele marketingu treści dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych

Zanim jednak przejdziemy do realnych działań, warto wskazać sobie wszystkie cele, jakie chcemy osiągnąć w ramach działań content marketingowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

  • Tworzenie i podtrzymywanie relacji. Jeśli będziemy w stanie w sposób regularny przekazywać naszym odbiorcom przydatna wiedzę, będą oni przy nas „trwać” przez długi czas. Dzięki temu staniemy się nie tylko przydatni, będziemy traktowani również jako źródło wartościowych informacji, a także, co szczególnie ważne, wysokiej jakości usług bądź produktów.

  • Uzyskanie opinii eksperta. Wiąże się to z budowaniem relacji (np. prowadzenie bloga firmowego). Przekazując wiedzę udowadniamy, że znamy się na branży, w której działamy, dzięki czemu potencjalni klienci będą nam w stanie zaufać.

  • Budowa wizerunku firmy. Wszystkie działania nakierowane na potrzeby odbiorców podnoszą nasz prestiż. Do tego dochodzi większe zaufanie klientów oraz ich lojalność, która powinna być naszym głównym celem.

W zalewie informacji często trudno znaleźć treści rzetelne oraz przydatne. Jeśli zajmiemy się ich dostarczaniem, staniemy się wiarygodni i po prostu potrzebni. Wszystko to sprawi, że popularnością będzie cieszył się nie tylko nasz content, ale również wszelkie usługi i produkty, które oferujemy w salonie.

Przykłady działań content marketingowych

Wiemy już, co możemy osiągnąć stawiając na treść – teraz przyszła kolej na przedstawienie przykładów jej przekazywania.

Podstawową czynnością promocyjną okaże się dla nas utworzenie odpowiedniej strony internetowej, która obok przedstawienia dostępnej oferty, powinna posiadać blog, na którym będziemy publikować tworzone teksty. Mogą być to poradniki, raporty, prezentacje, artykuły i e-booki traktujące o naszej branży.

W przypadku salonu kosmetycznego, możemy skupić się np. na sposobach dbania o cerę, przykładach rozmaitych zabiegów czy chociażby opisach przydatnych produktów. Fryzjerzy powinni oczywiście skupić się na włosach – fryzurach, metodach pielęgnacji, wybranych usługach etc.

Tego typu treści warto publikować również w serwisach zewnętrznych, tak aby zwiększyć obszar ich oddziaływania. Firmy kosmetyczne i fryzjerskie doskonale nadają się także do publikowania rozmaitych materiałów wideo.

Dzięki nim jesteśmy w stanie pokazać, co umiemy, jakie usługi oferujemy, a także z jakich produktów korzystamy. Staną się one najlepszym dowodem naszej jakości, co oczywiście może przełożyć się na większe zainteresowanie naszą działalnością. Materiały filmowe mogą zostać przez nas wykorzystane także do przekazywania przydatnej wiedzy, na przykład na temat wykonywania pewnych zabiegów czy też sposobów pielęgnacji skóry oraz włosów. Skuteczność tego typu działań potwierdza ogromna popularność filmów w serwisie YouTube – wystarczy sprawdzić liczbę ich odsłon.

Jeżeli tylko mamy taką możliwość, w ramach działań content marketingowych powinniśmy skorzystać z popularności wszelkich influencerów, blogerów i znanych osobistości w świecie mediów sieciowych. Najlepiej postawić na współpracę z osobą działającą w naszej branży. Jej autorytet i pozycja w Internecie pozwoli nam dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych klientów.

Forma wszelkich działań opartych na zasadach marketingu treści również ma ogromne znaczenie. Przekaz nie może być jednoznacznie reklamowy, powinniśmy jedynie delikatnie nawiązywać do naszej oferty. Co równie ważne, musi on odpowiadać potrzebom odbiorców, a także być realizowany w sposób atrakcyjny i przykuwający uwagę. Istotna jest tu różnorodność – nie skupiajmy się wyłącznie na tekście, skorzystajmy również ze wspomnianych materiałów wideo, grafik, zdjęć lub nagrań głosowych.

Prawidłowo wykonywany content marketing zagwarantuje nam długotrwały efekt – najpierw w postaci zainteresowania naszymi treściami i wzrostem liczby odsłon, a następnie poprzez współtworzenie treści przez naszych odbiorców oraz większą popularność usług bądź produktów znajdujących się w ofercie. Oczywiście nic nie wydarzy się z dnia na dzień. Konieczna jest długotrwała strategia, której cały czas musimy się trzymać. Ewentualne przerwy w przekazie będą bowiem skutkowały rozluźnieniem relacji.

Zadaj pytanie

3 + 0 =