Content marketing dla firm budowlanych

04/04/2018 - 11:38
Content marketing budownictwo i remonty

Odpowiednie budowanie wizerunku w sieci jest niezwykle ważne, także w branży budowlanej, w której to klientów coraz częściej zdobywa się właśnie przez Internet. Przedstawiamy kilka praktycznych porad, które pozwolą Wam skutecznie wypromować swoją działalność i wyprzedzić znacznie waszą konkurencję.

Nie chodzi nam tu o standardowe działania reklamowe, które w sieci najczęściej przyjmują formę banerów, kampanii sponsorowanych czy też zarzucania odbiorców perswazyjnymi, nachalnymi przekazami, w większości przypadków wywołujących irytację.

Pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem Internetu już od pewnego czasu stało się normą. Jak więc powinniśmy do tego podjeść, by podjęte działania okazały się skuteczne, a nasza firma nie spotkała się z falą negatywnych komentarzy? Odpowiedzią na to pytanie wydaje się być content marketing.

Marketing treści, czyli wiedza górą

Omawiana metoda polega na budowie wizerunku firmy poprzez publikację wartościowych i przydatnych treści. Ich pozytywny odbiór pozwala na zdobycie zaangażowanej grupy odbiorców, którzy po pewnym czasie mogą stać się naszymi klientami.

Najważniejsze w tym wszystkim wydaje się być skuteczne zdefiniowanie puli tematów, na podstawie których będziemy w stanie wspomnianą treść stworzyć (copywriting). Branża budowlana pod tym względem jest niezwykle atrakcyjna. Firmy dysponują bowiem szerokim katalogiem wiedzy eksperckiej, z którą mogą podzielić się z zainteresowanymi odbiorcami. W ten sposób stawiają się one w pozycji specjalistów, co oczywiście pozytywnie wpływa na ich prestiż.

Baza tematów

Jak już wspomnieliśmy, w przypadku firm działających na rynku budowalnym wydaje się ona niewyczerpana. Na początek wspomnieć można o umiejętnym przedstawieniu historii firmy oraz realizowanych działań przy wykorzystaniu nowych technologii i rozwiązań. Już samo to pozwala zbudować prestiż i pozycję firmy „na czasie”, gwarantującej usługi zgodne z obecnie obowiązującymi trendami i normami.

Niezwykle ważna jest również umiejętność wykorzystania pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Zdobytą wiedzę i doświadczenie warto przedstawić w postaci interesujących artykułów (traktujących na przykład o wybranych technologiach), materiałów filmowych czy też prezentacji realizowanych projektów. Do tego wszystkiego możemy dodać informacje na temat otrzymanych nagród czy też wydarzeń, w których nasze przedsiębiorstwo brało udział.

Oczywiście nie możemy zapominać również o ambasadorach marki, czyli o naszych pracownikach, którzy mogą stać się wykonawcami wielu działań content marketingowych.

Tworzenie i dystrybucja treści

Opracowanie ciekawych materiałów w sytuacji, gdy dysponuje się bogatą wiedzą nie powinno być trudne. Przemyśleć musimy jednak ich dystrybucję. Część firm ogranicza ją do swojego bloga firmowego, ewentualnie profilu na portalach społecznościowych. Są to jednak działa o mocno ograniczonym zakresie, dlatego powinniśmy zainteresować się możliwie największą liczbą miejsc, w których nasze teksty, materiały graficzne i filmowe będą publikowane.

Oczywistym wyborem okażą się portale i serwisy branżowe, a także różnego rodzaju fora dyskusyjne. Dobór rodzaju publikacji w konkretnym miejscu również ma znaczenie – musimy bowiem robić wszystko, aby nasza treść została zauważona.

Pozycjonowanie SEO

Oczywiście szeroka dystrybucja treści okaże się bardzo korzystna, przede wszystkim ze względu na zainteresowanie naszymi materiałami. Powinniśmy jednak zadbać także o to, aby tworzona treść trafiała do użytkowników w sposób naturalny, najlepiej wtedy, gdy szukają przydatnych informacji.

To zaś stanie się możliwe, jeśli swoje przekazy zoptymalizujemy pod kątem wybranych słów kluczowych, które internauci wpisują w polu „szukaj” wyszukiwarki. Zanim więc treści zaczną być opracowywane, musimy koniecznie stworzyć bazę wszystkich słów kluczowych, pod które chcemy pozycjonować nasz serwis.

Popularność innych może działać na nasza korzyść

Wiele mówi się o tym, że działania content marketingowe warto realizować we współpracy z osobami znanymi w branży. Mogą być to blogerzy, ale również ludzie mediów, których uważa się za fachowców i którzy potrafią zainteresować potencjalnego odbiorcy.

Nie powinniśmy bać się takiej współpracy. Wręcz przeciwnie, należy zdać sobie sprawę z korzyści, jakie się z nią wiążą. Tacy influencerzy z reguły posiadają ogromne grono odbiorców, do których dotarcie zajęłoby nam bardzo dużo czasu. W ramach współpracy, mamy szansę zainteresować ich od razu. Oczywiście stanie się to możliwe, jeśli promowana treść okaże się rzeczywiście przydatna i interesująca. Pamiętać należy w tym przypadku także o formie jej przedstawienia.

Content marketing w branży budowlanej może przynieść firmom wiele dobrego. Związane jest to przede wszystkim z rolą, jaką pełni Internet na dzisiejszym rynku. Bez działań w sieci nie mam bowiem co liczyć na dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Żeby jednak zachęcić ich do skorzystania z naszej oferty, najpierw musimy dać o sobie znać poprzez ciekawy content.

Zadaj pytanie

6 + 4 =