Content marketing dla firm produkcyjnych

23/04/2018 - 09:48
Content marketing firmy produkcyjne i usługowe

W branży produkcyjnej pozyskiwanie nowych klientów nie ogranicza się wyłącznie do przedstawienia swojej oferty. Chcąc wybić się ponad konkurencję, musimy postawić na przekaz o wysokiej wartości merytorycznej, okraszonej atrakcyjną formą .

Brzmi nieco skomplikowanie, prawda? W rzeczywistości podobne działania są bardzo proste, konieczne jest jedynie przygotowanie odpowiedniego planu, który będzie uwzględniał profil naszej działalności, a także charakterystykę odbiorcy, do którego pragniemy dotrzeć. Sam przekaz powinien natomiast spełniać wymagania typowe dla content marketingu. Dlaczego?

Najprostsza odpowiedź brzmi: ponieważ się to opłaca! Działania oparte na standardowej, perswazyjnej reklamie są bowiem obecnie bardzo źle odbierane, zwłaszcza w Internecie. A to właśnie w sieci warto szukać potencjalnych klientów. Content marketing, czyli marketing treści, stawia przede wszystkim na atrakcyjność przekazu, a także jego autentyczność i przydatność dla odbiorcy.

Jest on tworzony nie po to, by na coś namówić, ale w celu podzielenia się swoją ekspercką wiedzą i zainteresowania przekazem jak największej liczby osób. Dopiero to przyniesie nam wymierny efekt w postaci nowych zamówień czy kontraktów.

W jaki sposób realizować content marketingowy?

Na wstępie należy podkreślić, że branża produkcyjna ma bardzo specjalistyczny charakter, z czego powinniśmy skorzystać. Działania oparte na treści powinniśmy więc skoncentrować wokół przedstawienia możliwości naszego zakładu oraz wszystkich wykorzystywanych przez maszyn oraz technologii.

Content przyjmie więc formę artykułów, materiałów graficznych i filmowych przedstawiających poszczególne rozwiązania, które są przydatne w danej branży, a także pozwalają na znaczne skrócenie bądź usprawnienie danej produkcji. Publikując takie materiały na firmowym blogu, stawiamy się w pozycji eksperta, który po prostu zna się na tym, co robi.

To jednak nie wszystko. Jest to również doskonały sposób na to, aby udowodnić, że warto skorzystać z naszej oferty. Skoro bowiem korzystamy z tak nowoczesnych rozwiązań, pewne jest, że poradzimy sobie z każdym zamówieniem.

Wspomnieliśmy już o blogu, jednak warto zwrócić uwagę również na serwisy zewnętrzne i portale społecznościowe, których potencjał promocyjny jest ogromny. Oczywiście nie będziemy mieć tu do czynienia z działaniami skierowanymi do dowolnego odbiorcy. Jak już wspomnieliśmy, branża produkcyjna ma charakter specjalistyczny, dlatego wszelkie treści należy kierować do klientów, którzy będą w stanie skorzystać z naszej oferty. Miejscem publikacji będą więc fachowe platformy, dedykowane serwisy oraz odpowiednie grupy na portalach. Określenie profilu odbiorców w przypadku takich działań ma bardzo duże znaczenie.

Content marketing wyróżnia się tym, że wymaga zabiegów długofalowych. Nie możemy ograniczać się do jednostkowych prób, które w dłuższej perspektywie okażą się po prostu nieopłacalne. Największe znaczenie będzie miała tu systematyczność, która pozwoli na utrzymanie relacji z potencjalnym klientem.

Zalety działań content marketingowych w branży produkcyjnej

Wspominaliśmy już o tym, że publikowanie specjalistycznych treści pozwoli na uzyskanie statusu eksperta w danej dziedzinie. Warto wspomnieć także o tym, że działalność w ramach marketingu buduje zaufanie klientów. Poprzez swoją wiedzę, a także przykłady jej wykorzystania, zostaniemy zapamiętani jako firma, której warto robić interesy. Jest to szalenie ważne. W osiągnięciu tego celu pomoże przede wszystkim działalność na wspomnianych już serwisach i portalach specjalistycznych. Skupia się tam bowiem określone środowisko, do którego chcemy trafić.

Jeżeli zaznaczymy swoją obecność i będziemy ją cały czas umacniać, możemy być pewni, że poskutkuje to nowymi zamówieniami, zwłaszcza gdy nasze treści spotkają się z dobrym przyjęciem. To właśnie możliwość budowanie szerokiej i zaangażowanej społeczności jest największą zaletą content marketingu. Przekaz nie jest bowiem jednokierunkowy, znaczenie odgrywa tu interakcja, na której korzystają obie strony.

Wszystko to ma wpływ także na nasz prestiż w branży. Poza wymienionymi już treściami, będzie on budowany poprzez przedstawianie przykładów realizacji dotychczasowych zleceń, a także podkreślanie, z kim mieliśmy okazję współpracować. Nic tak nie buduje pozycji na rynku jak współpraca z uznanym i cenionym partnerem. Pozwala to przekonać przyszłych klientów, że nasza firma jest rzeczywiście godna zaufania.

Marketing treści coraz częściej stanowi fundament działań promocyjnych firm. I to niezależnie od obszarów, w których się poruszają. Powinniśmy pamiętać, że wartościowy content trafia do odbiorców zdecydowanie skuteczniej aniżeli zwykła reklama. Wszystko to sprawia, że naprawdę warto zainteresować się taką formą promocji.

Nasze słowa mają swoje zadanie.
Ty je wytyczasz, my je realizujemy.

Zobacz ofertę

Moc słowa:

„Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie,
użyj trzech!”

Jonathan Carroll

Zadaj pytanie

18 + 1 =