Content marketing dla firm IT i startupów

19/03/2018 - 14:48
Content marketing firmy IT i startupy

Gdy standardowa reklama internetowa nie zadaje egzaminu, warto zastanowić się nad marketingiem treści, którego celem jest zaciekawienie odbiorcy, a następnie zmobilizowanie go do interakcji lub dokonania stosownego wyboru. Narzędziem w tym procesie będzie natomiast interesująca informacja.

Nie bez powodu content marketing oceniany jest znacznie pozytywniej niż zwykłe, często nachalne reklamy oparte na zarzucaniu odbiorcy perswazyjnymi przekazami bądź zbędnymi informacjami, które najczęściej lądują w zakładce spam. Działań tych jest obecnie tak wiele, że zazwyczaj bardzo ciężko jest nam wybić się ponad przeciętność lub zwrócić uwagę potencjalnego klienta.

Bolączka ta dotyka również segment start-up w IT, który od pewnego czasu postawił przede wszystkim na siłę dobrej, przydatnej i atrakcyjnej informacji. Doskonale pokazuje to obecna polityka rozmaitych software house’ów. Większość z nich, na modłę zachodnią, prowadzi blogi, strony na portalach społecznościowych czy tez kanały wideo. Z użyciem tych narzędzi publikują one content skierowany do potencjalnych odbiorców ich usług.

Content marketing w IT, to się opłaca!

Biorąc pod uwagę obecną sytuację marketingową wielu firm IT oraz start-upów, content marketing od pewnego czasu stał się głównym elementem ich działań promocyjnych. Wpływ na to ma kilka czynników. Pierwszym z nich jest słaba skuteczność standardowych działań reklamowych. W dziedzinie IT i startupów często przynoszą one wręcz znikome skutki.

Drugi związany jest z profilem klienta, do którego chcemy dotrzeć. Porusza się on w przestrzeni cyfrowej, dlatego właśnie na tej płaszczyźnie należy się z nim komunikować. A najlepiej robić to poprzez publikowanie treści atrakcyjnych pod względem merytorycznym, a także z uwzględnieniem pozycjonowania SEO.

Trzecim czynnikiem jest niezwykle szeroki zakres działań mieszczących się w ramach content marketingu. Mówimy tu nie tylko o przyjemnych artykułach, ale również rozmaitych raportach, infografikach, materiałach filmowych czy też zakrojonych na szeroką skalę kampaniach w portalach społecznościowych. Ciągłe budowanie relacji z klientem i tworzenie wokół siebie szerokiej społeczności nie tylko pozwala poprawić sprzedaż produktów i usług, ale również ułatwia budowanie wizerunku firmy.

Skuteczne działania content marketingowe start-up i IT

Teoria to jednak tylko połowa sukcesu, wszystko to należy bowiem przenieść na realne działania. Te natomiast muszą być realizowane etapowo, w sposób przemyślany.

Niezmiernie ważne jest to, aby określić profil naszego odbiorcy i na tej podstawie wyszukiwać wartościowe, przydatne tematy, które staną się fundamentem tworzonych treści. Musimy wiedzieć, co interesuje klienta, a następnie przygotować tekst, grafikę, film lub kampanię. Oczywiście powinna ona odnosić się do profilu naszej działalności. Stworzony content należy wypromować (doskonale nadają się do tego portale społecznościowe), po pewnym czasie warto również o nim przypomnieć.

Kluczowe dla naszych działań content marketingowych jest również obserwowanie rezultatów wykonywanych działań. Mowa tu o reakcji odbiorców, konwersji i poziomu zaangażowania użytkowników w tworzoną treść.

Jak tworzyć content marketing w IT?

Wiele mówi się o tym, że prawidłowo wykonany content markeitng nie tylko pozwoli na zaangażowanie odbiorców i zbudowanie z nimi istotnych relacji, ale również wpłynie na kwestie związane z SEO. Rozprzestrzenianie się tworzonych treści, publikowanie linków na portalach zewnętrznych, odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi – wszystko to działa na naszą korzyść.

Warto jednak pamiętać, że okaże się to możliwe, jeśli tworzony content rzeczywiście będzie atrakcyjny i przydatny. Z naszego punktu widzenia najkorzystniejsze staną się treści bezpośrednio związane z działalnością firmy. Nie jest to jednak jedyny sposób. Możemy bowiem poruszać także tematy pokrewne, które z różnych powodów są bliskie dla odbiorcy. Wspomnieć można tu chociażby o przedstawianiu rozmaitych technologii, narzędzi czy po prostu know-how. Możemy być pewni, że ludzie z naszej branży się tym zainteresują.

To samo tyczy się również wszelkich ciekawostek i nowinek z niezwykle bogatej oraz szerokiej dziedziny, jaką jest IT i start-upy. Oczywiście sam wybór tematu to nie wszystko, znaczenie ma bowiem również forma przedstawienia treści. Warto w tym miejscu postawić na różnorodność. Teksty na blogu zawsze okażą się przydatne, jednak postawić trzeba również na materiały wideo czy chociażby różnego rodzaju grafiki.

Niezwykle ważnymi kwestiami są także systematyczność orz dystrybucja treści. Nie możemy zapominać o naszych odbiorcach, warto więc starać się publikować jak najczęściej jest to tylko możliwe. Jeżeli chodzi o kanały dystrybucji, najlepiej zdecydować się na kilka platform. Doskonale nadadzą się do tego portale społecznościowe, ale również serwisy branżowe.

Content marketing w branży start-up i IT jest obecnie niezbędny, jeśli zależy nam na zbudowaniu i utrzymaniu ścisłych relacji z naszymi klientami. Warto jednak pamiętać o tym, że planowanie wszelkich działań to jedno – istotny jest również sposób przygotowywania treści, a także ich prawidłowa dystrybucja.

Nasze słowa mają swoje zadanie.
Ty je wytyczasz, my je realizujemy.

Zobacz ofertę

Moc słowa:

„Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie,
użyj trzech!”

Jonathan Carroll

Zadaj pytanie

1 + 8 =