Content marketing dla firm meblowych

10/05/2018 - 10:05
Content marketing dla firm meblowych i zakładów stolarskich

W branży meblarskiej liczy się solidność działania, a także kreatywność. Warto te dwie cechy przenieść również na działania promocyjne. Stanie się to możliwe dzięki wykorzystaniu potencjału, jaki drzemie w content marketingu.

Mowa o szeregu zróżnicowanych działań, które opierają się na odpowiedniej treści. Co istotne, nie może mieć ona wyłącznie charakteru perswazyjnego, jednoznacznie odwołującego się do wybranych produktów, usług lub firm. W takim przypadku jest bowiem traktowana jako zwykła reklama, przez co istnieje spore prawdopodobieństwo, że zostanie przez wielu odbiorców odrzucona i uznana jako nachalna oraz całkowicie bezużyteczna.

Najważniejsza zasada marketingu treści dotyczy tworzenia contentu, który dla naszej grupy docelowej okaże się w jakiś sposób przydatny, atrakcyjny, a także zachęcający do wejścia z nami w interakcję, na przykład poprzez zostawienie komentarza. Dzięki temu wokół naszej firmy zebrać się może spora grupa potencjalnych klientów, którzy zostali zachęceni nie tyle reklamą, co po prostu naszą wiedzą, przedstawioną w korzystny sposób. W branży meblarskiej jest to bardzo ważne.

Formy działań content marketingowych

Prowadząc firmę meblową, nie możemy ograniczać się wyłącznie do promowania konkretnych produktów i usług. Musimy zdać sobie sprawę, że nasza dziedzina ma ogromny potencjał związany z przydatną wiedzą, którą możemy w łatwy sposób przekazać innym. W jaki sposób? Na przykład poprzez:

  • teksty – stanowić mogą główną treść publikowaną na przykład na firmowym blogu. Jego założenie w naszym przypadku jest wręcz koniecznością. Teksty dotyczyć powinny wielu kwestii – sposobów na urządzenie konkretnych pomieszczeń przy użyciu wybranej grupy mebli, przewagi litego drewna nad pozostałymi materiałami etc. Dobrze byłoby, aby przyjmowały one formy poradników, z których czytelnik jest w stanie dowiedzieć się wiele nowego,

  • materiały filmowe – doskonale nadają się do budowania prestiżu naszej firmy. Dzięki nim jesteśmy w stanie w sposób atrakcyjny przedstawić różne ciekawe rozwiązania, produkty czy chociażby rozmaite ciekawostki. Wiele przedsiębiorstw decyduje się również na nagrywanie filmów w oparciu o pytania widzów,

  • materiały graficzne – czyli wszelkie zdjęcia, infografiki, wykresy – wszystko, co w sposób przystępny pozwoli nam pochwalić się wiedzą i doświadczeniem,

  • konkursy i eventy – bardzo dobrze sprawdzają się, jeśli chcemy jakoś „rozruszać” naszych odbiorców i zmotywować ich do aktywności, z której skorzystają oni, a także my, zwłaszcza gdy ogłosimy konkurs na wymyślenie jakiegoś hasła reklamowego, nazwy czy też prezentacji,

  • portale społecznościowe – są to niezbędne narzędzia w ramach działań content marketinowych. Poprzez takie serwisy jak Facebook czy Twitter jesteśmy w stanie w krótkim czasie dotrzeć do ogromnej grupy ludzi, którzy mogą okazać potencjalnymi klientami.

Jak realizować marketing treści w firmie meblarskiej?

Jak już wspomnieliśmy, omawiana branża ma ogromny potencjał w kontekście marketingu treści. Żeby z niego skorzystać, musimy przede wszystkim zastanowić się, w czym jesteśmy mocni i do jakich odbiorców chcemy trafić.

Warto stworzyć pulę tematów, które będziemy poruszać, a następnie wybrać formy ich przedstawienia. Mogą być to wspomniane poradniki dotyczące metod aranżacyjnych lub produkcji mebli, ciekawe, angażujące materiały wideo, w ramach których przedstawimy swoją działalność bądź krótkie treści nastawione na interakcje z odbiorcami.

Niezwykle ważne w tym przypadku jest systematyczność i różnorodność. Przekazy content marketingowy powinien być ciągły, nie możemy pozwolić sobie na długotrwałą ciszę, ponieważ doprowadzi ona do tego, że nasi potencjalni odbiorcy zaczną odchodzić. To samo zresztą tyczy się pewnego rodzaju jednostajności w realizowaniu działań promocyjnych. Założenie bloga to bardzo dobry pomysł, jednak w ślad za tym powinno pójść otwarcie kanału na YouTube czy chociażby uruchomienie profilu na portalu społecznościowych.

W tym miejscu dotykamy kolejnej istotnej kwestii, jaką jest dystrybucja tworzonej treści. Powinna ona znajdować się zarówno na naszej stronie, jak i na wspomnianych portalach czy serwisach branżowych bądź specjalistycznych. Jest to istotne również ze względu na pozycjonowanie SEO. W ten sposób będziemy mogli zdobyć chociażby linki odsyłające do naszej strony.

Korzyści wynikające z content marketingu

Jeśli nasze działania będą miały przemyślany charakter, a my będziemy w tym wszystkim konsekwentni i pomysłowi, możemy liczyć na wymierne efekty w postaci nie tylko zwiększenia ruchu na naszej stronie, ale również zainteresowania oferowanymi usługami oraz produktami.

Co jednak najważniejsze, w ten sposób stworzymy sporą społeczność skupioną wokół firmy. Postawimy się w pozycji ekspertów, co pozwoli na zbudowanie odpowiedniego prestiżu i pozycji na rynku. Będziemy kojarzeni z ogromną wiedzą, dzięki której odbiorcy treści nabiorą do nas niezbędnego zaufania.

Nasze słowa mają swoje zadanie.
Ty je wytyczasz, my je realizujemy.

Zobacz ofertę

Moc słowa:

„Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie,
użyj trzech!”

Jonathan Carroll

Zadaj pytanie

3 + 0 =