Content marketing dla firm produkcyjnych

23/04/2018 - 09:48
Content marketing firmy produkcyjne i usługowe

W branży produkcyjnej pozyskiwanie nowych klientów nie ogranicza się wyłącznie do przedstawienia swojej oferty. Chcąc wybić się ponad konkurencję, musimy postawić na przekaz o wysokiej wartości merytorycznej, okraszonej atrakcyjną formą .

Brzmi nieco skomplikowanie, prawda? W rzeczywistości podobne działania są bardzo proste, konieczne jest jedynie przygotowanie odpowiedniego planu, który będzie uwzględniał profil naszej działalności, a także charakterystykę odbiorcy, do którego pragniemy dotrzeć. Sam przekaz powinien natomiast spełniać wymagania typowe dla content marketingu. Dlaczego?

Najprostsza odpowiedź brzmi: ponieważ się to opłaca! Działania oparte na standardowej, perswazyjnej reklamie są bowiem obecnie bardzo źle odbierane, zwłaszcza w Internecie. A to właśnie w sieci warto szukać potencjalnych klientów. Content marketing, czyli marketing treści, stawia przede wszystkim na atrakcyjność przekazu, a także jego autentyczność i przydatność dla odbiorcy.

Jest on tworzony nie po to, by na coś namówić, ale w celu podzielenia się swoją ekspercką wiedzą i zainteresowania przekazem jak największej liczby osób. Dopiero to przyniesie nam wymierny efekt w postaci nowych zamówień czy kontraktów.

W jaki sposób realizować content marketingowy?

Na wstępie należy podkreślić, że branża produkcyjna ma bardzo specjalistyczny charakter, z czego powinniśmy skorzystać. Działania oparte na treści powinniśmy więc skoncentrować wokół przedstawienia możliwości naszego zakładu oraz wszystkich wykorzystywanych przez maszyn oraz technologii.

Content przyjmie więc formę artykułów, materiałów graficznych i filmowych przedstawiających poszczególne rozwiązania, które są przydatne w danej branży, a także pozwalają na znaczne skrócenie bądź usprawnienie danej produkcji. Publikując takie materiały na firmowym blogu, stawiamy się w pozycji eksperta, który po prostu zna się na tym, co robi.

To jednak nie wszystko. Jest to również doskonały sposób na to, aby udowodnić, że warto skorzystać z naszej oferty. Skoro bowiem korzystamy z tak nowoczesnych rozwiązań, pewne jest, że poradzimy sobie z każdym zamówieniem.

Wspomnieliśmy już o blogu, jednak warto zwrócić uwagę również na serwisy zewnętrzne i portale społecznościowe, których potencjał promocyjny jest ogromny. Oczywiście nie będziemy mieć tu do czynienia z działaniami skierowanymi do dowolnego odbiorcy. Jak już wspomnieliśmy, branża produkcyjna ma charakter specjalistyczny, dlatego wszelkie treści należy kierować do klientów, którzy będą w stanie skorzystać z naszej oferty. Miejscem publikacji będą więc fachowe platformy, dedykowane serwisy oraz odpowiednie grupy na portalach. Określenie profilu odbiorców w przypadku takich działań ma bardzo duże znaczenie.

Content marketing wyróżnia się tym, że wymaga zabiegów długofalowych. Nie możemy ograniczać się do jednostkowych prób, które w dłuższej perspektywie okażą się po prostu nieopłacalne. Największe znaczenie będzie miała tu systematyczność, która pozwoli na utrzymanie relacji z potencjalnym klientem.

Zalety działań content marketingowych w branży produkcyjnej

Wspominaliśmy już o tym, że publikowanie specjalistycznych treści pozwoli na uzyskanie statusu eksperta w danej dziedzinie. Warto wspomnieć także o tym, że działalność w ramach marketingu buduje zaufanie klientów. Poprzez swoją wiedzę, a także przykłady jej wykorzystania, zostaniemy zapamiętani jako firma, której warto robić interesy. Jest to szalenie ważne. W osiągnięciu tego celu pomoże przede wszystkim działalność na wspomnianych już serwisach i portalach specjalistycznych. Skupia się tam bowiem określone środowisko, do którego chcemy trafić.

Jeżeli zaznaczymy swoją obecność i będziemy ją cały czas umacniać, możemy być pewni, że poskutkuje to nowymi zamówieniami, zwłaszcza gdy nasze treści spotkają się z dobrym przyjęciem. To właśnie możliwość budowanie szerokiej i zaangażowanej społeczności jest największą zaletą content marketingu. Przekaz nie jest bowiem jednokierunkowy, znaczenie odgrywa tu interakcja, na której korzystają obie strony.

Wszystko to ma wpływ także na nasz prestiż w branży. Poza wymienionymi już treściami, będzie on budowany poprzez przedstawianie przykładów realizacji dotychczasowych zleceń, a także podkreślanie, z kim mieliśmy okazję współpracować. Nic tak nie buduje pozycji na rynku jak współpraca z uznanym i cenionym partnerem. Pozwala to przekonać przyszłych klientów, że nasza firma jest rzeczywiście godna zaufania.

Marketing treści coraz częściej stanowi fundament działań promocyjnych firm. I to niezależnie od obszarów, w których się poruszają. Powinniśmy pamiętać, że wartościowy content trafia do odbiorców zdecydowanie skuteczniej aniżeli zwykła reklama. Wszystko to sprawia, że naprawdę warto zainteresować się taką formą promocji.

Zadaj pytanie

1 + 7 =