Content marketing dla biur podróży

15/03/2018 - 15:23
Content marketing dla biur podróży

Pozyskiwanie nowych klientów w branży turystycznej nie jest zadaniem prostym, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, z jaką konkurencją musimy się zmierzyć. Wszystko to sprawia, że coraz bardziej cenione są akcje promocyjne nastawione na content.

Zjawisko to dotyczy zresztą wielu innych branż. Jak pokazują kolejne raporty serwisu Interaktywnie.com, form działań content marketingowych jest bardzo dużo. Co jednak najważniejsze, gwarantują one konkretne efekty w postaci zwiększenia ruchu na stronie, poprawy pozycji w wyszukiwarkach internetowych czy tez po prostu wzrostu zainteresowania konkretnymi usługami czy produktami.

Promocja nastawiona na treść przekazywaną w wielu atrakcyjnych formach (artykuły, materiały graficzne, filmowe etc.) jest obecnie dla wielu firm wręcz niezbędna do osiągnięcia sukcesu. To samo tyczy się turystyki.

Dlaczego content makreting jest tak ważny?

Konkurencja na rynku biur podróży jest potężna. W Polsce rywalizuje ze sobą mnóstwo firm, które skupiają się na zarówno na tak zwanym kliencie masowym, jak i konkretnych grupach odbiorców o sprecyzowanym profilu, a także zainteresowanych wypoczynkiem w wybranych miejscach świata.

Jak więc można wybić się z tak licznego tłumu konkurencyjnych podmiotów? Właśnie poprzez wartościową treść, która pozwoli nam stworzyć szeroką społeczność, chętną najpierw do współtworzenia rozmaitych przekazów, a następnie skorzystania z naszych usług.

Przykłady działań content marketingowych dla biur podróży

Koniecznie wydaje się tworzenie zestawu treści, które mają szansę zainteresować naszych odbiorców. Co ważne, nie mogą mieć one charakteru czysto reklamowego, ponieważ zostaną po prostu źle odebrane. Użytkownicy naszego serwisu lub bloga, osoby śledzące fanpage i wreszcie widzowie kanału na YouTube od razu zorientują się, że otrzymali zwykłą reklamę opakowaną w ładny papierek.

Wszystko to sprawia, że wszelkie treści muszą mieć charakter merytoryczny, dzięki czemu będą w stanie wzbudzić prawdziwe zainteresowanie potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów działań, które mogą sprawdzić się w omawianej branży.

  1. Poradniki. Okażą się szczególnie interesujące, jeśli będą dotyczyły krajów egzotycznych. Mogą mieć charakter cykliczny i traktować o ciekawych miejscach, które warto odwiedzić podczas wycieczki, zwyczajach panujących w wybranych krajach, historii, kulturze, jedzeniu etc. Wszystko to dobrze jest okrasić komentarzami ekspertów i znawców wybranych rejonów. Poradniki mogą być tworzone w wersji elektronicznej bądź papierowej. Warto pisać je również z myślą o wyszukiwarce Google i pozycjonowaniu SEO.

 

  1. Relacje. Na przykład z organizowanych wycieczek. Dzięki nim, osoby potencjalnie zainteresowane wyjazdem będą mogły przekonać się, czy rzeczywiście powinny wykupić wybrany pakiet. My natomiast powinniśmy postarać się, aby tak się właśnie stało. Obok tekstów i zdjęć, warto publikować materiały filmowe, które najlepiej oddadzą urok ciekawego miejsca.

 

  1. Współpraca z właścicielami hoteli i kurortów. Dzięki niej zyskać możemy wiele ciekawych informacji na temat lokalnych zwyczajów, atrakcji oraz wszelkich przydatnych danych (na przykład związanych z grubością pokrywy śnieżnej na stoku). Wszystko to warto przekazać naszym czytelnikom.

 

  1. Rozwianie wątpliwości. Klienci biur podróży często wzbraniają się przed wykupem wycieczek do wybranych rejonów (np. do Afryki) z obawy przed niestabilną sytuacją polityczną i innymi niebezpiecznymi sytuacjami. W niektórych przypadkach są one mocno przesadzone, dlatego powinniśmy robić wszystko, aby tego typu wątpliwości rozwiewać.

 

  1. FAQ, czyli niezbędnik podróżnika. Liczba pytań przed wyjazdem często jest bardzo długa. Klienci zastanawiają się nad długością podróży, niezbędnym wyposażeniem czy też panującymi warunkami na miejscu. Warto więc na bieżąco odpowiadać na te pytania, budując tym samym zaufanie do naszej firmy.

 

Oczywiście są to jedynie wybrane przykłady działań content marketingowych, które mogą przynieść efekt w postaci zwiększenia ruchu na naszej stronie, a także większego zainteresowania potencjalnych klientów. W marketingu treści istotną rolę odgrywają także portale społecznościowe, będące doskonałymi kanałami komunikacji z odbiorcami. Nie można zapomnieć również o pozycjonowaniu SEO, które także pełni istotną rolę w budowaniu naszego prestiżu.

Najważniejsze wydaje się być to, aby cały czas pozostawać w kontakcie z odbiorcami. Publikacja materiałów powinna być systematyczna, o co nietrudno, zwłaszcza biorąc pod uwagę zakres tematów, jakimi możemy się zająć. Oczywiście tworzona relacja nie może być wyłącznie jednokierunkowa – content należy tworzyć razem z odbiorcami, nie możemy zamykać się na ich potrzeby czy wątpliwości.

Raport:

http://tiny.pl/gkw6p

Nasze słowa mają swoje zadanie.
Ty je wytyczasz, my je realizujemy.

Zobacz ofertę

Moc słowa:

„Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie,
użyj trzech!”

Jonathan Carroll

Zadaj pytanie

2 + 15 =