Content marketing dla aptek

23/03/2018 - 12:23
Content marketing dla aptek

Apteki coraz częściej swoją działalność przenoszą do Internetu. Mowa tu nie tylko o sprzedaży konkretnych produktów, ale również o kampaniach promocyjnych, które całymi garściami czerpią z zasad content marketingu.

Tak zwany marketing treści pozwala w sposób nienachalny zbliżyć się do klienta, oferując mu dostęp do przydatnej informacji. W ten sposób apteki są w stanie nie tylko zbudować swój prestiż i zainteresować potencjalnych klientów oferowanymi produktami, ale również stworzyć wokół siebie naprawdę szeroką społeczność zaangażowanych internautów.

Jak realizować content marketing w farmacji?

Marketing treści dla tego rynku jest wręcz stworzony. Wiedza, jaką możemy przekazać i liczba tematów wartych przedstawienia jest tak duża, że aż prosi się, by nasza apteka uruchomiła specjalny blog lub serwis traktujący o zdrowiu, ciekawych produktach czy też sposobach radzenia sobie z rozmaitymi dolegliwościami.

Wiele aptek idzie właśnie w tę stronę. Poprzez poradniki, ciekawe analizy, video porady czy wypowiedzi ekspertów, jesteśmy w stanie poruszyć wiele niezwykle interesujących i potrzebnych tematów. Traktować mogą one chociażby o przebiegu i objawach chorób, metodach wzmacniania odporności organizmu lub wszelkich zasadach związanych z tak zwanym zdrowym trybem życia. Pula tematów wydaje się być niewyczerpana.

Taki serwis jest również doskonałą okazją do tego, aby przedstawić niektóre produkty, których sprzedażą zajmuje się nasza apteka. Oczywiście sam temat to jedno, ogromne znaczenie ma również forma, w jakiej treść zostanie przedstawiona.

W tym przypadku musimy uważać, by nie popaść w przeciętność, z którą trudno wybić się ponad już działające serwisy, takie jak doz.pl czy abczdrowie.pl. Istotna wydaje się być więc różnorodność publikacji. Warto decydować się na wszystkie sposoby prezentacji treści. Mowa tu nie tylko o ciekawych tekstach i artykułach, ale również o materiałach wideo, wywiadach czy chociażby rozmaitych grafikach.

Dystrybucja marketingu treści 

Tworzenie ciekawego i przydatnego contentu z pewnością pozwoli zainteresować sporą grupę użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się naszymi klientami. Żeby jednak dowiedzieli się oni o publikowanych przez nas treściach, musimy o nich w odpowiedni sposób informować.

Dystrybucja i promocja contentu wydaje się w tym przypadku zadaniem szczególnie istotnym. Warto w tym celu skorzystać z portali społecznościowych, a także rozmaitych platform oraz serwisów tematycznych. Wszystko to pozwoli nie tylko zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie, ale również poprawić pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Zalety content marketingu dla aptek

Podkreślić należy przede wszystkim fakt, że prawidłowo realizowane działania content marketingowe gwarantują efekt długofalowy. Jeden artykuł nie wywoła od razu wymiernych efektów. Budowanie społeczności wymaga czasu, jeśli jednak nam się to uda, możemy liczyć na zaangażowanie odbiorców skutkujące zwiększeniem ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie, poprawieniem wyników sprzedaży.

Content marketing to także doskonały sposób, aby dbać o promocję apteki z uwzględnieniem zakazu reklamowania tej działalności, który funkcjonuje w naszym prawie. Prowadzenie serwisu informacyjnego lub portalu z ciekawymi poradami i materiałami wideo to najlepsze metody na pozyskiwanie nowych klientów bez łamania prawa, z czego doskonale zdają sobie sprawę największe apteki internetowe, takie jak wspomniane już doz.pl czy wapteka.pl.

Korzyści sprawnej realizacji działań marketingowych związane są również z budowaniem pozycji eksperta, a także renomy miejsca, w którym wiele można się dowiedzieć. Potencjalny klient trafia do nas wtedy, gdy szuka potrzebnych informacji (np. na temat choroby, leków etc.). Uzyskując je w atrakcyjnej formie, zostaje na stronie, co może skutkować nie tylko zainteresowaniem pozostałymi materiałami, ale również proponowanymi produktami.

Oczywiście nie można zapomnieć również o tym, jaki wpływ content marketing ma na pozycjonowanie SEO. Unikalna treść przepełniona słowami kluczowymi oraz linki zewnętrzne doskonale wpisują się w wymagania, jakie stawiają roboty indeksujące Google. W rezultacie, pozycja naszego serwisu rośnie – zarówno w ujęciu globalnym, jak i lokalnym.

Polaku lecz się sam

Sieć internetowa już dawno stała się dla nas jednym z głównych źródeł informacji. Trend ten widoczny jest zwłaszcza w kategorii zdrowie i uroda. „Doktor Google” pomaga użytkownikom znaleźć wiele potrzebnych informacji na temat różnych schorzeń, to samo tyczy się serwisów aptek. Przydatne treści przekazywane przez osoby znające się na temacie, doświadczonych farmaceutów czy lekarzy specjalistów pozwalają zbudować ogromną bazę wiedzy, która przyciągnie szerokie grono odbiorców.

To właśnie jest content marketing, którego realizacja w dziedzinie farmacji jest szczególnie istotna. Pozwala bowiem stworzyć społeczność wspólnie budującą pozycję serwisu, a co za tym idzie – również nasz sukces.

Zadaj pytanie

17 + 1 =